Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sohvalla makaava työtön

Vierailija
12.12.2017 |

Kuka tuntee yhtään makaavaa työtöntä? Tiedän, että on ihan sama, makaako työtön sohvalla vai kehittääkö itseään aktiivisesti vaikka kielikursseilla, noin niinkuin välittömien veronmaksajille aiheuttamien kulujen kannalta.

Mutta miksi tuollaista idioottimaista kielikuvaa käytetään? Eikö se ole niin lapsellista, että pahinkin kokpersu tajuaisi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäätään makaa sohvalla?

Vierailija
2/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kankkunen oli niin kova, ettei aamullakaan malttanut nousta sohvalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä makaan, mutta luen useimmiten kirjaa tai katselen koneelta uutisohjelmia/haastatteluja/luentoja tai selaan jotain muuta itseäni kiinnostavaa netistä. Ja tietysti mm. palstailen.

Näin on menty jo useampi vuosi, enkä todellakaan aio mennä töihin enää koskaan. Näen itseni vähän niinkuin jonain antiikin Kreikan filosofina ja olen kiitollinen suomalaiselle yhteiskunnalle siitä, että mulla on mahdollisuus käyttää aikani itseni kehittämiseen haluamallani tavalla. Olen aiemmin ollut myös työelämässä, mutta se ei antanut minulle mitään vaan teki onnettomaksi. Mielestäni nykyinen työelämä ja yhteiskunta ylipäätään monella tapaa tuhoaa ison osan ihmisistä ja inhimillisyydestä, ihmisenä olemisesta. Siksi tavallaan ymmärrän myös vähän niitäkin joiden mielestä ehkä olen vain jokin sohvalla makaava lusmu, he eivät tiedä paremmasta. Mutta ei sitä minusta päällepäin näe miten vietän aikani, olen sosiaalinen ja aktiivinen ja hyvin seurallinen ihminen.

Noin muuten toki olen skeptinen sen suhteen onko ihmiskunnalla mitään toivoa ylittää kapitalistinen järjestelmä ja sen ristiriidat ennen kuin elinympäristömme tai lajimme tuhoutuu.

Vierailija
4/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään. Voisi myös puhua yhtä hyvin että joutaa niiltä työpaikan kahvihuoneessa koko päivän loisimassa olevilta työntekijöiltä/ viinaa pitkällä lounaalla kittaamassa olevalta yrittäjältä viedä vaikka 50 % tuloista kun ne vaan laiskottelee ja teeskentelee kiireistä. Veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
5/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ne noita kokoomusnuoria, joiden tuttavapiiri alkaa maata sohvalla heti jos ei töitä saa.

Vierailija
6/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä makaan, mutta luen useimmiten kirjaa tai katselen koneelta uutisohjelmia/haastatteluja/luentoja tai selaan jotain muuta itseäni kiinnostavaa netistä. Ja tietysti mm. palstailen.

Näin on menty jo useampi vuosi, enkä todellakaan aio mennä töihin enää koskaan. Näen itseni vähän niinkuin jonain antiikin Kreikan filosofina ja olen kiitollinen suomalaiselle yhteiskunnalle siitä, että mulla on mahdollisuus käyttää aikani itseni kehittämiseen haluamallani tavalla. Olen aiemmin ollut myös työelämässä, mutta se ei antanut minulle mitään vaan teki onnettomaksi. Mielestäni nykyinen työelämä ja yhteiskunta ylipäätään monella tapaa tuhoaa ison osan ihmisistä ja inhimillisyydestä, ihmisenä olemisesta. Siksi tavallaan ymmärrän myös vähän niitäkin joiden mielestä ehkä olen vain jokin sohvalla makaava lusmu, he eivät tiedä paremmasta. Mutta ei sitä minusta päällepäin näe miten vietän aikani, olen sosiaalinen ja aktiivinen ja hyvin seurallinen ihminen.

Noin muuten toki olen skeptinen sen suhteen onko ihmiskunnalla mitään toivoa ylittää kapitalistinen järjestelmä ja sen ristiriidat ennen kuin elinympäristömme tai lajimme tuhoutuu.

Ihana ihminen! Muistutit minulle, mitä todella ajattelen.

Vierailija
7/7 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei tosiaankaan kehitä itseään millään kursseilla/opinnoilla. Ihan minimaalisen tekee kotihommia, kesällä käy harrastamassa ja katselee vähän työpaikkoja.

Eli suurimman osan ajasta todellakin makaa, samoin kun tulen töistä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi