Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri asiakaspalvelutilanteessa ärsyttää puuttumisellaan

Vierailija
10.12.2017 |

Ollaan yhdessä työparin kanssa siinä ja tarkoitus on, että kumpikin palvelee omaa asiakastaan. Työkaveri kuitenkin alkaa tosi usein puuttua asiakaspalvelutilanteeseeni ja alkaa selittää asiaa asiakkaalleni, vaikka olen hoitamassa sitä jo itse. Ihan rutiinitilanteita, joissa ei ole mitään vaikeutta ja jotka hoidan itsekin täysin kiitettävästi. Tuo sivusta hyökkäily tuntuu tosi oudolta. Olenko nyt yliherkkä vai aiheesta ärtynyt?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mainita asiasta työparillesi? En tarkoita mitään syyttelyä tai riidanhaastamista. Ihan asiallisesti vaan.

Ihmisillä on erilainen rytmi, mun anoppi on tosi hidas puhumaan ja miettii vuorosanoja pitkään. Minä ehdin usein puhua ennen häntä, tai arvata mitä hänen on tarkoitus sanoa. Joskus jopa puhua / hoitaa asiat hänen puolestaan.

Lopetin kun hän otti puheeksi että se ärsyttää,en ollut huomioinut toimintapaani ennenkuin hän otti sen puheeksi.

Ehkä teillä on erilainen rytmi? Minäkin joudun pidättelemään itseäni hitaiden ihmisten kanssa.

Vierailija
2/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on pätemisen tarve ja haluaa näyttää olevansa sua parempi. Sano sille että älä häiritse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todellakaan hidas, vaan reippaasti ja nopsasti alan vastata ja hallirsen asiat. Ehdin sanoa pari lausetta, kun työpari alkaa selittää ihan sitä samaa siihen jatkoksi. Ap

Vierailija
4/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on päällepäsmäri. Koeta hankkiutua siitä jotenkin eroon. Hommaa sille potkut jollain keinolla.

Vierailija
5/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne suunilleen tämä: asiakas tulee ja kysyy tietä Ristikadulle.

Minä: "Käännytte tästä oikealle ja kävelette suoraan, kunnes tulette muistomerkille ja-"

Työkaveri: "Siitä sitten vasemmalle ja suoraan eteenpäin, kunnes tuleekin jo Ristikatu."

Ap

Vierailija
6/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Tuo on sille työkaverille tapa, jonka ärsyttävyyttä ei huomaa. Sille on pakko sanoa jotenkin rakentavasti siitä. Sano, että sua nolottaa, kun se tulee siihen väliin.

Vierailija
7/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, itsellä samanlainen vieressä istuva työkaveri. Ei ole kyse asiakapalvelusta, mutta jos esim. eri osastolta joku tulee pöytäni viereen kysymään onko Mirkku tänään töissä, vastaan ”Joo, hän on juuri pala...” Alkaa työkaveri kesken lauseeni huutaa päälle ”on on, hän on palaverissa nyt!”. Koen hänet päällepäsmäriksi, jonka on pakko puuttua joka asiaan ja joka ei osaa antaa tilaa muille.

Vierailija
8/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vielä nolompi, kun ite puhun jo syvällisiä niin keskeyttää tyyliin, ja vessa löytyy sit nurkan takaa.

Vierailija
9/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen, itsellä samanlainen vieressä istuva työkaveri. Ei ole kyse asiakapalvelusta, mutta jos esim. eri osastolta joku tulee pöytäni viereen kysymään onko Mirkku tänään töissä, vastaan ”Joo, hän on juuri pala...” Alkaa työkaveri kesken lauseeni huutaa päälle ”on on, hän on palaverissa nyt!”. Koen hänet päällepäsmäriksi, jonka on pakko puuttua joka asiaan ja joka ei osaa antaa tilaa muille.

Joo, tuo ihan sama! Mitä hyvänsä yritän vastata, hän alkaa selittää siihen päälle. Ap

Vierailija
10/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelet asiasta työkaverillesi silloin kun asiakkaita ei ole paikalla. Ja kyllä, tuo on todella ärsyttävää, jos jotain haluaa sanoa, kun toisella on juttu kesken, niin osoittaa sen sinulle "muistithan sanoa sen ja sen", eikä mene siihen väliin asiakkaalle jotain höpisemään. Ja tuokin vain jos oikeasti huomaa/epäilee että jotakin tärkeää on unohtunut.

Itse olen hoitoalalla töissä, mutta kyllä juttelen hyvin suoranasanaisesti jos joku tuolla tavoin jatkuvasti tunkee väliin kun yritän tehdä työtäni.

Vierailija
11/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani vähän sama juttu, paitsi että tätä tekee esimieheni. Eikä todellakaan olisi tarvetta hänen sekaantua, sillä olen tehnyt samaa hommaa jo neljä vuotta, ja osaan kyllä asiani. Pomoni on kaiken lisäksi hirveä häsläri, joka höpisee ummet ja lammet lähinnä asian vierestä. Onneksi hän ei kuitenkaan ole kovin usein paikalla samaan aikaan kun minä, joten saan olla rauhassa suurimman osan ajasta.

Vierailija
12/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, mulla OLI kans tuollainen työkaveri joka sekaantui omiin kauppoihini. Asiakkaani kysyi tiettyä kirjaa ja muistin heti että hyllyssä sitä on pokkarina MUTTA tarkistin työkoneelta onko sen jatko-osaa meillä hyllyssä kovakantisena jo että voisin tarjota luontevasti lisämyyntinä. Vaan mitä tekee työkaveri - on jo juossut sen asiakkaani kysymän kirjan hyllystä kun sattui olemaan joutilaana ja kuuli kysymyksen eikä tajunnut mikä koneelta tarkistamisen tarkoitukseni oli. Tarjosin kuitenkin jatko-osaa ja asiakas otti myös sen!

Työkaverin kaupat olisivat olleet 10 eur (siis pelkkä pokkari) vs. minun 40 eur (pokkari + kovakantinen)...

Vierailija
13/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu työkaverisi päälle vielä lujempaa niin, että huudatte loppujen lopuksi kumpikin kuorossa? :) Ja aina kun työkaverillesi tulee asiakas, alat huutaa tämän asiakkaalle suoraa huutoa päälle.

Vierailija
14/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu työkaverisi päälle vielä lujempaa niin, että huudatte loppujen lopuksi kumpikin kuorossa? :) Ja aina kun työkaverillesi tulee asiakas, alat huutaa tämän asiakkaalle suoraa huutoa päälle.

Joo! Tuo kilpahuutaminen olisi kieltämättä ihanaa aggressionpoistoa :D Ap

Vierailija
15/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh, mulla OLI kans tuollainen työkaveri joka sekaantui omiin kauppoihini. Asiakkaani kysyi tiettyä kirjaa ja muistin heti että hyllyssä sitä on pokkarina MUTTA tarkistin työkoneelta onko sen jatko-osaa meillä hyllyssä kovakantisena jo että voisin tarjota luontevasti lisämyyntinä. Vaan mitä tekee työkaveri - on jo juossut sen asiakkaani kysymän kirjan hyllystä kun sattui olemaan joutilaana ja kuuli kysymyksen eikä tajunnut mikä koneelta tarkistamisen tarkoitukseni oli. Tarjosin kuitenkin jatko-osaa ja asiakas otti myös sen!

Työkaverin kaupat olisivat olleet 10 eur (siis pelkkä pokkari) vs. minun 40 eur (pokkari + kovakantinen)...

no ainakin asiakkaana arvostan enemmän työtoveriasi

Vierailija
16/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan yksi todella ärsyttävä työkaveri, joka tiesi kaikesta kaiken ja kuunteli muitten asiakaspalvelutilanteita ja tuli jälkeenpäin kommentoimaan niitä. Sanoi minulle mm. yksi kerta että häntä hävettää kuinka huonosti puhun ruotsia.

Vierailija
17/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mistä puhut ap, raivostuttavaa. Ennenkuin sun pinna palaa ja sanot rumasti niin ota ihan asiaksesi hyvän tilaisuuden tullen sanoa työkaverillesi tiukasti mutta ystävällisesti esim. "hei, voitaisko sopia, että kumpikin hoitaa omat työt/asiakkaat itse". Luultavasti mököttää aikansa mutta jää kyllä ajattelemaan asiaa.

Vierailija
18/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "mitä etit" -työkaveri. Etsin vaikka kynää ja näytän 3 sekuntia siltä, että haen jotain niin tulee heti "mitä etit". Mua jotenkin ärsyttää ja tulee vaistomaisesti sellainen että yritän näyttää siltä etten etsi mitään. Etenkin jos siihen seuraa jatkokysymys "mihin tarvitset". Itselläni saattaa olla vähän luova ajatuksenjuoksu ja ärsyttää alkaa selittämään mitä tekisin nyt tavaralla x että saan tehtyä työni itselleni nopealla ja mieluisalla tavalla. 

Vierailija
19/19 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija kysyi:

-Voinko auttaa?

Vastasin:

-Et voi.

En tarkoittanut olla tyly.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan