Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja: " Onko sulla vikaa kuulossa vai ymmärryksessä?"

Vierailija
11.04.2006 |

Näin oli siis opettaja tottelemattomalle oppilaalle sanonut. Saako noin mielestäsi sanoa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jommassa kummassahan sitä vikaa on, jos ei opettajaa kuuntele.

Vierailija
2/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oletko kuuro, tyhmä vai molempia?" ...ei siinä sitten kovinkaan montaa hyvää vaihtoehtoa oppilaalle jätetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiselle, jolla on oikeasti ymmärtämisessä vikaa, ei ole sopivaa sanoa tuolla tavalla.

Vierailija
4/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset oppivat puhumaan kunnioittavasti toisia ihmisiä kohtaan jos aikuiset näyttävät noin hyvää esimerkkiä?

Vierailija
5/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kullanmuruja, jotka häiritsevät koko luokkaa hyppimällä seinille.

Vierailija
6/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi siinä saa mennä itseensä, jos opettaja noin kysyy. Kysymyshän on asiallinen sitä paitsi. Niin itsekin voisin kysyä omalta lapseltani.

Vierailija
7/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän samanlainen kuin minun lapseni kokemus.

Opettaja oli sanonut tytölle, että voisit sinäkin ajatella niillä omilla aivoillas, jos niitä on. Tyttö oli todella loukkaantunut sanomisesta.

Ja mä olen sitä mieltä, että opettaja ei saa sanoillaan loukata lasta.

Vierailija
8/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä lapseltasi, mikä tilanne oli tota edeltänyt. Oppilaita on luokassa paljon ja jos joku koko ajan häiritsee, puuhaa omiaan, ei kuuntele, ei keskity, niin kyllä opettajalla on oikeus jo jossain vaiheessa sanoa napakasti. Tässäkin tilanteessa opettaja on varmasti sanonut/kieltänyt ensin nätisti.

Vanhempien on joskus vaikea tajuta, millaista on ohjata ja opettaa isoa ryhmää. Se on ihan eri juttu kuin olla vaikka kolmen lapsen kanssa jossain tilanteessa. Anna armoa lapsesi opettajalle ja häpeä, että lapsesi on käyttäytynyt niin, että opettaja on joutunut sanomaan noin. Jututa tänään siis lastasi.

Vierailija
9/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kysypä lapseltasi, mikä tilanne oli tota edeltänyt.

Vierailija
11/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kommenttia asiattomana.

Vierailija
12/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on minusta aivan loistavan kunnioittava tapa sanoa asia. Vanhempien pitäisi kotona opettaa lapset kuuntelemaan ja tottelemaan, niin ei tarvitsisi toistella.

Vierailija
13/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kyse oli siitä, kun tyttö otti kouluun sukset eikä sisäliikuntavaatteita. Meillä oli silloin pakkasta 14 (15 on raja) ja koululla olikin 17. Eli vika olikin oikeastaan minun eikä lapseni, kun en edes ajatellut laittaa sisäliikuntavaatteita. Tosin minä itse olen ottanut tästä onkeeni ja tytöllä on nykyisin aina liikuntatunnilla myös sisäliikuntavaatteet ulkovälineiden lisäksi, oli pakkasta minkä verran tahansa.

T. 11

Vierailija
14/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-aste ei.

Vierailija
15/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää on vähän samanlainen kuin minun lapseni kokemus.

Opettaja oli sanonut tytölle, että voisit sinäkin ajatella niillä omilla aivoillas, jos niitä on. Tyttö oli todella loukkaantunut sanomisesta.

Ja mä olen sitä mieltä, että opettaja ei saa sanoillaan loukata lasta.

Vierailija
16/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi ikävää ja epäreilua, mutta musta ei niin vaarallista. Maailma on epäreilu ja siihen on musta ihan hyvä tottua koulussakin. Minä olen tätä mieltä, vaikka en mitenkään erityisesti " kouluta" lapsiani siihen, että " elämä on" . Lapselle voi myös opettaa, että tietyt jutut voi ottaa huumorilla...

Vierailija
17/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen ope

Vierailija
18/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt armoa opettajille. Nekin on ihmisiä ja imhimillisiä. lakatkaa vanhemmat tarkertumasta kaikkiin opettajan sanomisiin. Jos opettajat puuttuisivat kaikkeen mitä kuulevat lapsilta heidän vanhemmistaan ja niiden sanomisista, niin perheneuvolalla ja lastensuojelulla olisi paljon töitä. Oppilaat luottavat opettajaansa ja siihen , että opettaja välittää heistä. Jos opettaja joskus sanoo jotain ei niin mukavaa, niin antaa sanoo. Sanoohan vanhemmatkin ja molempiin lapsella on luottamuksellinen suhde. Se on ikävää, että lapset kertovat kotona vain näitä asioita. Antakaa opettajille työrauha ja puuttukaa oikeisiin asioihin.

Vierailija
19/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentti kyllä särähtää korvaan - vieläpä opettajan suusta. Kyllä oppilaita saa torua, mutta harkintakykyä sanavalinnoissa.

Vierailija
20/39 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on ihminen.