Työttömien aktivointi meni läpi eduskunnassa
Aktiivimalli eli että täysin riippumatta omasta aktiivisuudesta työnhaussa, työttömältä voidaan leikata lähes 5% sosiaaliturvasta toteutuu. Leikkauksen voi väittää ainoastaan saamalla töitä tai osallistumalla kurssitukseen.
Äänet eduskunnassa 86/56.
Ihan oikein.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Eipähän tarvi katsela näit elämäntapaluusereita, jotka sylkee kattoon meikäläisen veromarkoilla.
Ai sinulla on vielä markat käytössä? Maksatko vielä sotakorvauksia Neuvostoliitolle? Ilmankos et tajua mistään mitään ja ilakoittoisten ahdingosta.
Vierailija kirjoitti:
NI voin mä lähteä pelaamaan pasianssia niille kursseille. ei siinä mitään.
Eihän sieltä mitään "papereita" saa, käydään vaan tappamassa aikaa.
Mä olen käynyt lukuisia noita ns. pasianssin peluukursseja, joita työllisyyskursseiksi kutsutaan, enkä työllistynyt lopullisesti yhdeltäkään kurssilta, ja viimeisimmän kurssin aikaan sopivasti sairastuin akuutisti, kun alkoi sen työnantajille ilmaiseksi orjaksi työharjoittelujakso!
Yhtä tyhjän kanssa nuo erilaiset kurssit, muita ne eivät elätä kuin kurssien vetäjät!
Valtiolle vaan enemmän kuluja tulee, kun pitää maksaa jokin ylläpitokorvaus tavallisen työttömyyskorvauksen suuruisen koulutuspäivärahan päälle verottomana eli sen 9 ekua.
Vakituisiin töihin en ole kuullut kenenkään noilta itse läpikäymiltäni kursseilta päässeen, ja jos joku jälkeen kurssin on onnistunutkin pääsemään töihin, niin ihan olisi sinne päässyt muutenkin, kuten eräskin henkilö pääsi Tiimarin myyjäksi, vaikka ei ollut edes näyttänyt todistustaan tyhjänpäiväisestä kurssista, eikä edes ollut präntännyt sitä turhakekurssia cv:n sivuilleenkaan.
tsiisus kirjoitti:
Nyt kaikki työttömät hakeutumaan mahdollisimman turhille työkkärin kursseille niin, että varmasti valtio jää maksajaksi. Itse nollasopimuksella työskennellyt tähän asti tehden tunteja mitä vain olen saanut, ihan sen takia, että haluan aktivoida itse itseäni, mutta nyt riitti. Hakeudun johonkin piirileikkikurssille ja sanon, ettei yksinkertaisesti tunteja tule, että täyttyisi, v*tut sille mikä todellisuus on ja lopulta "huomaan" että tilanne on se, ettei työnantaja tunteja tarjoa ja tadaa valtio saa sitten maksaa ylimäärästä, koska minunhan pitää aktivoitua..
Onneksi olkoon hallitus saitte yhden motivoituneen osa-aikatyöntekijän v*ttuuntumaan niin paljon, että miksi minä haluaisin edes yrittää tämän valtion puolesta tehdä yhtään mitään?
Itse henkilökohtaisesti toivon, että jokainen työtön joka tähän mennessä on edes yrittänyt työllistyä itse tai jopa tehnyt jonkinlaista osa-aikatyötä ottaa nyt luurin käteensä ja hakeutuu jollekkin turhalle kurssille, josta saadaan 9e/pv, pakkohan valtion on se meille tarjota, kerran kun käsky käy..
Hakeutuu mutta jättää osallistumatta. Haistakoon valtiovalta PASKAN.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs mammapalstalla roikkuvia vapaaeläjiä harmittaa, kun joutilas elämä ei enää ole subjektiivinen oikeus.
Mikä helkkarin vapaaeläjä, tule kuules tekemään kaikki minunkin rutiinit, niin tiiät, senkin sika, joten PAINU VAAN SINÄ HELVETTIIHIN SIELTÄ MÄÄKIMÄSTÄ!!!!!
Vierailija kirjoitti:
kuka silloin huutelee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pummeilta rahat pois! Pitäisi 95% leikkausta ja 5% tukea. Menkää pummit töihin. Saatana pummit.
Ime sinä sitä olematonta siementikkuasi vaan. Toivottavasti/tai sitten kun joudut joskus työttömäksi, niin katellaanko tää juttu sit uudestaan, vai miten se oli?
En ole ikinä ollut työtön ja jos yritykseni jostain käsittämättömästä syystä menisi nurin niin tappaisin itseni mieluummin kuin sossuilisin muiden vero€oilla.
Muista tämä lupauksesi kun ”yrityksesi” kaatuu 😄. Päästään yhdestä mulkusta. T. Yrittäjän tytär
Mitäköhän kursseja sitten olis tarjolla. Ei oikein motivoi edellisen perusteella. Meenkö tekee uuden cv:n vai videokuvausta kenties?
Vierailija kirjoitti:
NI voin mä lähteä pelaamaan pasianssia niille kursseille. ei siinä mitään.
Eihän sieltä mitään "papereita" saa, käydään vaan tappamassa aikaa.
:D Ei niiltä kyseisiltä kursseilta ainakaan kuutta L:ää ole tarvinnut yrittää saada kurssitarjonnan perusteella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs mammapalstalla roikkuvia vapaaeläjiä harmittaa, kun joutilas elämä ei enää ole subjektiivinen oikeus.
Mikä helkkarin vapaaeläjä, tule kuules tekemään kaikki minunkin rutiinit, niin tiiät, senkin sika, joten PAINU VAAN SINÄ HELVETTIIHIN SIELTÄ MÄÄKIMÄSTÄ!!!!!
Miksi sinun rutiinit pitäisi maksaa TYÖTTÖMYYSKORVAUKSESTA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun rutiinit pitäisi maksaa TYÖTTÖMYYSKORVAUKSESTA?
Maksettaisiin sitten kansalaispalkka, kun ja koska on vallan mahdottomuus löytää edes kaikille sadoilletuhansille työttömille työpaikkaa, josta ihan normipalkka normilla kokoaikatyösuhteella edes maksettaisiin,koska työpaikkoja on avoinna vain kymmeniätuhansia koko maassa; ja meitä hakijoita riittää kilometrien pituisina jonoina per työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Päättäjätkään ei ymmärrä sitä miten velkaantuneita Suomalaiset todellisuudessa ovat. Ei mikään muutaman tunnin työviikko riitä maksuihin tai saati vuokraan+ muihin kuluihin.
Eihän sen tarvitsekaan riittää. Siihen päälle sai soviteltua päivärahaa. Esim. itsellä oli yksi pätkätyö 14,5h/viikko ja sain siitä palkkaa 820€/kk. Siihen lisäksi sain soviteltua päiväraha 1000€/kk. Saman työn palkka kokoaikaisena oli vain pari sataa enemmän, minusta tuo oli hyvä diili!
Ei mitään väliä, jatkan elämäntapatyöttömänä, ja nauran edelleen paskaisesti.
Mestarin märkä uni toteutuu? Halla-Aho on varmaan mielissään Brysselissä.
Kuinka moni on laskenut paljon tämä tekee omalla kohdalla euroissa? Päivärahan leikkaushan ei koske lapsikorotuksia, joten niillä joilla on lapsia, se leikkaus on jopa alle 4,65%. Itselläni on vielä ansiosidonnainen päiväraha 61,42€ ja tuosta kun otetaan lapsikorotus (5,23€) pois niin 56,19€ on se mikä leikataan, tuon verran siis keskimäärin kuukaudessa. Veroprosentti minulla on 8,5 joten nettovaikutus on 51,41€/kk.
Enemmän minulla vaikuttaa se, kun ansiosidonnainen loppuu. Ja kun lapsikorotuksen poistuminen sitten kun lapsi täyttää 18. Nyt jo lakkasi lapsilisä kun lapsi täytti 17, mutta eihän edes tuollaisia sadan euron muutoksia edes huomaa missään.
Laskekaa rauhassa omalta kohdalta montako kymppiä kuussa tuo mahdollinen leikkaus on, niin huomaatte että tässä on paljon porua tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Eipähän tarvi katsela näit elämäntapaluusereita, jotka sylkee kattoon meikäläisen veromarkoilla.
Kyllä sie oot tärkee, oikee jumalankuva.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on laskenut paljon tämä tekee omalla kohdalla euroissa? Päivärahan leikkaushan ei koske lapsikorotuksia, joten niillä joilla on lapsia, se leikkaus on jopa alle 4,65%. Itselläni on vielä ansiosidonnainen päiväraha 61,42€ ja tuosta kun otetaan lapsikorotus (5,23€) pois niin 56,19€ on se mikä leikataan, tuon verran siis keskimäärin kuukaudessa. Veroprosentti minulla on 8,5 joten nettovaikutus on 51,41€/kk.
Enemmän minulla vaikuttaa se, kun ansiosidonnainen loppuu. Ja kun lapsikorotuksen poistuminen sitten kun lapsi täyttää 18. Nyt jo lakkasi lapsilisä kun lapsi täytti 17, mutta eihän edes tuollaisia sadan euron muutoksia edes huomaa missään.
Laskekaa rauhassa omalta kohdalta montako kymppiä kuussa tuo mahdollinen leikkaus on, niin huomaatte että tässä on paljon porua tyhjästä.
Ai, tyhjästä entäs vuositasolla, useamman satasen. Törkeä teko, raukkamaista, minua ei koske, mutta olenkin solidaarinen.
Vierailija kirjoitti:
No Kela tarvii taas lisää työntekijöitä laskemaan tt-tukia. Ja samoin kassat/kela kun selvittelevät kuka on ollut töissä tai kurssilla jo montako päivää ja mikäkö se tuntipalkka olikaan. Alle 2 viikon työt kun eivät kuulu edes TE-toimistoille. No saatiinpahan palkattua muutama sata uutta etuuskäsittelijää tiputtamaan työttömien korvauksia. Suomi nousuun.[/quote
Juhana Vartiainen sanoi ettei käsittelijöitä tulla palkkaamaan yhtään lisää. Se on tärkeää että malli menee näin läpi, että saadaan työttömät aktivoitua. Mikäli kuitenkin työttömyyskorvausten maksut uhkaavat viivästyä huhtikuusta lähtien yli kolmella kuukaudella, niin sitten lisätyövoimaa kassoihin ja Kelaan voidaan harkita.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väliä, jatkan elämäntapatyöttömänä, ja nauran edelleen paskaisesti.
No tämä kyllä, vaikka ei mua hirveästi naurata. Mielestäni törkeää niitä työttömiä kohtaan, jotka oikeasti haluavat työllistyä. Heihinhän tämä iskee.
Vierailija kirjoitti:
Voisin lyödä vetoa, että olet joku pienipalkkainen, kateellinen paskatöitä tekevä luuseri itse. Yksinkertainen pässi, joka ei nää metsää puilta, eikä myöskään mitätöntä lerssiä mahan alta suihkussa.
Kun kerran oikealla aktiivisuudella eli työn hakemisella ei ole merkitystä niin ei haeta sitten. Kerran tai kaksi vuodessa joku kuukauden osallistuminen. Orjaksi 9 eurolla ja vain kuntouttavaan niin pysyy enimmäkseen täydellä päivärahalla.
Surkein ja typerin päätös ikinä mutta toimii taatusti ihan eri tavalla kuin läskipää lindstörm ja muut idarit suunnittelivat.
Niinpä!