Rumin tai huvittavin sukunimi jonka tiedät!
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lötjönen
mikä vitun 'lötjö'??
Vanha sana peseytymiselle
Häh, ihanko totta?
Tai ainakin varsin lähellä. Viikinkikieltä.
Lötjardagen, peseytymispäivä. Eli lauantai.
Minäkin sanon Ala-Tuuhosen. Nauroin kaverini rappukäytävässä aivan liikaa tälle.
Myös Peuranpää oli aika hauska ja paikallinen Lerssi naurattaa aina.
Kaikki kaksiosaiset sukunimet, jossa on se yleisesti oma hieno ulkomaalainen erittäin rare sukunimi yhdistettynä johonkin Korhoseen. Miks ei vaan pitäny omaa sukunimeänsä, kun ei siitä muutenkaan suostunut luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljen naapurissa asui Tarvainen-Pussi. Luin sen aina väärin.
Ei tainnut olla. Suomessa ei ole koskaan ollut tuollaista sukunimeä yhdelläkään ihmisellä. Väestörekisterikeskus paljastaa valheesi.
Se oli varmaankin avopari ja molempien sukunimet postiluukussa. En todellakaan valehtele.
Olin tulossa kirjoittamaan Makkara, mutta joku oli kerennyt jo tuo mainitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempieni ekassa yhteisessä kämpässä naapureina oli Nännimäinen, Olkinuora ja Naulapää. Samassa talossa.
Mä niin rakastan adjektiiveja sukuniminä. Modig, Stolt, Nykter... on niitä suomeksikin ihan kivoja.
Minun sukunimeni on Olkinuora. Olen hyvin tyytyväinen siihen, koska se ei ole mikään kaikilla oleva, kuitenkin reilulla 400 ihmisellä Suomessa. Sen syntyyn liittyy myös tarina, eli noin vuonna 1500-1600 oli kylä, jossa oli pudonnut kirkonkello tms. hyvin painava esine kaivoon, eikä kukaan keksinyt miten sen saisi ylös. No, älykkäin ja kekseliäin kyläläisistä keksi, että tehdään oljesta köysi. Sillä se saatiinkin sitten ylös, ja tästä henkilö sai nimen Olkinuora. Siinä jäivät Virtaset yms. toimettomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nielikäinen
Saastamoinenja Mielikäinen
Mitä vikaa Mielikäisessä? Aika neutraali ja enemmän herättää positiivisia kuin negatiivisia mielleyhtymiä.
Kiveshiki on varmaan japanilainen sukunimi ja kirjoitetaan toisin & tarkoittaa jotain aivan muuta kuin kassien kuumuus?...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nielikäinen
Saastamoinenja Mielikäinen
Mitä vikaa Mielikäisessä? Aika neutraali ja enemmän herättää positiivisia kuin negatiivisia mielleyhtymiä.
No kyllä nämä -käinen ja -moinen-loppuiset nimet on aika korneja.
Veripää kyllä järkyttävin.
Kärpänen! En voi lopettaa käkättämistä kun nään sen yhen kärpäsvosun kuvan.
Tapailin joskus yhtä Rönkköä ja ohan se ihan hirvee nimi ja tämä oli kyseisen henkilön mielestä hieno sukunimi.