Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissat ja joulu

Vierailija
12.12.2017 |

Kissaihmiset, nyt vinkkejä kehiin!

Ensimmäinen joulu kahden karvaturrin kanssa ja vähän jännittää, pysyykö kuusi edes pystyssä. :D Ei haittaa, vaikka muutama pallo lähtisi karkuun, pitäähän kissoillekin joulumieltä riittää. Toinen on villimpi ja rohkeampi, vähän kaikki kiinnostaa. Toinen rauhallisempi ja arempi, voisin kuvitella ettei kuusi niin kiinnostaisi. Luin jo jonkun vinkin siitä, että kuusen voisi laittaa koukusta läpinäkyvällä langalla kattoon kiinni, mutta valitettavasti on meillä poissuljettu vaihtoehto koska betonikatto. Kenelläkään mitään vinkkejä? Kokemusta siitä, toimivatko lemmikkiliikkeiden suihkeet joiden haju ei miellytä kissaa? Pilaako kuusen hajun täysin?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttökissa 17 v. ottaa kuusesta vain pari alaoksien palloa lelukseen, ei mitään muuta. Ei ole yrittänyt mitään tämän 17 vuoden aikana. Kovasti on leikkisä edelleen, mutta leikkii vain niillä palloilla :)

Vierailija
2/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sidottiin kuusi kiinni lämpöpatteriin kun nyt jo edesmennyt kissaneito kiipeili kuusen nurin muutamaan otteeseen. Oli toki pentu silloin.

Niin että patteriin , ovenkahvaan tai mihin tahansa mikä on tukevasti kiinni seinässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksi kissaa ovat leikkineet palloilla, muuten kuusi on saanut olla ihan rauhassa.

Vierailija
4/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sidottiin kuusi kiinni lämpöpatteriin kun nyt jo edesmennyt kissaneito kiipeili kuusen nurin muutamaan otteeseen. Oli toki pentu silloin.

Niin että patteriin , ovenkahvaan tai mihin tahansa mikä on tukevasti kiinni seinässä.

Kiitos vinkistä! Pitää yrittää keksiä kuuselle sellainen paikka, että onnistuisi tätä kokeilla. Meillä tosiaan kummatkin vielä melko nuoria, toinen n. vuoden vanha ja tämä nuorempi, villimpi tapaus n. puolivuotias. :D

Vierailija
5/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kerran odotti nurinmennyt kuusi (ja säikähtänyt kissa) kun hautuumailta kotiin tultiin. Harvemmin kuusen kaatuessa kissalle kuinkaan käy, melko pieniähän ne sisälle tuotavat karahkat on. Isompana uhkana näen esimerkiksi myrkylliset kukat, kuuman uunin tai liiallisen kinkunsyönnin (liian suolaista kissalle, älä anna!).

Vierailija
6/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaksi kissaa ovat leikkineet palloilla, muuten kuusi on saanut olla ihan rauhassa.

Toivottavasti meillä kävisi yhtä hyvä tuuri, heh. :D Ei mua haittaisi vaikka pallot saisivat vähän kyytiä, kunhan eivät ihan koko kuusta nurin vetäisi... Saa nähdä mitä tykkäävät. :D

Vierailija
7/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä kerran odotti nurinmennyt kuusi (ja säikähtänyt kissa) kun hautuumailta kotiin tultiin. Harvemmin kuusen kaatuessa kissalle kuinkaan käy, melko pieniähän ne sisälle tuotavat karahkat on. Isompana uhkana näen esimerkiksi myrkylliset kukat, kuuman uunin tai liiallisen kinkunsyönnin (liian suolaista kissalle, älä anna!).

Haha. :D Joo, onneksi riski on pieni että kissaa siinä sattuu, ovat niin vikkeliä jaloistaan. Kukkia meillä ei ole, tyydyn tänä vuonna (ja tästä eteenpäin) varmaan tekokukkiin, kun jouluna tykkään semmoisia esille kuitenkin pistää. Uuniakaan ei onneksi paljon meillä tarvita, muutenkin ovat tosi varovaisia lämmön suhteen. Valvovan silmän alla saivat olla kanssani samassa huoneessa, kun ensimmäistä kertaa heidän tulonsa jälkeen poltin kynttilää. Ja joo, ei kinkkua kissoille, omat jotkut herkut sitten jouluksi niille ostan. :)

Vierailija
8/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melko aktiivinen katti. Juuri äsken perehtyi huolekkaasti vessan pöntön toimintaan, vahtasi kauanko yläreunasta vetäisyn jälkeen tuli vettä ja onpa jonkun kerran tökännyt veden tuloaukkoa käpälällään. Meillä on suihkuseinämät jotka fuskaa vettä vähän oviaukon kohdalta (aukko lattiaa vasten), jos kuka tahansa perheestä menee suihkuun kissan on pakko päästä vahtaamaan sitä veden lirinää sekä suihkun jälkeen ängettävä suihkukaapin sisälle katsomaan minne se vesi menee. (Yllättäen kissa ei pelkää vettä lainkaan.) Kaikilla irtotavaroilla pitää leikkiä ja yhä ylemmäs yrittää... Kissa on 3.5 -vuotias ja joka joulu meillä on ollut luonnonkuusi. Kuusi saa olla ihan rauhassa - jos siitä tippuu pallo, kissa kyllä leikkii sillä mutta muuten kuusi on koskematon vaikka kissa viettääkin joulun aikaan joitakin päiviä kahdestaan kuusen kanssa :) Eli ei se kuusi kaikkia kiinnosta. (Tätä kissaa ei kyllä tuhoamismielessä kiinnosta ympäristö muutenkaan, vaikka utelias tapaus onkin.)

Vierailija
9/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne suihkeet on ihan turhan kanssa. Mielummin laita alaoksille vaikka kuivattuja sitruunan tms paloja. Klassinen koriste muutenkin kuivatut sitrushedelmistä tehdyt kiekot

Vierailija
10/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä katteja voi komentaa?! Mulla oli hoidossa kissa joka aktiivisesti yrtti tiputtaa viherkasvit alas, lopulta sain sen kiinni itse teosta ja läväytin saunavihdalla oikein kunnolla niin loppui ne tollontouhut.

Vierailija
11/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissaa kiinnosti enemmän joulutähden syöminen kuin kuusi. Onneksi ei saanut myrkytystä kun pari kertaa hyppi hyllyn päälle joulutähteä haukkaamaan vaikka kuinka yritettiin vahtia.

Vierailija
12/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hilepintaiset pallot eivät ole terveellisiä lapsille eikä kissoille (siis nuoltavaksi). Jossain niitä ollan kieltämässä.

Vierailija
13/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä katteja voi komentaa?! Mulla oli hoidossa kissa joka aktiivisesti yrtti tiputtaa viherkasvit alas, lopulta sain sen kiinni itse teosta ja läväytin saunavihdalla oikein kunnolla niin loppui ne tollontouhut.

Ei, kissaa ei voi komentaa. Tai voi mutta ei se tottele. Mutta mssään tapauksessa kissaa ei saa lyödä, saunavihdalla tai muutenkaan.

Vierailija
14/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa tykkäsi juoda kuuselta vedet, saa lisäillä ahkeraan. Pientä lipitystä vaan kuului oksien alta.

Vierailija
15/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen kans, kuinka toisten kissat tekee pahojaan ja imiset valittaa. Ihan samoin ne voi kouluttaa kuin koiratkin.

Mihin on luvallista mennä...mihin ei ja mitä saa tehdä.

Ihan oma syynsä...jos kaatavat kuusen.

Meillä ei ole ikinä ollut moisia ongelmia.

Lamettia ei ole kuuseen voinut laittaa, kun jos kissa sitä salaa syö, niin se kuolee siihen.

Eli se hopealanka joka on n. Kakskyt senttiä pitkää ja laitetaan vaan oksille roikkumaan. Siitä on mainintaa kissajulkaisuissakin.

Ja joulukukat saa olla ihan rauhassa. Kissoilla on oma vehnänoras, mitä popsivat...

Vierailija
16/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. En ole koskaan lyönyt yhtään kissaa enkä tule koskaan lyömäänkään - en sen puoleen koiraakaan joita niitäkin olen omistanut. Eivätkä kissat ole tosiaan tuhovimmaisia olleet. No, en tiedä halusitko vain ärsyttää.

Mutta joo, kissaa voi komentaa ja se kyllä oppii asioita. Olen käyttänyt opetuskonstina suihkepulloa - vaikka kissani ei tosiaan vettä pelkää, suihkepullosta ei tykkää. Ei sitä usein ole tarvittu mutta joissain asioissa kuitenkin, esim. keittiön hellalle ja tasoille kissalla ei ole asiaa ja siitä on pitänyt joskus muistuttaa. Enkä suihkuta kissaa naamalle, yleensä suihkaus ei ole edes osunut mutta kait se suihkauksen ääni ja minun napakasti ilmaisema ei on mennyt jakeluun...

T. 3.5-vuotiaan uteliaan suihkukaapittelevan kissan kotiorja

Vierailija
17/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti, kunpa joku löisi sinua oikein kunnolla.

Vierailija
18/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään kissat ole kuusesta kiinnostuneet, vaikka varsinkin toinen on aika villi tapaus ja kiipeilee pihapuissakin. Korkeintaan leikkivät alempien oksien palloilla ja lipittelevät kuusen jalasta vettä.

Vierailija
19/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on melko aktiivinen katti. Juuri äsken perehtyi huolekkaasti vessan pöntön toimintaan, vahtasi kauanko yläreunasta vetäisyn jälkeen tuli vettä ja onpa jonkun kerran tökännyt veden tuloaukkoa käpälällään. Meillä on suihkuseinämät jotka fuskaa vettä vähän oviaukon kohdalta (aukko lattiaa vasten), jos kuka tahansa perheestä menee suihkuun kissan on pakko päästä vahtaamaan sitä veden lirinää sekä suihkun jälkeen ängettävä suihkukaapin sisälle katsomaan minne se vesi menee. (Yllättäen kissa ei pelkää vettä lainkaan.) Kaikilla irtotavaroilla pitää leikkiä ja yhä ylemmäs yrittää... Kissa on 3.5 -vuotias ja joka joulu meillä on ollut luonnonkuusi. Kuusi saa olla ihan rauhassa - jos siitä tippuu pallo, kissa kyllä leikkii sillä mutta muuten kuusi on koskematon vaikka kissa viettääkin joulun aikaan joitakin päiviä kahdestaan kuusen kanssa :) Eli ei se kuusi kaikkia kiinnosta. (Tätä kissaa ei kyllä tuhoamismielessä kiinnosta ympäristö muutenkaan, vaikka utelias tapaus onkin.)

Haha, ihana. :D Tulee vähän omani (tuo nuorempi, n. puolivuotias) mieleen. On niin kovin utelias, ihan oikeasti kaikki kelpaa leluiksi. Lemppareita on hiusponnarit, vaikka luulen piilottavani hyvin, kohta se leikkii jo niillä. :D Kun tuli meille, en edes tiennyt että meidän keittiössä on kaappien välissä, melko lattian rajassa joku tyhjä aukko, mihin hän itsensä änkesi. Säikähdin ekalla kerralla ihan hirveästi, ihmettelin vain kun kissa katosi näkyvistä. Sain tarkistettua asian, ja siellä tosiaan on sellainen reilun kissan kokoinen kolo, mikä on vieläkin ihan paras piilopaikka ja välillä menee sinne hetkeksi. :D 

Mutta joo, asiaan. Meillekin on tulossa luonnonkuusi, ja ajattelin että voisin ihan jättää alimmat oksat tyhjemmäksi ja ihan antaa erikseen pari palloa leikittäväksi. Kyllä se kuusi varmasti silti hyvinkin saattaa kiinnostaa, mutta kunhan pystyssä pysyisi niin olisin tyytyväinen. :D

Vierailija
20/56 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensin kuusen partsille, siinä on irto-oksat ja 80% oksista on maassa. On kiinni katossa siellä.

Nyt ovat vähän kyllästyneet siihen ja ehkä kokoan sen jouluksi, mutten tiedä uskallanko laittaa sähkökynttilät.

Sitruunamehu toimii meillä karkottimena. Ihan se kaupan raaka sokeriton. Jos sitä johonkin suihkuttaa, katit ravistaa käpälää eikä koske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi