Olisitko onnellinen jos sinulla olisi 160.000 euroa ylimääräistä rahaa?
Kommentit (43)
En. Minulla oikeastaan on ja haluan olla ajattelematta asiaa. Monta vuotta enkä ole koskenut rahaan.
Mulla on ton verran rahaa, mutta en koe sen olevan ylimääräistä. Lähinnä ahdistaa, kun pitäisi sijoittaa, ei niitä kannata tilillä makuuttaa. Enkä oikein jaksa uskoa pankkien hädintuskin 20-vuotiaiden sijoitus"neuvojien" juttuja.
Mutta tavallaan on onnellinen olo. Tunnen, että voisin tehdä jotain (esim. matkustaa), jos haluaisin. Mutta jostain syystä en juurikaan tee mitään ihmeellistä enkä hanki mitään ihmeellistä.
Varmaankin, koska olen onnellinen ilman rahaakin. 😄
Tuskimpa vain, mutta parista tonnista olisin. Suurella määrällä en tietäisi mitä sillä tekisin ja siitä itsestään tulisi stressi ennemmin kuin onni, mutta pienellä määrällä kyllä, vaikka menisikin arkikäyttöön.
Mulla on ehkä hieman enemmän, tai vaimon kanssahan se on yhdessä. Itse asiassa meillä on puoli miljoonaa pankissa mutta ajateltiin ostaa asunto 200.000-300.000e joten loput jää sijoitettavaksi. Olen ihan kohtuullisen onnellinen elämääni.
Mulla on, eikä vaikuta onnellisuuteen. Onnelliseksi minut tekee parisuhde.
Jos se olisi lahja, niin ostelisin.
Jos se olisi säästö niin hätäilisin.
Joskus olen sijoittanut osakkeisiin, mutta stressasin ja persnettosin niin huolella ja verottaja raapaisi, että siihen en enää sortuisi.
Tiedän kyllä mihin ylimääräisen laittaisin turvaan.
Ostaisin tuolla rahalla tuhat Fisslerin Original Pro-kastikekasaria ihan vaan kiusallani. Ei mulla muuta!
Tottakai tuo raha olisi ihan mukava asia, mutta pärjään kyllä ilmankin oikein mainiosti. Ei minulla sille summalle olisi nyt mitään ihmeempää käyttöä. Meidän perheellä on jo kaikki mitä tarvitsemme, eli toisemme, ihanat sukulaiset, ystävät, oma iso koti, hyvät autot, lomamatkoja jne. Olemme onnellisia jo nyt.
En ole onnellinen rahan takia. Tienaan 5800 euroa nettona kuukaudessa, ja kyllä siitä saa sinkkuna säästettyä isot summat kuukaudessa. Kyllähän se helpottaa elämää kun ei ole rahahuolia, mutta ei se tee onnelliseksi väittämättä.
Minulla on tuon verran ja kyllä - olen onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen sijoittanut osakkeisiin, mutta stressasin ja persnettosin niin huolella ja verottaja raapaisi, että siihen en enää sortuisi.
Tiedän kyllä mihin ylimääräisen laittaisin turvaan.
Joku ei nyt täsmää. Jos teit osakkeilla tappiota niin verottaja ei verota.
Olin onnellinen ennen rahaa. Perintö.
Ei ole kuin 60.000 eikä sekään nyt varsinaisesti ylimääräistä, ajattelin sijoittaa remontointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä mihin ylimääräisen laittaisin turvaan.Joku ei nyt täsmää. Jos teit osakkeilla tappiota niin verottaja ei verota.
No kyllä saakeli verotti. En tiedä miksi. Oli hajautettu ja piti olla täysin riskitön ja maltillinen. Nevö ögen!
Kyllä mullakin rahaa on. Silti katselen kotona seiniä. Kun olen saanut kaikki huoneet siivottua niin aloitan alusta. Enkä jaksa enää yksin reissata.
Tuskinpa olisin.