Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wc-pytyn vedenalainen osa puhtaaksi MITEN??

Vierailija
13.12.2017 |

Siellä on ja pysyy vaaleanrusertavaa pinttymää ja sitä itseään se ei ole. Pesen pytyt säännöllisesti eli sekään ei syynä. Vai onko kysymys posliinipinnan naarmuttuneisuudesta jolloinka kys jälki sitten on ja pysyy... :(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kloriittia.

Vierailija
2/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on naarmuuntunut, niin ei auta kuin kokeilla jotain tujua ainetta liottamalla eli vaikka yön yli ja painat veden ensin alas, jos tehoaisi kuiviltaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut vessaharjasta?

Vierailija
4/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan yleensä jonkun rätin, laitan käteni pöntöön ja putsaan liat pois pohjalta.

Vierailija
5/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harpic power plus tmv. Toimii 👍🏼👍🏼

Vierailija
6/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän kloriittia.

Kloriiti nimenomaan tuhoaa lasitteen, jos sitä käyttää niin nopea pesu ei saa antaa kauaa vaikuttaa.

Vierailija
7/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harpic, kumihanskat käteen ja sienellä hinkkaat puhtaaksi. Voi vaatia kovaakin voimaa.

Vierailija
8/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha pytty? Usein vanhojen pyttyjen osalta pinta väkisinkin on naarmuuntunut ja siihen pintyy likaa.

Vierailija
9/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fosforihappoa sisältävää puhdistusainetta, esim teknoseesam saniteettia. Kokeilin vastaavaan ongelmaan kaikkia kikkakolmosia, tämä oli ainoa joka auttoi.

Vierailija
10/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut vessaharjasta?

Sä et selvästikkään ole nähnyt oikeasti pinttynyttä pönttöä. Muutettiin aikoinaan taloon jossa oli sellainen. Se ei harjaamalla lähde. Eikä oikein millään aineellakaan. Joku kunnon myrkky ja pitkä liotus ja ihan käsin hankaamalla ehkä. Tai sitten vaan uusi pönttö :/

Vierailija
11/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clorittia hetkeksi.

Vierailija
12/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desi kloritea yöksi vaikuttamaan.

Vierailija
13/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin WC tabletit. Kaksi yön yli - hankaa välillä. Puhdasta tulee.

Vierailija
14/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös etikka auttanut itsellä. Yön yli pullollinen ja hankaus. Soodakin voisi olla toinen vaihtoehto.

Vierailija
15/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma....

Vierailija
16/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kokeillut miten toimii, ja auttaako tuohon vedenalaiseen osaan, mutta coca colaa yöksi pönttöön vaikuttamaan :D

Vierailija
17/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin WC tabletit. Kaksi yön yli - hankaa välillä. Puhdasta tulee.

Tämä. 

Vierailija
18/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaadan pullollisen etikkaa pönttöön yön ajaksi ja aamulla pikainen hankaus harjalla ja huuhtaisen vedet: lika hävinnyt!

Vierailija
19/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kämppään muutettaessa pytty ei meinannut sitten millään muuttua valkoiseksi. Erittäin epäuskoisena tein kuten äitini käski ja öiksi laiton pyttyyn colaa. Aamuisin rajua jynssäystä. Kolaa meni melkein 10 litraa, mutta toimi lopulta. Ja niin, ihan halppiskolaa.

Vierailija
20/35 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sinne pönttöön rikkihappoa ja annat hetken vaikuttaa, jonka jälkeen sitten harjaat harjalla liat pois. Rikkihappo on sen verran tujua tavaraa, että käytä kaataessa suojalaseja ja kunnollisia hanskoja. Mutta mitä teetkin, älä poista vettä pöntöstä, koska silloin vessan ilmaan pääsee viemäristä ilmaa ja kaikki bakteerit mitä viemärissä on. Kokemusta on tuosta haposta ja bakteereista viemäri-ilmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi