Jos mies varaisi vain itselleen lomamatkan niin..
Jos mies varaisi sinulta mitään kysymättä itselleen matkan lomansa ajaksi jonka ajankohdasta ei myöskään keskusteltaisi ja teillä olisi yhteinen lapsi niin miten suhtautuisit? Minkälaisen kuvan saisit miehestä?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies varaisi sinulta mitään kysymättä itselleen matkan lomansa ajaksi jonka ajankohdasta ei myöskään keskusteltaisi ja teillä olisi yhteinen lapsi niin miten suhtautuisit? Minkälaisen kuvan saisit miehestä?
Haluaa hetken omaa aikaa. Ei ongelmaa.
Jos tässä ei ole mitään niitä keissejä että tyyppi sanoo olevansa "yksinäinen susi" (oh the edge) ja otit riskin, niin miettisin onko kyseessä juntti tai aikuislapsi.
a) Hankkinut perheen koska "tuntuu että pitäisi vaikka en halua" (eli tyhmä)
b) Ei ymmärrä aikuisuuden ja lapsuuden eroa (juntti)
c) Ymmärtää eron mutta tahtoo silti elää kuin olisi yksin koska kaikki velvollisuus ja rutiini on "vankeutta" tai "vie voimat nyyh" (eli joku jolla ei toimi aivot normaalisti, tavallinen ihminen ei yliahdistu rutiineista eikä katoile miten sattuu välittämättä paskan vertaa perheestään. loukkaantukaa vaan mutta niin se yksinkertaisesti on, ihminen on biologisesti sosiaalinen eläin joka ymmärtää ettei muita kohdella paskasti. jos et ymmärrä, et ole välttämättä kusipää mutta et voi kutsua itseäsi normaaliksi etkä loukkaantua jos joku sanoo ettet ole.)
Käytökselle olisi varmasti erittäin hyvä syy. Meillä en tuollaista tilannetta ole ollut ja tuskinpa tuleekaan, mutta minun puolestani mies saa lähteä reissuun. Jos meidän välit olisivat hyvät, niin tietenkin kysyisin mistä tuulee, mutta jos välimme olisivat riitaisat, niin ymmärtäisin hyvin tuollaisen matkan. Minä ja lapsi pärjäisimme kuitenkin hyvin ja mies saa luonnollisesti mennä.
Hän haluaa omaa aikaa tai jonkunlaisen irtioton. Itse en ainakaan pysty koko ajan olemaan yhdessä jonkun kanssa ja kaikkialla.
Ei voisi tapahtua, koska oma mieheni on aikuinen vastuuntuntoinen ihminen.
Kertoo ainakin tuosta miehestä sen, että pitää lasta lähinnä äitinsä lapsena, eikä koe, että hänellä olisi mitään vastuuta huolehtia siitä, että joku hoitaa lasta.
Minä hoidan meillä aivan yksin lapsen. Mies kyllä saa mennä omia menojaan.. Minulla taas ei ole koskaan omaa aikaa. Asia ei ehkä minua kaivelisi, ellen tietäisi sata varmaksi, ettei mies suo minulle lomaa ilman häntä.. Ei edes lapsen kanssa. Hän on ollut töissä, minä äitiyslomalla. Miksi en siis ole reissannut? Noh hän sitten sumplii lomansa pitkästä aikaa selän takana yksin vietettäväksi edes kysymättä että sopiiko se minulle ja kun sanoin että matkasi on ok, että taidan itse lähteä matkalle kanssa sitten lapsen kanssa, niin hirveä haloo siitä. En ymmärrä tämmöisiä ihmisiä. No, ukko saa mennä mutta olkoon sit ex ukko. Niin minäkin voin sitten tehdä muutakin hänen reissujensa aikana kun istua kotona. Jokseenkin nimittäin ristiriitaista luoda itse suhteeseen "sääntöjä" joita ei itse kykene noudattamaan.. -ap
Vierailija kirjoitti:
Käytökselle olisi varmasti erittäin hyvä syy. Meillä en tuollaista tilannetta ole ollut ja tuskinpa tuleekaan, mutta minun puolestani mies saa lähteä reissuun. Jos meidän välit olisivat hyvät, niin tietenkin kysyisin mistä tuulee, mutta jos välimme olisivat riitaisat, niin ymmärtäisin hyvin tuollaisen matkan. Minä ja lapsi pärjäisimme kuitenkin hyvin ja mies saa luonnollisesti mennä.
Erittäin hyvä syy: koska mies haluaa. Minkälainen mies varta vasten tahtoo tehdä tollaisia temppuja perheelleen varsinkin ei suo sitä tehtäväksi itselleen? Ihminen, joka ei kykene ottamaan muita huomioon.
Olisi seonnut. Koska jos niinkauan olisimme olleet yhdessä että olisi yhteinen lapsi niin tuntisi minut senverran hyvin että tietäisi että ei ole ok ja toisaalta en ikinä tuollaista miestä olisi valinnut.
Toinen vaihtoehto että miestä ei enää tippaakaan kiinnosta/haluaa eron.
Miksi ap kysyy?
Ihmetyttäisi ja suututtaisi miksi on tehny päätöksen sopimatta etukäteen. Meillä kun omiakin reissuja saa tehdä suht vapaasti kunhan asiat on molempien tiedossa ja sovittu hyvissä ajoin.
Ja lisään vielä että ei, en ole mammalomalla siten että mies elättää minua. Maksan kaikki omani sekä vielä suurimman osan lapsen menoista jotta mies voi keskittyä itseensä.... -ap
Miehen tulee saada mennä, eikä naisen tule tätä ihmetellä. Nainen hoitaa lapset ja pitää sänkyä kuumana miehelle.
Miettisin, miksi olen tuollaisen miehen kanssa perheen ylipäänsä perustanut.
Vierailija kirjoitti:
Olisi seonnut. Koska jos niinkauan olisimme olleet yhdessä että olisi yhteinen lapsi niin tuntisi minut senverran hyvin että tietäisi että ei ole ok ja toisaalta en ikinä tuollaista miestä olisi valinnut.
Miksi ap kysyy?
Kysyn vain että mitä tykkäisitte.. Olenko ainoa, joka ei tollaisesta pahemmin tykkää enkä kyllä koskaan voisi tehdä noin rakastamalleni ihmiselle. Vaikuttaa ehkä siltä että mies ei minua rakasta ja tahtoo mennä yksin menojaan mutta kuitenkin "olla" kanssani kontrollaidekseen minun elämääni että minä jättäisin omani elämättä, koska siis multahan on kaikki oma aika täysin kielletty tai reissut ilman miestä. Tälleen aikuisena naisena mieluummin otan elämäni omiin käsiini etenkin jos miehen puolelta tollainen meininki.. Mielestäni en ole yhtään kohtuuton. En ole siis vihainen, enkä surullinen. Lähinnä vain yllätyin ja tämä sai minut näkemään asioita yhä selvemmin..
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee saada mennä, eikä naisen tule tätä ihmetellä. Nainen hoitaa lapset ja pitää sänkyä kuumana miehelle.
Kuumana naapurin yh-isukille, johon on päässyt erinomaisen hyvin tutustumaan äitiyslomalla, kun oma mies on pysynyt poissa jaloista. ;) Ja koska nainen on hoitanut kaikki kotityöt, mies ei edes huomaa lakanoiden vaihtuneen tavallista useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kysyy?Kysyn vain että mitä tykkäisitte.. Olenko ainoa, joka ei tollaisesta pahemmin tykkää enkä kyllä koskaan voisi tehdä noin rakastamalleni ihmiselle. Vaikuttaa ehkä siltä että mies ei minua rakasta ja tahtoo mennä yksin menojaan mutta kuitenkin "olla" kanssani kontrollaidekseen minun elämääni että minä jättäisin omani elämättä, koska siis multahan on kaikki oma aika täysin kielletty tai reissut ilman miestä. Tälleen aikuisena naisena mieluummin otan elämäni omiin käsiini etenkin jos miehen puolelta tollainen meininki.. Mielestäni en ole yhtään kohtuuton. En ole siis vihainen, enkä surullinen. Lähinnä vain yllätyin ja tämä sai minut näkemään asioita yhä selvemmin..
Olet normaali ja reilu, mies puolestaan keskenkasvuinen kaksinaismoralisti.
Meillä keskustellaan yhteisistä lomasuunnitelmista hyvissä ajoin yhdessä ja omat reissunsa voi ihan vapaasti sopia johonkin muuhun ajankohtaan. Tietenkin ihmettelisin, jos mies olisi varannut lomareissun itselleen samalle ajankohdalle, johon olisi jo sovittu perheen yhteinen lomareissu.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan, jos näin on etukäteen sovittu. Lisäksi miehen olisi suotavaa maksaa 100 % naisen ja lapsen kuluista, jos vanhanaikaiselle tielle lähdetään. Harvemmin nykyään kuitenkaan löytyy sovinisteilta maksuhalukkuutta, eikä yhden ihmisen palkalla välttämättä pystyisikään elättämään koko perhettä.
Suhtautuisin rauhallisesti. Tosin ihmettelisin, että miten ihmeessä sillä on mitään mahdollisuutta lomailla, kun se nytkin on joutunut lomansa ajan paiskimaan töitä. Mutta mies on lomansa ansainnut, ei siinä mitään. MInä taas en tällä hetkellä omien töiden vuoksi pääse mukaan. Mies tietää, että inhoan yllätyksiä, joissa se hankkii yhteisen matkan sopimatta kanssani, joten siitä pisteet, ettei oleta minun tulevan mukaan.
En tykkäisi. Mielestäni tuollaisista asioista kuuluu keskustella, varsinkin kun on vielä lapsikin.
Suhtautuisin huonosti.