Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vauva ei nukkuisi alusta asti omassa huoneessa?

Vierailija
11.12.2017 |

Ihan vastasyntyneestä? Meillä nukkui. Oli pari yötä siirrettävässä sängyssä meidän huoneessamme, mutta se ei toiminut, hän ei viihtynyt sängyssä. Eli aivan vastasyntyneestä oli omassa huoneessa käytävän päässä. Sinne sitten rampattiin monta kertaa yössä ja käytävä takaisin sohvalle imettämään ja käytävä takaisin vauva takaisin sänkyyn.

Kuulee näitä juttuja äideistä, joilla on perhepeti ja saattavat jopa imettää makuuasennossa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ainakaan olisi jaksanut ravata imettämässä. Halusin tehdä asiat itselleni mahdollisimman helpoksi, imetin makuulla ja välillä vauva nukkui vieressä jos en jaksanut nostella sänkyyn takas!

Vierailija
2/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi rampata kun vauvaa voi pitää siinä lähellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Ja erilaiset itkuhälyttimet ja kamerat on keksitty. Ei tarvitse rampata!

Vierailija
4/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nukkui vieressä ja oli kätevä makuulteen imettää. En todellakaan olisi raaskinut omaan huoneeseen yksin laittaa, kun en raaski vieläkään vaikka lapsi yksi vuotias. Kyllä se joskus haluaa oman huoneen, niin ehditään nukkua erillään. :D

Vierailija
5/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tunnetasolla hyvin kiintynyt vauvaani, enkä halunnut olla öisinkään kaukana vauvastani.

Käsittääkseni myös eläinmaailmassa nisäkkään poikaset ovat vastasyntyneinä mahdollisimman lähellä emoaan. 

Vierailija
6/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ja erilaiset itkuhälyttimet ja kamerat on keksitty. Ei tarvitse rampata!

Ei auta itkuhälyttimet tai kameran kun pitää imettää/syöttää tai vaihtaa vaippaa.

Vierailija
7/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tarve olla vauvan lähellä ja koin että se oli vauvallekin parasta. Tämä siitä huolimatta, etten heti tuntenut syvää rakkautta vauvaa kohtaan. En olisi saanut nukuttua jos vauva olisi ollut toisessa huoneessa.

Vierailija
8/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taisi 4-6 kuukautta molemmat nukkua meidän makuuhuoneessa mutta omassa sängyssään. Ensimmäinen oli vaikeampi laittaa omaan huoneeseen nukkumaan mutta sujui hyvin itkuhälyttimellä. Mies nukkui aluksi useimmat yöt olohuoneessa että sai nukutuksi. Tuota perhepetihommaa en minäkään ymmärrä. Miten muka saa itse tai puoliso nukutuksi kun vauva on samassa sängyssä. Sehän on vauvalle hengenvaarallistakin.

Vierailija
9/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkui alusta asti omassa huoneessa, koska minä olin neuroottinen sen suhteen, että litistäisin vauvan ja sänky ei mahtunut pieneen huoneeseen mitenkään päin järkevästi. Kukin tekee siten, miten parhaaksi kokee. Lisäksi alusta asti oppi nukkumaan yksin ja rauhoittumaankin yksin melko nopeasti, jos heräsi muuten vain kitisemään ilman, että oli nälkä tai muuta asiaa.

Vierailija
10/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuplat ei osanneet nukkua kanssamme samassa huoneessa, liikaa ääntä. Siirtyivät viereiseen huoneeseen ja uni alkoi maittaa. Käytännössä nukkuivat 4 metrin päässä minusta, näköyhteys vuoteisiin oli siitä omasta sängystä. En uskaltanut edes kokeilla perhepetiä, koska minulta on serkku kuollut tukehtumalla juuri tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
11/11 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnotonta! Oikeesti jotenkin häiriintynyttä erottaa vauva yksin nukkumaan. Mikään muu laji ei tee näin vaan emo huolehtii poikasistaan kuten luonto on tarkoittanut. Ei tee hyvää vauvan ja äidin väliselle kiintymyssuhteelle. Miten tulee edes mieleen viedä vauva eri huoneeseen nukkumaan? Ei enteile hyvää tulevaisuutta ajatellen. Sanokaa mun sanoneen että ongelmia tulossa lapsen kasvaessa.