Huonolaatuista kielen opetusta
Ryhmällä ei ole kokeita ollenkaan, vaan arviointi tapahtuu erilaisten kirjoitelmien varassa. Iso osa ryhmää tekee ne google translatella eli käytännössä eivät opi mitään. Rehelliset räpeltää mitä räpeltää. Suurin osa tunneistakin on sellaisia että oppilaat ährää yksinään ja tunnin lopussa ope lyö vain oikeat vastaukset joista oppilaat sitten tarkistaa tekemisensä.
Vuoden olen yrittänyt tästä valittaa mutta taas perjantain tunti oli yksin kirjoittamista ja läksyksi tuli kirjoitelma.
Mitä tässä voi tehdä? Tunneilla ei opi mitään muuta kuin sen että epärehellisyys kannattaa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kielet opetellaan yksin ja itse. Ne, jotka fuskaavat, eivät opi. Täysin yksinkertaista. Sääli, että ryhmä on täynnä idiootteja, mutta heistä ei kannata välittää. Tee kielen oppimisesta maailman tärkein asia ja opettele sitä myös tuntien ulkopuolella eri tavoin.
Ei ole minun ryhmäni vaan lapsen. Koulussa. Siellä opetetaan nyt että huijaamalla menestyy elämässä. Vuoden olen jankannut koululle, mutta mitään ei tqpqhdu. Vittumainen tilanne koska koko yläkoulu menty nyt näin.
Lukiossa seinä vastassa noilla jotka sluibailleet yläkoulun.
Ap
Mikä kieli? Eikö opettaja opeta kielioppia tunneilla?
Hae koulun sivuilta ops ja jos ei löydy niin opetushallituksen sivuilta. Lyö niillä rehtoria päähän (kuvainnollisesti) ja kysy, miten tavoitteet saavutaan näin. No, luultavasti saat vastaukseksi että tämä on nykyaikaa ja uuden opsin mukaista itsenäistä opiskelua. Ja jos lapsi ei tajua opiskella, oma on häpeänsä tai kodin pitäisi tukea enemmän. Jos on fiksu rehtori, niin selvittää asian. Mutta missään ei lue, että kokeita pitää olla. Se on vain yksi vaihtoehto, eikä sitä uuden opsin mukaisessa työskentelyssä edes suositella, kun pitäisi arvioida prosessia.
Vierailija kirjoitti:
Hae koulun sivuilta ops ja jos ei löydy niin opetushallituksen sivuilta. Lyö niillä rehtoria päähän (kuvainnollisesti) ja kysy, miten tavoitteet saavutaan näin. No, luultavasti saat vastaukseksi että tämä on nykyaikaa ja uuden opsin mukaista itsenäistä opiskelua. Ja jos lapsi ei tajua opiskella, oma on häpeänsä tai kodin pitäisi tukea enemmän. Jos on fiksu rehtori, niin selvittää asian. Mutta missään ei lue, että kokeita pitää olla. Se on vain yksi vaihtoehto, eikä sitä uuden opsin mukaisessa työskentelyssä edes suositella, kun pitäisi arvioida prosessia.
Koulun selitys on se että opettajat on Suomessa autonomisia eikä koulu pysty valvomaan. Tää on vain ihan helvetik väärin että koulu a erikseen kasvattaa lapsista epärehellisiä, b sallii että kympin saa todistukseen tällä keinoin ja c ei kanna vastuuta jatko-opinnoista.
Oma lapseni opiskelee kotona nyt sitten sen mitä koulussa pitäisi mutta raskastahan tää on lapselle, tehdä monta tuntia joka viikko kotona koulun hommia.
No kyllä sen opettaja huomaa jos on tehty google translatella ja se vaikuttaa sitten arvosanaan. Nykyään oppilaat tekee itse ja opettaja vain ohjaa. Kirjoitelmissa tulee hyvin esiin miten on sisäistetty idiomit, fraasit, kielioppi jne. Kokeet ei ole pakollisia ja oikeastaan ne ovatkin vanhanaikaisia. Kielen opettaja on varmaan nuori ja hänet on koulutettu toimimaan noin. Kohta samoin tehdään joka aineessa. Ja miksei saisi käyttää apuvälineitä, jos se ei ole erikseen kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Opettaja ei opeta mtään. Istuu tietokoneella eikä ole läsnä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sen opettaja huomaa jos on tehty google translatella ja se vaikuttaa sitten arvosanaan. Nykyään oppilaat tekee itse ja opettaja vain ohjaa. Kirjoitelmissa tulee hyvin esiin miten on sisäistetty idiomit, fraasit, kielioppi jne. Kokeet ei ole pakollisia ja oikeastaan ne ovatkin vanhanaikaisia. Kielen opettaja on varmaan nuori ja hänet on koulutettu toimimaan noin. Kohta samoin tehdään joka aineessa. Ja miksei saisi käyttää apuvälineitä, jos se ei ole erikseen kielletty?
Siellä vedetään kymppejä sillä google translatella.
Ope on ikäloppu kuuskymppinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulun selitys on se että opettajat on Suomessa autonomisia eikä koulu pysty valvomaan. Tää on vain ihan helvetik väärin että koulu a erikseen kasvattaa lapsista epärehellisiä, b sallii että kympin saa todistukseen tällä keinoin ja c ei kanna vastuuta jatko-opinnoista.
Oma lapseni opiskelee kotona nyt sitten sen mitä koulussa pitäisi mutta raskastahan tää on lapselle, tehdä monta tuntia joka viikko kotona koulun hommia.
Autonominen tai ei, niin ne asiat pitää opettaa jotka opsissa lukee. Ota sieltä jokin asia, vaikka kielioppiasia ja sano että tätä ei ole opetettu. Voisit vaikka alleviivata jokaisen asian jota ei ole opetettu. Uhkaa seuraavaksi että viet asian kaupungille tai vaikka opetushallitukseen. On sillä rehtorillakin esimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä pitäisi opettaa kielioppiasiat. Eikö opeta mitään oikeasti? Onko kyseessä ysiluokka? Mikä kieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
u toimimaan noin. Kohta samoin tehdään joka aineessa. Ja miksei saisi käyttää apuvälineitä, jos se ei ole erikseen kielletty?
Ap
Mun kursseista ei todellakaan Googlella käännetyt mene edes läpi, tulos on usein pelkkää siansaksaa :D
Meillä tehdään äidinkielessä noin. Lapsi alakoulussa ja mua huolestuttaa millä tasolla tuo äikkä luokassa on. Koskaan ei tule äikästä läksyjäkään, tai oikein mistään muustakaan. Kokeita ei myöskään ole kuin enkusta ja yksi matikasta. Kohta on alakoulu yli puolenvälin ja taso on minusta hätinä kolmosluokkalaisten, tuskin sitäkään. En tiedä mitä voisin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä pitäisi opettaa kielioppiasiat. Eikö opeta mitään oikeasti? Onko kyseessä ysiluokka? Mikä kieli?
Ranska ja ysiluokka.
Olen jankannut asiasta vuoden ja nyt se ope piti ilmesesti rehtorin pakottamana ekan kokeen. Ei ollut selkeästikään opettanut asiaa koska arvosanat oli haitarilla 0-6. Siis hyvätasoisia oppilaita jotka yleensä saa 8-10. Kun rehtori yritti kysellä asiaa, kaikki asiaan liittyvät paperit olikin opella ”kotona”. Eli ihan sairaasti kaikki pielessä.
Toooooosi väsynyt vahtimaan tätä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
u toimimaan noin. Kohta samoin tehdään joka aineessa. Ja miksei saisi käyttää apuvälineitä, jos se ei ole erikseen kielletty?
Ap
Mun kursseista ei todellakaan Googlella käännetyt mene edes läpi, tulos on usein pelkkää siansaksaa :D
Sama täällä ja mun kieli on ruotsi, jotenkin epäilen ettei ranskaa saa aikaiseksi täydellisesti google kääntäjällä, kun ruotsikin on ihan ala-arvoista huttua, josta ei voi ymmärtää mitään. Huomaan heti kun kääntäjää on käytetty.
Harmi, että teillä on noin:/ Ei siinä oikein auta muuta kuin olla itse aktiivinen ja rehtoriin olla yhteydessä jatkossakin. Olen opettaja ja kyllä se niin valitettavasti on, että useat kuusikymppiset eivät enää vain jaksa tehdä työtänsä kunnolla. Opetuksen perustyö jää vähemmälle, koska vanhat aivot eivät enää jaksa opetella uuden ops:n mukaista opetusta. Digitalisaatio, uudet ohjelmat, wilmaan kirjaukset yms...
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että teillä on noin:/ Ei siinä oikein auta muuta kuin olla itse aktiivinen ja rehtoriin olla yhteydessä jatkossakin. Olen opettaja ja kyllä se niin valitettavasti on, että useat kuusikymppiset eivät enää vain jaksa tehdä työtänsä kunnolla. Opetuksen perustyö jää vähemmälle, koska vanhat aivot eivät enää jaksa opetella uuden ops:n mukaista opetusta. Digitalisaatio, uudet ohjelmat, wilmaan kirjaukset yms...
Hän ei käytä Wilmaa ollenkaan. Vanhempainilloissa pitäisi olla mahdollisuus keskustella opettajien kanssa mutta hän on aina niiden aikaan ”sairas”.
Oppilaat eivät myöksään saa palautetta, edes niistä kirjoitelmista. Sitten kun tinkkasin ja tinkkasin, sain palautetta onalle lapselle mutta lapsi ei ollut saanut sitä palautetta, joten mahdoton korjata mitään kun sitä palautetta ei saa.
Ap
Opettajalla on vain tuo yksi opetettava aine joten hänelle ei voi edes laittaa muita tunteja. Ja eihän hän muuallekaan pääs töihin, koska ikä eikä opetettqvia aineita ole tarpeeksi.
Ap
Hölmöä on myös se että ranskan tunnilla ei puhuta ranskaa eikä siellä kuule ranskaa, kun kaikki oppilaat mökeltää omiaan yksin.
Ihan mahdotn yhtälö kun eihän sitä ranskaa muualtakaan niin vain löydä.
Ap
Tämä on nyt sitä uuden opetussuunnitelman mukaista oppimista, jossa opettaja ei opeta vaan ohjaa ja oppilaat itse päättävät mutä ja miten opiskelevat.
Ope
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt sitä uuden opetussuunnitelman mukaista oppimista, jossa opettaja ei opeta vaan ohjaa ja oppilaat itse päättävät mutä ja miten opiskelevat.
Ope
Ei ole. Tämä ope on aina opettanut näin. Kukaan muu talon lukuisista muista kielten opeista ei opeta näin.
Ap
Kielet opetellaan yksin ja itse. Ne, jotka fuskaavat, eivät opi. Täysin yksinkertaista. Sääli, että ryhmä on täynnä idiootteja, mutta heistä ei kannata välittää. Tee kielen oppimisesta maailman tärkein asia ja opettele sitä myös tuntien ulkopuolella eri tavoin.