Erilleen linnassa ohjatuista vanhuksista tehty liian suuri numero mediassa
Niinistökin on jo pahoitellut, heille on viety lahja ja pyydetty samalla henk koht anteeksi, lehtijuttuja ollut vaikka millä mitalla ja edelleen jatkuu. Jutusta on tullut ruma.
Kommentit (690)
Hauska perhe. Saataisiinko Sohvaperunoihin?
Mietin tätä asiaa, aika mahdoton ymmärtää esimerkiksi sitä facebook kirjoitusta (hoipertelua pitkää käytävää pitkin - oliko boolia juotu jo siinä vaiheessa -, television edessä seisominen - silloin pyydetään vähän siirtymään -, tarjottavien kuvailu, siivouskomero). Sitä kun luin tuli kyllä epäusko.
Tässä varmastikin kävi niin, että pariskunta koki olevansä vähän tärkeämpi kuin muut vieraat lähestyvän hääpäivänsä vuoksi, erityisasemassa. Kotona varmaan oli puhuttu, että mepä mennäänkin hääpäivän viettoon Linnaan. Heille oli ehkä erityistä laittautua juhlaan, kampaaja, pukeutuminen. Mutta kun jotainen Linnan juhlija on omalla tavallaan erityinen ja tärkeä, jokainen on laittautunut ja valmistautunut.
Lasten ja vanhusten kanssa olen oppinut vähän suodattamaan viestiä. Hienoa tietysti, että lapset puolustavat vanhempiaan. Tosin tässä tapauksessa olisi kyllä varmasti riittänyt yhteydenotto presidentin kansliaan. Luokaton facebook kirjoitus ja yhteydenotto lehtiin (itse kai he ottivat yhteyttä) saavat varmasti aikaiseksi sen, että myötätuntoa ei asianosaisille heru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa! Menee jo yli.
Asian voi painaa villaisella sitten, kun rouva ja tyttärensä pyytävät julkisesti anteeksi presidenttiparilta sekä jokaiselta asianomaiselta, mukaan lukien se adjutantti henkilökuntineen.
Ja kun törkeydet on poistettu facebookista.
Nyt taisi tosiaan unohtua, että ei olla Alma-tädin kuuskytvuotisjuhlilla eikä naapurin Rapen luona grillaamassa, vaan juhlissa, joissa noudatetaan hyviä käytöstapoja, etikettiä ja tiettyjä protokollia.
Tuossa hävyttömässä Facebook-päivityksessä lukee vieläpä että "saa jakaa".
Olisi kyllä kova paikka mennä pyytämään anteeksi, kun on mogannut näin isosti ja julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille lienee ihan syynsä, miksi suurin osa veteraaneista saapuu paikalle huomattavasti
nuoremman saattajan eivätkä puolisonsa kanssa. Tuskin kaikki sentään leskiä ovat. Varmasti on parasta ottaa mukaan henkilö, joka osaa pitää huolen paitsi veteraanista myös itsestään. Oli melkoinen moka päästää pariskunta keskenään linnaan, jos eivät selviä hetkeäkään yksin tai eivät pysty kommunikoimaan selkeästi.
Tässä tapauksessa veteraanin olisi pitänyt mennä Linnaan saattajan kanssa. Toki tällöin ei olisi saatu hääpäiväjuhlallisuuksia valtion piikkiin, mutta ehkä mies olisi saanut kokea arvokkaan illan ilman draamailua ja olisi jopa päässyt tapaamaan presidentin.
Herää nyt idiootti! Mitään avecia EI ikinä, MISSÄÄN juhlissa eristetä kumppanista toisaalle. Lue ja opi! Presidentinkansliakin on myöntänyt, että virhe on tehty, joten älä kiitos puolla sen tekemistä.
Muutenkin kamalia kommentteja, hyi miten ilkeä ihminen.
Painu nyt sinne mölyämään missä päivä ei ikinä paista. Lukutaidotonkin kun vielä olet. Täysin SELKEÄSTI on kerrottu että veteraanien saattajat kahvittelevat eri tilassa, JOTTA presidentti tapaisi samassa huoneessa mahdollisimman paljon näitä arvohenkilöitä.
Mitä virheeseen tulee..Itsensä tai omaisensa kutsuttaminen...hmm, enpä tiedä millaisesta sivistyksestä tai käytöstavoista se kertoo. Puhumattakaan mediassa meuhkaaminen juhlien jälkeen. Juhlien jotka siis eivät olleet tälle pariskunnalle eksklusiivisesti järjestetyt! Kyllä tyttären käytös on monin verroin nöyryyttävämpää pariskunnalle kuin linnan - jo tuhanteen kertaan pahoiteltu!! - erehdys.
Vastaus: näinpä, mutta hän ei ollut veteraanin saattaja. Suosittelisin siis nyt itse parantelemaan sitä lukutaitoa - vai mihin tämä kommenttisi perustui?
Ja joo, täällä Suomessa aurinko paistaa vähän vähemmän.
Nytkö et enää itse osaa lukea kirjoittamaasikaan😂🤣
Sanoit ettei missään eroteta avecia, ja avechan se saattajakin on ja käytännön syistä joudutaan erottamaan. Ei saattajaa ole napattu saapuessa siitä Linnan kulmilta ohikulkijasta vaan on avec hänkin. Meneekö jakelukeskukseen?
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Eli ei, ei mene jakelukeskukseen. Suosittelisin seuraavaksi vähän perehtymään etikettiin, mutta tässä yksi linkki: http://www.kysy.fi/kysymys/tasavallan-presidentin-jarjestaman-itsenaisy…
Otetaas siis käsitteet:
- kutsuttu
- kutsutun nimetty puoliso eli myös kutsuttu
- avec
- saattaja
Nämä ovat kaikki eri asioita. Saattaja ei ole useimmiten avec, ellei jostain syystä hoida tuplaroolia. Esim. lapsenlapsi EI voi olla avec, mutta hän voi olla saattaja. Vesa-Matti Loirin avec ei ollut siis tämä manageri, vaan manageri oli hänen saattajansa. Avec menee etiketissä mennen tullen saattajan ohi. Voit verrata saattajaa vaikkapa henkilökohtaiseen avustajaan, joka voi olla taustalla esim. häissä, mutta ei välttämättä istu lähiomaisen paikalla samassa pöydässä syömässä, ellei tähän ole tarvetta. Saattaja ei pyri korvaamaan avecia, vaan hän on saattaja.
Tämä kyseinen kutsu ei ollut avec-kutsu, sillä henkilöt oli määritelty avioliiton takia ennalta. Kuten joku täällä hyvin selvitti, olisi ehkä mahdollista, että näistä jopa molemmat olisivat saaneet ottaa vielä saattajan.
Jotenkin olisi äärimmäisen toivottavaa, että jos puhutaan jakelukeskuksista tai ollaan tietävinään asioista, niin niistä myös oikeasti tiedettäisiin ja perusteltaisiin. On ihan kiinnostavaa lukea uutta tietoa, mutta ei huttua, joka perustuu mutuun ja siihen, ettei kuitenkaan olla kunnolla perehdytty asioihin.
Joo, ei eroteta kumppaneita toisistaan ei. Paitsi no, näköjään presidentin ja paremman väen (tarpeettomilla) kahvikesteillä erotetaan.
Ihmetyttää vain hieman se, että kun tämä pariskunta poistui jo klo 21, niin miten he kuitenkin siinä vaiheessa olivat jo jotain kahvitelleet? Onko tämä siis ihan feikkiä, kun telkkarissa kahvittelun aloittamista näytetään siinä vaiheessa, kun presidentti saapuu paikalle? Nämähän eivät kuitenkaan ehtineet presidenttiä nähdä. Ainahan Niinistö ja Haukio ovat clumsysti tulleet pitämään seuraa veteraaneille ja ryystämään kahvia. Siinä käsityksessä olen ollut, ettei siinä sentään sedät ja tädit ole itse vetäneet jo kolmea kuppia kahvia sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi tosiaan unohtua, että ei olla Alma-tädin kuuskytvuotisjuhlilla eikä naapurin Rapen luona grillaamassa, vaan juhlissa, joissa noudatetaan hyviä käytöstapoja, etikettiä ja tiettyjä protokollia.
Tuossa hävyttömässä Facebook-päivityksessä lukee vieläpä että "saa jakaa".
Oltiinkin vain Salen luona kylässä. Hittoako siellä oli ne muut häiritsemässä?
Mitäs itse sössi ja oli väärässä paikassa ihan itse. Ei se henkilökunnan eikä kanslian syy ole, jos ei itse mitään älyä ja tajua, kun vähän katselisi ympärilleen mitä tapahtuu.
Ja tuskin kukaan tiesi heidän hääpäivästäkään tuon taivaallista. Eikä varmaan ketään edes olisi kiinnostanutkaan, paitsi tytärtä ja heitä itseään.
Ihan kun ne juhlat olisi ihan vaan heitä varten ollut järjestetty sinne Linnaan ja odottivat varmaan jotain kuninkaallista erityiskohtelua koska hääpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille lienee ihan syynsä, miksi suurin osa veteraaneista saapuu paikalle huomattavasti
nuoremman saattajan eivätkä puolisonsa kanssa. Tuskin kaikki sentään leskiä ovat. Varmasti on parasta ottaa mukaan henkilö, joka osaa pitää huolen paitsi veteraanista myös itsestään. Oli melkoinen moka päästää pariskunta keskenään linnaan, jos eivät selviä hetkeäkään yksin tai eivät pysty kommunikoimaan selkeästi.
Tässä tapauksessa veteraanin olisi pitänyt mennä Linnaan saattajan kanssa. Toki tällöin ei olisi saatu hääpäiväjuhlallisuuksia valtion piikkiin, mutta ehkä mies olisi saanut kokea arvokkaan illan ilman draamailua ja olisi jopa päässyt tapaamaan presidentin.
Herää nyt idiootti! Mitään avecia EI ikinä, MISSÄÄN juhlissa eristetä kumppanista toisaalle. Lue ja opi! Presidentinkansliakin on myöntänyt, että virhe on tehty, joten älä kiitos puolla sen tekemistä.
Painu nyt sinne mölyämään missä päivä ei ikinä paista. Lukutaidotonkin kun vielä olet. Täysin SELKEÄSTI on kerrottu että veteraanien saattajat kahvittelevat eri tilassa, JOTTA presidentti tapaisi samassa huoneessa mahdollisimman paljon näitä arvohenkilöitä.
Mitä virheeseen tulee..Itsensä tai omaisensa kutsuttaminen...hmm, enpä tiedä millaisesta sivistyksestä tai käytöstavoista se kertoo. Puhumattakaan mediassa meuhkaaminen juhlien jälkeen. Juhlien jotka siis eivät olleet tälle pariskunnalle eksklusiivisesti järjestetyt! Kyllä tyttären käytös on monin verroin nöyryyttävämpää pariskunnalle kuin linnan - jo tuhanteen kertaan pahoiteltu!! - erehdys.
Vastaus: näinpä, mutta hän ei ollut veteraanin saattaja. Suosittelisin siis nyt itse parantelemaan sitä lukutaitoa - vai mihin tämä kommenttisi perustui?
Sanoit ettei missään eroteta avecia, ja avechan se saattajakin on ja käytännön syistä joudutaan erottamaan. Ei saattajaa ole napattu saapuessa siitä Linnan kulmilta ohikulkijasta vaan on avec hänkin. Meneekö jakelukeskukseen?Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Eli ei, ei mene jakelukeskukseen. Suosittelisin seuraavaksi vähän perehtymään etikettiin, mutta tässä yksi linkki: http://www.kysy.fi/kysymys/tasavallan-presidentin-jarjestaman-itsenaisy…
Otetaas siis käsitteet:
- kutsuttu
- avec
- saattaja
Nämä ovat kaikki eri asioita. Saattaja ei ole useimmiten avec, ellei jostain syystä hoida tuplaroolia. Esim. lapsenlapsi EI voi olla avec, mutta hän voi olla saattaja. Vesa-Matti Loirin avec ei ollut siis tämä manageri, vaan manageri oli hänen saattajansa. Avec menee etiketissä mennen tullen saattajan ohi. Voit verrata saattajaa vaikkapa henkilökohtaiseen avustajaan, joka voi olla taustalla esim. häissä, mutta ei välttämättä istu lähiomaisen paikalla samassa pöydässä syömässä, ellei tähän ole tarvetta. Saattaja ei pyri korvaamaan avecia, vaan hän on saattaja.
Tämä kyseinen kutsu ei ollut avec-kutsu, sillä henkilöt oli määritelty avioliiton takia ennalta. Kuten joku täällä hyvin selvitti, olisi ehkä mahdollista, että näistä jopa molemmat olisivat saaneet ottaa vielä saattajan.
Jotenkin olisi äärimmäisen toivottavaa, että jos puhutaan jakelukeskuksista tai ollaan tietävinään asioista, niin niistä myös oikeasti tiedettäisiin ja perusteltaisiin. On ihan kiinnostavaa lukea uutta tietoa, mutta ei huttua, joka perustuu mutuun ja siihen, ettei kuitenkaan olla kunnolla perehdytty asioihin.
Joo, ei eroteta kumppaneita toisistaan ei. Paitsi no, näköjään presidentin ja paremman väen (tarpeettomilla) kahvikesteillä erotetaan.
Ihmetyttää vain hieman se, että kun tämä pariskunta poistui jo klo 21, niin miten he kuitenkin siinä vaiheessa olivat jo jotain kahvitelleet? Onko tämä siis ihan feikkiä, kun telkkarissa kahvittelun aloittamista näytetään siinä vaiheessa, kun presidentti saapuu paikalle? Nämähän eivät kuitenkaan ehtineet presidenttiä nähdä. Ainahan Niinistö ja Haukio ovat clumsysti tulleet pitämään seuraa veteraaneille ja ryystämään kahvia. Siinä käsityksessä olen ollut, ettei siinä sentään sedät ja tädit ole itse vetäneet jo kolmea kuppia kahvia sitä ennen.
Linnassa on ollut pakko tehdä tiettyjä järjestelyjä, koska tilat ovat pienet. Liki kaikki ymmärtävät tämän.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs itse sössi ja oli väärässä paikassa ihan itse. Ei se henkilökunnan eikä kanslian syy ole, jos ei itse mitään älyä ja tajua, kun vähän katselisi ympärilleen mitä tapahtuu.
Ja tuskin kukaan tiesi heidän hääpäivästäkään tuon taivaallista. Eikä varmaan ketään edes olisi kiinnostanutkaan, paitsi tytärtä ja heitä itseään.Ihan kun ne juhlat olisi ihan vaan heitä varten ollut järjestetty sinne Linnaan ja odottivat varmaan jotain kuninkaallista erityiskohtelua koska hääpäivä.
Ehkä hoitavat kättelyt sitten ensi vuonna? Riittäisikö korvaukseksi mielenpahoituksesta?
Musta on kurjaa, kun tämä veteraaani (siis mies) ei saanut kokea sitä veteraanien osuutta ja eniten surkutellaan äitiä. Voi hemmetti! Se mies nyt taisi kuitenkin olla hän, jonka siivellä rouvakin juhlaan pääsi.
Toisekseen en jaksa uskoa, että henkilökunta on ollut tylyä tai töykeää. Joillekin ihmisille ei vain mikään riitä.
Voi kun Pelimies tekisi tästä sketsin!
Vierailija kirjoitti:
Musta on kurjaa, kun tämä veteraaani (siis mies) ei saanut kokea sitä veteraanien osuutta ja eniten surkutellaan äitiä. Voi hemmetti! Se mies nyt taisi kuitenkin olla hän, jonka siivellä rouvakin juhlaan pääsi.
Toisekseen en jaksa uskoa, että henkilökunta on ollut tylyä tai töykeää. Joillekin ihmisille ei vain mikään riitä.
No itepähän on muijansa valinnut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettää niin paljon tuon pariskunnan tyttären puolesta. Että kehtaakin johonkin lehteen länkyttää jotain näin turhaa. Jokin mielenterveysongelma täytyy olla taustalla. Normaalit ihmiset antaisivat asian olla, ei tuo nyt NIIN suuri tragedia ole.
Näin kotisohvalta on ehkä helppoa sanoa näin ja pitää turhana. Mutta kuinka moni tosiasiassa olisi valmis ottamaan näpäytyksiä ja sivalluksia vastaan linnassa, jonne menee muutenkin jännittyneenä? Kuitenkin samalla kiitollisena monestakin asiasta ja kunnioittavalla asenteella. Minä varmasti alkaisin itkeä, jos saisin siellä jotakin tuollaista kohtelua. En kovin montaa kamalampaa tilannetta tiedä kuin se, että valtakunnan johtajan eli minun silmissäni selkeän auktoriteetin kotona tulisin vähätellyksi, ellei sitten aleta puhua jo ihan toisenlaisista asioista kuten vaikkapa vakavasta sairaudesta tai lapsen kuolemasta.
Valtakunnan johtajan kotona? :D Takaisin peruskouluun, mars!
Huah. Miten itse kuvailisit löysällä ranteella presidenttiä? Kumileimasimeksi?
Tekeekö sinut todella onnellisemmaksi se, että kutsun häntä arvojohtajaksi tai valtionpäämieheksi? Valtion keulakuvaksi? Nämä ovat kaikkia presidenttiä kuvailevia sanoja.
Minun on erittäin vaikeata uskoa, että henkilö todella ei käsittänyt tuota edellistä, vaan vakavassa mielessä oli passittamassa takaisin peruskouluun. En kai minä siitä mitään sanonut, minkä verran tällä valtakunnan johtajalla on valtaa. Kuka sinun mielestäsi on se valtakunnan johtaja? Sipilä vai? No just. Enpä aio antaa hänelle piruuttanikaan tätä nimitystä. :)
Täällä jo tahkotaan kirveitä ja rasvataan köyttä.
Törkeämpää ketjua en muista lukeneeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit ettei missään eroteta avecia, ja avechan se saattajakin on ja käytännön syistä joudutaan erottamaan. Ei saattajaa ole napattu saapuessa siitä Linnan kulmilta ohikulkijasta vaan on avec hänkin. Meneekö jakelukeskukseen?Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Eli ei, ei mene jakelukeskukseen. Suosittelisin seuraavaksi vähän perehtymään etikettiin, mutta tässä yksi linkki: http://www.kysy.fi/kysymys/tasavallan-presidentin-jarjestaman-itsenaisy…
Otetaas siis käsitteet:
- kutsuttu
- avec
- saattaja
Eli jos olympiavoittaja saa palkintokahvit, on heidän puolisoidenkin saatava?
Laitetaan protokollat uusiksi, ettei kaiken maailman minnat ja mummot mieltään pahoita.....
Tilannetaju kirjoitti:
Täällä jo tahkotaan kirveitä ja rasvataan köyttä.
Törkeämpää ketjua en muista lukeneeni.
Kyllä se lynkkausmieliala on ollut ihan kyseisillä naisilla. Halusivat mustamaalata linnan henkilökunnan ja valtion päämiehen juhlat. Törkimykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaas siis käsitteet:
- kutsuttu
- avec
- saattaja
Eli jos olympiavoittaja saa palkintokahvit, on heidän puolisoidenkin saatava?
Ja mitalit myös!
Asian voi painaa villaisella sitten, kun rouva ja tyttärensä pyytävät julkisesti anteeksi presidenttiparilta sekä jokaiselta asianomaiselta, mukaan lukien se adjutantti henkilökuntineen.