Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omien varojen yli eläminen vain näyttämisen vuoksi

Vierailija
11.12.2017 |

Te joille on tärkeetä näyttää ulospäin varakkaalta, valaiskaa mua vähän tästä teidän ajatusmallista. :) Miks pitää olla hieno omakotitalo, vaikka kotiin tulee karhukirjeitä ihan tavallisista laskuista? Miks pitää olla merkkivaatteet ja ruuasta säästetään ihan reippaalla kädellä? Käsittääkseni oikeesti varakkaat ihmiset on ulospäin melko vaatimattomia (ainakin useimmat) ja merkkivaatteita on vain heillä jotka on näitä muka-rikkaita.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ärsyttää se, että en saa joidenkin mielestä pukeutua siistiin villakangastakkiin ja nahkakenkiin, koska en ole varakas. 

Nyt ei kukaan kai puhunut villakangastakeista eikä nahkakengistä helvetti sentään. Nehän ovat ihan normaalit vaatteet, joihin moni pukeutuu esim. minä, enkä todellakaan ole sellainen joka voisi ostella 100k autoja. En edes 50 tonnin.

Nyt puhuttiin monen tonnin veskoista, kalliista taloista ja juurikin noista useiden kymmenien tonnien autoista.

Minä puhuin siisteistä vaatteista, jotka ovat soveltuvampia bisnessmiehille monen mielestä. Minua ei kiinnosta mistä te puhuitte. 

Vierailija
22/23 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole rikkaita, päinvastoin, mutta kotimme arvo on noussut viime vuosina todella paljon. Eikä ole mitään aikomustakaan myydä.

Meillä on hyvin siistiä, johtuu, että kaikki ylimääräinen on myyty ja tärkeimmät on jätetty .

Lisäksi meillä syödään paljon kasviksia ja käytän paljon aikaa ruuanlaittoon. Esim meillä ei syödä eineksiä eikä pakkasruokaa.

Itse olen aina todella siististi pukeutunut. Olen kokoa 36,työpaikan hoikimmasta päästä, ainoastaan lyhyemmät ihmiset ovat hoikempia.

Olen monena kesänä ollut töissä torilla ja osa palkasta olen saanut vihanneksina ja marjoina. Teen vihanneksista tomaattikastiketta ja sitä pakastan. Ruuat yleensä saavat tästä pohjan. Sekaan perunaa, riisiä, makaronia ja jotain esim kanaa. Kastike on hyvää, oikeesti tosi hyvää, eli se mitä tehdään, tehdään kunnolla.

Vaatteet ovat oikean kokoisia, silitettyjä, ehjiä, aina kevyt meikki, hiukset värjätty eikä mitään pitkää juurikasvua, kuten myös kulmat, kynnet värjätty ja kynnet huoliteltu .

Todella moni tuttu, kun on nähnyt minut töissä jne pitää meitä hyvin varakkaana. Ja sitten kun tulee käymään, kyllähän se köyhyys näkyy. Kaikki kodinkoneet, telkkari jne ovat vanhoja, keittiö uusittu yli 15 v sitten.

Tällä hetkellä ei ole aikomustakaan panostaa taloudellisesti näihin asioihin, eikä olisi varaakaan.

On ollut vaan ihmeellistä katsoa ihmisten ilmeitä, kun odotus on joku ja sitten koti näyttää sisältä halvalta vaikka taloyhtiö onkin varakas,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina todella siististi pukeutunut. Olen kokoa 36,työpaikan hoikimmasta päästä, ainoastaan lyhyemmät ihmiset ovat hoikempia.

Olen monena kesänä ollut töissä torilla ja osa palkasta olen saanut vihanneksina ja marjoina. Teen vihanneksista tomaattikastiketta ja sitä pakastan. Ruuat yleensä saavat tästä pohjan. Sekaan perunaa, riisiä, makaronia ja jotain esim kanaa. Kastike on hyvää, oikeesti tosi hyvää, eli se mitä tehdään, tehdään kunnolla.

Miten sinun hoikkuuteesi tai tomaattikastikkeesi liittyy aiheeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi