Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käteen 3400 bruttopalkasta?

Vierailija
12.12.2017 |

Pohdin työpaikan vaihtoa, ja uudessa saisin tuon 3400, nykyinen palkka on 3030. Kannattaakohan tuo edes? Työmatkakuluja ei nyt oikeastaan ole, mutta uudessa matka on 40 km suuntaansa ja pakko mennä autolla. Syököhän bensakulut korkeamman palkan hyödyt? Matkakulujahan saa kyllä verotuksessa vähentää...

Työpaikan vaihto taitaa vähän pelottaa. Olen kerran tehnyt väärän päätöksen ja irtisanoutunut ja vaihtanut paikkaan, jossa olikin ihan kamalaa.

Tästä tuli nyt vähän tällaista tajunnanvirtaa :). Pääkysymykseni on siis: kannattaako työpaikan vaihto rahallisesti noilla tiedoilla?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihtaisin. Käteen ei jää ylimääräistä kuin 100-170e arviolta.

Vierailija
2/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-170 e kuulostaa kyllä tosi vähältä lisäykseltä. Ja lomatkin alkaa taas kertyä nollasta, ja lomarahat... Äh, onkohan tässä mitään järkeä?

Uusi paikka vaikuttaa kyllä kivalta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulle ainakin 200 jää enemmän käteen. Kyllä mä vaihtaisin, ellei uusi paikka ole jotenkin huonompi muuten kuin nykyinen.

Vierailija
4/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyinen työpaikka on kiva, en vaihtaisi, työmatka vie enemmän rahaa kuin lisää palkkaa tulee, lisäksi vie aikaa puolitoista tuntia päivässä, 8kk vuodesta on pimeää työmatkalla ja useimmiten paska keli, vettä, räntää, lunta.

Vierailija
5/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painaisi eniten vaa'assa nuo työmatkat. Se on vähintään tunti päivässä mun ainoaa elämää. Eli en vaihtaisi, jos työnkuva ei olisi erityisen houkutteleva.

6/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla brutto 3200 ja käteen jää reilu 2100e, veroprosentti about 24%

Vierailija
7/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tullu mieleen kertoa sitä sun veroprosenttia? Ihan mahdoton tietää, paljonko on x% jostain summasta, kun ei tiedä sitä x:ää.  Veroprosenttiin vaikuttaa sen sata asiaa, joten aivan älytön kysymys. 

Vierailija
8/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2100-2200e jää kuussa käteen. Itselläni brutto on tuo 3400e.

Vierailija
9/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 2300€

Vierailija
10/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tullu mieleen kertoa sitä sun veroprosenttia? Ihan mahdoton tietää, paljonko on x% jostain summasta, kun ei tiedä sitä x:ää.  Veroprosenttiin vaikuttaa sen sata asiaa, joten aivan älytön kysymys. 

Ap on idiootti.

Vierailija
11/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä jää 3400€ jos sun veroprosentti on 0. Ja siitä jää 0€, jos sun veroprosentti on 100. Tai mitä tahansa siltä väliltä.

Vierailija
12/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja palkastahan vähennetään verojen lisäksi esim ay-jäsenmaksut, eläkemaksut jne.

Vierailija
13/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ainakin sopia että saat täydet lomat. Se on vain järjestelykysymys.

Vierailija
14/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Aion pysytellä 1600€ n bruttopalkassani (netto 1400) ja 20h viikossa.

Vierailija
15/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään lomarahoja menetä. Vanhasta työstä saat kertyneet lomat ja rahat lopputilin mukana ja uudesta alkaa kertyä uudet lomat ja lomarahat.

Vierailija
16/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai minä nyt prosenttilaskun osaan itsekin laskea. Palkasta menee muitakin vähennyksiä kuin vero. Mutta niitä muita en nyt muista ulkoa, ja siksi kysyn, paljonko muilla samaa palkkaa saavilla on nettotulot.

Tajuan myös, että esim. lainojen korot pienentää veroprosenttia. Ja eihän mulla tule olemaan sama veroprosentti kuin nyt, jos palkkani nousee!

Ap

Vierailija
17/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse pysty tuota laskemaan,  tienaat jo nyt ihan liikaa. Jotain oma-aloitteisuutta nyt!

Vierailija
18/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai minä nyt prosenttilaskun osaan itsekin laskea. Palkasta menee muitakin vähennyksiä kuin vero. Mutta niitä muita en nyt muista ulkoa, ja siksi kysyn, paljonko muilla samaa palkkaa saavilla on nettotulot.

Tajuan myös, että esim. lainojen korot pienentää veroprosenttia. Ja eihän mulla tule olemaan sama veroprosentti kuin nyt, jos palkkani nousee!

Ap

Vaikka mua suuresti sapettaa sun tyhmyys ja avuttomuus, neuvon kuitenkin että menet vero.fi:n veroprosenttilaskurilla laskemaan tuon mahdollisen tulevan palkkasi etkä  häiritse meitä enempää.

Sinne  vero.fihin  menisin ekaksi jos mulla ois tuollainen ongelma, enkä tänne.

Vierailija
19/33 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen matkaan tottuu kyllä nopeasti. Pelkän rahan takia (ei tarpeeksi iso korotus nykyiseen) en vaihtaisi. Tosin parisen sataa on hyvä lisä JOS taustalla on vaihto mielenkiintoisempiin tehtäviin, halu vaihteluun ja itsensä kehittämiseen. Uuden etsiminen ja kokeileminen voi olla positiivinen kokemus vaikka palkka ei paria sataa enempää nousisikaan.

Vierailija
20/33 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi 2200€ kun palkka oli 3440€ pari vuotta sitten. Tuossa oli jo muutama satanen asuntolainan korkoja mukana sekä vähennyt 1 lapsesta (jos siitä nyt mitään sai).

Lomat menettää mutta lomakorvauksen  saa lähtiessään. Sillä voi sitten ottaa uudesta paikasta vaikka palkatonta.