Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä mä löydän töitä?

Vierailija
12.12.2017 |

Hitto kun turhauttaa. Olen ihan tosissani tehnyt kaikkeni löytääkseni töitä, mutta työttömyyden pidentyessä tuntuu, että sitä työtä on vaan vaikeampi ja vaikeampi löytää. En ole enää parikymppinen, jonka vuoksi en ylipäänsä ole työmarkkinoiden seksikkäin naaras. Lähettelen hakemuksia, juoksen haastatteluissa, petyn kerta toisensa jälkeen. Oman alan töitä on todella harvassa ja tuntuvat menevän nuoremmille, muita töitä hakiessa saan raivostuttavan usein kuulla olevani esim. ylikoulutettu. Ainoa rajoite mulla on vanha polvivamma, jonka vuoksi en voi tehdä jatkuvaa seisomista/kävelemistä vaativaa työtä, mutta oman alani työt ovat hyvin pitkälti toimistohommia.

En ennen tätä vuotta ole ollut koko elämäni aikana päivääkään työttömänä, vaan aloitin työnteon jo kouluaikoina. Minussa on työnarkomaanin vikaa, vihaan toimettomana olemista ja mulla hajoaa pää tähän tekemisen puutteeseen, jonka vuoksi suhtaudun työnhakuun kuin töihin eli puuhaan sitä aktiivisesti tunteja päivässä. Tiedän olevani erinomainen työntekijä, ja masentaa kun kirjaimellisesti kukaan ei halua mua edes näyttämään, mitä osaan. Olen käynyt parissa palkattomassa työkokeilussa, joissa oli selvää, että työkokeilija oli otettu väliaikaisesti tekemään ns. huonot hommat pois alta. Tämä on toki ymmärrettävää, enkä työkokeilijana olettaisikaan saavani samoja tehtäviä kuin muut työntekijät, mutta esimerkiksi eräässä työkokeilussa ainoat tehtäväni olivat toimiston astioiden tiskaaminen, paperin silppuaminen ja asiakkaille menevien pääsiäistervehdysten pussitus. Eipä siinä mitään, mutta esim. pussituksessa työskentelin toimitusjohtajan kahden yläasteikäisen tytön kanssa, jotka paitsi tekivät hommaa myös vähemmän aikaa, myös saivat siitä oikean korvauksen. Jotenkin vähän koomista.

En ole vielä eläkeikäinen, mistä helkkarista mä löydän minkä tahansa työpaikan? Olisin valmis vaikka muuttamaan, muutinhan pääkaupunkiseudullekin työn perässä, mutta muualla työmarkkinat näyttäisi olevan vielä huonommat. Kohtalotovereita, vertaistukea? Mitä teen väärin?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän