Miniä lopettamassa suvun joulukorttien lähetysperinteen.
Kertoi 4ttei lähetä kortteja vaan laittaa whatsappia tai Facebookin kautta. Hieman turhauttaa,kun katkaisee monivuotisen perinteen.
Kommentit (17)
Öööö...Miten miniän korttien lähettäminen tai lähettämättömyys sun perinteitä katkaisee? Vaikka tämän nyt trollimielessä laitoitkin että tulisi taas tsäpinää kun palstaporukka suutahtaa, niin vastaa kuiteskin :D
Miniähän ei ole ollut teidän suvussanne ennen. Lapsesi eli miniän mies kuuluu sukuusi ennen ja nyt. Poikasi on siis ennen miniää hoitanut joulukorttien lähettämisen. Joten poikasi voi jatkaa sitä perinnettä. Vaikka tosin tämäkin on provo.
Minäkin aion lopettaa tänä vuonna korttien lähettämisen. Menee paljon aikaa ja rahaa, kuljetus rasittaa luontoa ja lopuksi päätyvät kaatopaikalle. WA, FB ja viestit käyttöön ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miniähän ei ole ollut teidän suvussanne ennen. Lapsesi eli miniän mies kuuluu sukuusi ennen ja nyt. Poikasi on siis ennen miniää hoitanut joulukorttien lähettämisen. Joten poikasi voi jatkaa sitä perinnettä. Vaikka tosin tämäkin on provo.
Samaa mieltä. Miksi ihmeessä miniän pitäisi hoitaa kaikki miehen suvun perinteet?
Tätä samaa ulinaa on ollut täällä aiemminkin. Mm miniän olisi pitänyt muistaa miehen suvun kissanristiäiset ja hoitaa niihin liittyvät velvollisuudet miehen puolesta. Naurettavaa. Mies hoitaa itse, jos sukulaisistaan välittää. Jos ei välitä, katse peiliin!
Vierailija kirjoitti:
Kertoi 4ttei lähetä kortteja vaan laittaa whatsappia tai Facebookin kautta. Hieman turhauttaa,kun katkaisee monivuotisen perinteen.
Miksei poikas hoida sukunsa velvollisuuksia? Ei ole miniän perinne.
Minäkin olen lopettamassa, ihan turhaa rahanmenoa. 9 korttia lähti, lapsille ja vanhuksille. Muille laitan joulutervehdyksen faceen.
Ja säästyneet rahat laitoin jo joulupuukeräykseen.
En minäkään lähetä kuin muutamalle suvun vanhukselle, joiden tiedän todella ilahtuvan kortista. Miksi lähettäisin muille jotain roskiin heitettävää, mikä aiheuttaa lähinnä kiusaantumista tai syyllisyyttä siitä ettei itse lähettänyt korttia?
Minä sain anopilta almanakan johon oli merkitty anopin kahdeksan ja apen viisi sisarusta jälkeläisineen. Kaikkien synttärit, kaikkien kaikki nimipäivät, hääpäivät, rippijuhlat. Ihan kaikki.
Että on niitä hulluja anoppeja.
Oho. Onneksi minun mieheni suvulla ei ole mitään joulukorttiperinnettä sillä en aio minäkään enää tämän vuoden jälkeen joulukorteista stressata. Onkohan mun anoppi ollut suuttuneena siitä, että minä olen miehenkin sukulaisille joulukortit tehnyt ja lähettänyt? :D
Mun mielestä 40€ on kova hinta muutamasta joulukortista, mikä siis tänä vuonna niihin postimerkkeineen kului.
Ai miniäkö hoitaa koko suvun joulutervehdykset?