Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuin vaan lisää tuosta aktiivimallista

Vierailija
12.12.2017 |

Olen kolmekymppinen ja valmistuin AMKista kolme vuotta sitten. Osa-aikatyötä kympin tuntipalkalla olen välillä tehnyt mutta nyt olen ollut työttömänä. Masentaa jo muutenkin tämä tilanne mutta nyt tulee enemmän vain sellainen olo, etten jaksa yrittää enää yhtään mitään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nyhvö olet jos tuo 5 prosentin pienennys masentaa. Nyt vähän asennetta siihen touhuun.

Vierailija
2/10 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta miten tuon 5 prosentin vähennyksen pitäisi motivoida mihinkään? Tuntuu vaan että huonompaan suuntaan tässä mennään, joten miksi edes enää yrittää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, ei ole sun syy! Tämä on tosi epäreilua työttömiä kohtaan, sillä työttömyysetuuksia on muutenkin jo laskettu kahtena vuotena peräkkäin. Ja kolmantena vuonna sitten kunnon leikkaukset.

Oikeasti pitäisi leikata eläkkeitä, jos jotain sosiaalitukea pitäisi leikata. Eläkkeitä maksetaan moninkertainen määrä työttömyyskorvauksiin verrattuna. Eläkekatto 2500 euroon.

Vierailija
4/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masennuta. Aktivoidutaan yhdessä vastustamaan. Kurssit ja muut orjatyökokeilut jätetään omaan arvoonsa. Käytä vain vapaa-aikasi hyvin ja hae palkkatöitä, lun jaksat. Muista pitää itsestäsi huolta, että jaksat pysyä vahvana.

Vierailija
5/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Yt:t oli vuosi sitten ja jäin työttömäksi. Nyt hakenut vuode töitä ja käynyt kyllä hyvin haastatteluissakin. Ikää 45v. Ei ole vaan tärpännyt :(

Vierailija
6/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Yt:t oli vuosi sitten ja jäin työttömäksi. Nyt hakenut vuode töitä ja käynyt kyllä hyvin haastatteluissakin. Ikää 45v. Ei ole vaan tärpännyt :(

Kumma, että Suomeen tupsahtaneet ulkomaalaisetkin löytävät töitä, mutta sinä vaan et löydä. Olen nähnyt ulkomaalaisia töissä taksisuhareina, bussikuskeina, tarjoilijoina, hotellisiivoajina, postin tiskin takana, hampurilaispaikoissa... Mutta sinä vaan et pääse millekään noista aloista?

Vierailija
7/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma, että Suomeen tupsahtaneet ulkomaalaisetkin löytävät töitä, mutta sinä vaan et löydä. Olen nähnyt ulkomaalaisia töissä taksisuhareina, bussikuskeina, tarjoilijoina, hotellisiivoajina, postin tiskin takana, hampurilaispaikoissa... Mutta sinä vaan et pääse millekään noista aloista?

Niin. Toistaiseksi olen etsinyt töitä omalta alaltani. Esim saksan kielen osaajat kuulemma viedääb läpi käsien. Eipä ole mua viety.

Vierailija
8/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Toistaiseksi olen etsinyt töitä omalta alaltani. Esim saksan kielen osaajat kuulemma viedääb läpi käsien. Eipä ole mua viety.

Meillä on liian hyvä sosiaaliturva, jos vuoden verran voi hakea töitä omalta alalta niitä saamatta. Ei ole ulkomaalaisilla sellaista ylellisyyttä. Heti pitää olla töitä, tai maasta ulos.

Vierailija
9/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pieni maa. Se on lähtökohta. Täällä voi olla asiantuntija ihan yleisesti tunnetulla alalla, jossa on vain 100 työpaikkaa. Vaihtuvuus on hidasta, mutta työpaikan saa esim 2 vuoden odotuksella. Ja toimistotyölöistä ei pidä laittaa yhtäkkiä lapion tai imurin varteen, sillä sairaalapaikka on kallimpi kuin työttömänä olo.

Vierailija
10/10 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kouluttautuisit uudelle alalle? Olisi jotain mielekästä tekemistä, josta ehkä hyötyisitkin myöhemmin.