Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan esikoista. Anoppi sanoo että alatiesynnytys on helppoa?

Vierailija
11.12.2017 |

Synnytystapa-arvio oli tänään ja tarkoitus on lähteä synnyttämään alakautta. Anopille on tehty 2 suunniteltua sektiota ahtaan lantion takia. Hän on alkanut monta kertaa puhua, että leikkauksella synnyttäminen oli vaikeaa ja pääsen helpolla. Kun sanoin etten ole varma miten synnytys menee niin anoppi sanoi että ”ei se vaikeaa ole”. Onko oikeasti näin että pari päivää synnytyksestä jaksaa mennä sukujuhliin? Anoppi siis häärää sitä että jos synnytän ennen eräitä juhlia, tulisin sinne ilman muuta vauvan kanssa

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia tai neuvoja siis kaipaan, mietin sitä miten anoppi voi tietää miten synnytys menee?? Ap

Vierailija
2/24 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään tiedäkään (eikä edes voisikaan), se vain LUULEE tietävänsä. Älä kuuntele anoppias tässä asiassa. Sektio ei oo sama kun alatie synnytys , tietenkään.

Ja mitä sukujuhliin tulee, niin en itse vastasyntyneen kanssa lähtisi mihinkään isoihin pippaloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli haava kohdunkaulaan synnytyksessä ja menetin verta kivan määrän, en olisi ollut valmis mihinkään sukujuhliin parin päivän ikäisen lapsen kanssa. Ihan vain siitäkin syystä, että ekat viikot meni lapseen tutustuessa ja rytmejä hakiessa. Enkä haluaisi antaa lasta monen eri ihmisen syliin kiertämään. 😬

Kuuntelet itseäsi ja lastasi, ole menemättä jos siltä tuntuu, anoppi saa tyytyä teidän ratkaisuun, juhliin ehtii mennä myöhemminkin.

Vierailija
4/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi viimenen hetki asettaa rajat anopille. Kohta oot muuten palstalla avautumassa aiheesta "anoppi haluaa päättää lapsen nimen" "anoppi vaatii 1kk vauvaa yökylään" "anoppi syöttää vauvalle sokeria" ja niin edelleen.

Vierailija
5/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle synnyttäminen on ollut helppoa, ja oman kuntoni puolesta olisin voinut vaikka juhliin mennäkin. Vastasyntyneen paikka sen sijaan on kotona äidin kainalossa.

Vierailija
6/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kanssa taidetaan olla sairaalassa se 3 vrk olipa kuinka helppo synnytys tahansa.

7/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen raskaana ja jonkunverran netistä aiheesta lueskellut; olen ymmärtänyt että ainakaan pariin ensimmäiseen viikkoon vauvaa ei saisi viedä ns. ihmisten ilmoille sen takia, koska vauvalla ei ole käytännössä minkäänlaista toleranssia vieraita bakteereita yms. vastaan. Ja siksi toiseksi; itse en ainakaan kuvittelisikkaan lähteväni juhlimaan parin ensimmäisen viikon aikana kun vauva syntyy, eiköhän silloin ole vähän muutakin tekemistä ja totuttelemista

Vierailija
8/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua kiinnostaa niin paljon, mitä anoppi on mieltä? Paras synnytystapa riippuu henkilöstä. Jos et jaksa mennä sukujuhliin, et mene.

Vierailija
9/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko anoppias. Mistä se voi tietää?

Itse en kyllä raahautuisi mihinkään juhliin. Nehän pitäisi sua ihan outona jos kömpisit juhlimaan ilman vauvaa.

Mitkä ihmeen sukujuhlat? Varmaan just anopin puoleiset juhlat. Jos olisit oman sukusi juhliin menossa niin anoppi saisi kilarit.

Vedä äkkiä hajurako anoppiin. Sulla tulee muuten olemaan todella vaikeaa.

Sanot jo nyt, että aiotte olla vauvan kanssa rauhassa ekat viikot👍

Vierailija
10/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys ei ollut helppo, toinen oli. Kummallakin kertaa olisin voinut osallistua ihmistenilmoille, mutta vauvan kanssa niin ei onneksi tarvitse tehdä, eikä pidäkään.

Vierailija
11/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi kukaan etukäteen tietää miten se synnytys menee. Eikä sitäkään jaksatko heti seuraavina päivinä lähteä juhliin. Pistät kaikki suunnitelmat jäihin ja käsket anopinkin rauhoittua.

Vierailija
12/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksoin kyllä heti ihan kaikkea normaalia. Eli hyvinkin olisin voinut lähteä kahvikekkereille parin päivän päästä. Eri asia olisiko huvittanut. 

Synnytys vie henkisiä voimavaroja, vaikkei fyysisesti juuri rasittaisikaan. Olin 25-vuotias ja erittäin hyvässä kunnossa. Synnytys oli nopea ja helppo. 

Kaikki eivät ole näin onnekkaita eikä kukaan voi sanoa että alatiesynnytys yleisesti on helppo. Voi sanoa ihan vain omasta puolestaan ja anoppi ei sitäkään siis. 

Vierailija
13/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppis uunottaa sua. Taidat olla melko epävarma ja nuori. Kysy neuvolasta, mutta kukaan täyspäinen ei lähde sukujuhliin heti kun vauva on syntynyt.

Ei kukaan täyspäinen anoppi edes pyytäisi juhliin osallistumista.

Ja kaiken lisäksi voit sitten vuotaa ihan reippaasti...

Vierailija
14/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen synnytys on erilainen, jopa saman ihmisen kohdalla, jos useampia lapsia. Useimmat synnytykset sujuu hyvin. Synnytystapa-arvio kai tehdään yleensä, jos taustalla on jotain erityisiä huomioitavia asioita? Ei anoppi voi tietää onko synnytys helppo vai ei, johan sen sanoo maalaisjärkikin. Sen näkee vasta sitten, kun on tilanne päällä. Ja ei alatiesynnytys aina välttämättä ole parempi kuin sektio, se on ihan yksilöllistä mikä sopii kenellekin. Ja ihme että joku anoppi nyt puuttuu johonkin synnytyksiin, ei se hänelle kuulu. Ja tuo sukujuhla asia kuulostaa aivan hullulta! Vaikka kaikki sujuisikin hyvin, niin kyllä sitä on aika paljon totuttelua uuden perheenjäsenen kanssa, puhumattakaan imetyksestä ja loputtomasta valvomisesta ja univelasta... Ja tärkeimpänä huomiona mainittakoon, ettei vastasyntynyttä voi viedä suurien ihmisjoukkojen keskelle, ja vielä influenssa-aikana?! Muistaakseni suositus ainakin talvella on se 2 viikkoa, ennen kuin voi lähteä vauvan kanssa ihmisten ilmoille. Lisäksi kaikkien vauvaa käsittelevien on pestävä aina kädet, joten ei vauvaa voi jossain sukujuhlissa kierrättää sylistä toiseen. En tiedä onko tämä aloitus tosissaan kirjoitettu, mutta tiedoksi nyt ainakin jollekin jos vastaavanlaiseen absurdiin tilanteeseen joutuu.

Vierailija
15/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan omin jaloin kävelin sieltä synnytyssalista 1,5 jälkeen ulos, mutta en tiedä olisinko parin päivän jälkeen kuitenkaan mihinkään juhliin halunnut lähteä. Imettämisessä, vuodoissa ja muussa mukavassa väsymyksessä on ihan kiva vaan voida käydä pitkäkseen silloin kun siltä tuntuu. Sen lisäksi muutaman päivän ikäisen vauvan paikka ei ole sukujuhlissa vaan äidin sylissä tai sängyssä nukkumassa.

Vierailija
16/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin repesin ja alapää oli tikattu kunnolla umpeen. Hiukan oli vaikea kävellä.

Vierailija
17/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tulee kaiken lisäksi ylikiloja niin kiva pukeutua johonkin kaapuun...epäilen, että harva on nätti heti synnytyksen jälkeen...

Vierailija
18/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ensimmäinen syntyy reippaasti yli lasketun ajan. Luulenpa, että juhlat on jo juhlittu kun on vauvan aika.

Vierailija
19/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihan omin jaloin kävelin sieltä synnytyssalista 1,5 jälkeen ulos, mutta en tiedä olisinko parin päivän jälkeen kuitenkaan mihinkään juhliin halunnut lähteä. Imettämisessä, vuodoissa ja muussa mukavassa väsymyksessä on ihan kiva vaan voida käydä pitkäkseen silloin kun siltä tuntuu. Sen lisäksi muutaman päivän ikäisen vauvan paikka ei ole sukujuhlissa vaan äidin sylissä tai sängyssä nukkumassa.

Siis 1.5 tuntia.

Vierailija
20/24 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vauvaa ei kyllä kannata mihinkään juhliin viedä.

Sanot anopille, että jos olet synnytyken jälkeen oikein hyvässä voinnissa niin saatatkin tulla piipahtamaan juhliin, mieshän voi vahtia vauvaa kotona sen ajan.

Mutta et tietenkään mene.

Jo vessassa käyminen voi olla melkoinen projekti vielä pari päivää/viikkoa synnytyksestä, että jo sen takia et varmasti halua mihinkään lähteä. (Vinkkinä, kun pissaat suihkuta samalla bidee suihkulla alapäätä.)

Vauva ei ole muiden kuin sinun ja miehesi, ja teidän velvollisuus on suojella vauvaa turhilta mahdollisesti vahingollisilta vaatimuksilta.