Noniin, saadaan ravintoloihin lisää vaikeita asiakkaita: ne jotka pyytävät lihan alkuperän kirjallisesti!!!
Ikään kuin ei suomalaisten monivammaisuus olisi ravintoloille tarpeeksi vaikeaa. Meillä puolet asiakkaista on ”enkä voi sitten syödä ____” -erityisvaikeita. Tähän ryhmään lisätään kohta ne jotka vaativat saada lihan alkuperämaasta kirjallisen selvityksen. Jos lakiehdotus menee läpi.
KIVAA!
Kommentit (9)
Onneksi en ole tarjoilija enkä kokki. Huoh noita ”yliherkkiä”.
Yliherkät eli suomeksi ylivittumaiset.
Asiakas maksaa ja hänellä on oikeus vaatia.
Jos ravintolabisneksen aloittaa pitää olla tähän valmis.
Yksinkertaista eikö totta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole tarjoilija enkä kokki. Huoh noita ”yliherkkiä”.
Onneksi minäkään en enää. Opiskelin uuden ammatin ja vaihdoin alaa. Koko ajan menee hullummaksi tuo ravintola-ala.
Ai tuollainen lakiehdotus olemassa? Ikävää. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että myös paremmissa ravintoloissa pitäisi mennä mäkkärin linjoilla: voit pyytää ja saada hampurilaisesi ilman juustoa tai sipulia, mutta et voi saada siihen erikoisjuustoa tai hillosipulia kun se ei siihen kuulu. Jos on kovin estynyt ruokailija, niin sitten pitää mennä sellaisiin estyneiden ruokailijoiden ravintolaan. Ymmärrän, että ravintolat kokevat asiakaspalvelun huipputärkeäksi, mutta palvelun rajoja voi ihan hyvin määrittää muutenkin kuin "venytään niin pitkälle kuin suinkin mahdollista".
Mitä pahaa siinä on, jos haluaa eettisistä syistä tietää mistä lautasella oleva ruoka on peräisin?
Mikä vaikeus laittaa alkuperä näkyville jonnekin kun jo nyt tarjoilijan täytyy osata se kertoa kysyttäessä? Eikö tämä vaan helpota arkea?
Up