Keraaminen vai induktioliesitaso
Keittiöremontti tulossa. Aina ollut tavallinen liesi valurautakeittolevyin. Nyt tulisi upotettava liesitaso. Tuntuu että vain induktiotasoja myydään. Sekö nyt on järkevä? Entä koskettimet, onko niin että kaikkea vain hipaistaan. Onko näissä eroja käytettävyyden kannalta? Kiitos.
Kommentit (14)
No siis enpä mä sitä hipaisuksi sanoisi, mutta tason pinnalla on kuvat ja niitä sitten painelet.
Ja induktio ehdottomasti! En vaihtaisi mistään hinnasta normaaliin keraamiseen lieteen.
Induktio ilman muuta. Helppo pitää puhtaana, kun lika ei pala kiinni.
Eihän keraaminen ja induktio ole mitenkään verrattavissa. Keraaminen on verrattavissa valurautalieteen ja induktio kaasuun. Siis käyttökokemuksen kannalta.
Nuotio takapihalla. Tätäkin asiaa kysytään viikoittain, hakutoimintoakin voisi joskus käyttää ja jatkaa jostain vanhasta keskustelusta.
Älä ainakaan keraamista laita. Meillä on sellainen ja lähtee heti kun saadaan säästettyä keittiöremppaan vaaditut rahat.
Ei ap kysyy :pitääkö paikkansa ettei induktiolle saisi laskea mitään?
Esim.tyhjää kattilaa tms? Ei kuumana eikä kylmänä.Kattilan pohja ei myöskään saisi olla märkä kun alkaa keitellä.
Olen lukenut nuo jostain internetin syvyyksistä kun pohdin samaa kuin ap.
Totta vai tarua?
Vierailija kirjoitti:
Esim.tyhjää kattilaa tms? Ei kuumana eikä kylmänä.Kattilan pohja ei myöskään saisi olla märkä kun alkaa keitellä.
Totta vai tarua?
Jos kattilan tai pannun pohja on kovin märkä niin silloin levy ei toimi. Mutta jos pientä kosteutta on pohjassa niin se ei haittaa.
Ja kyllä meillä useinkin on kylmällä liedellä pannu tai muuta roinaa. Mikäköhän tämän pointti on?
Induktio ilman muuta. Et enää muuta kaipaa sen jälkeen. Ainoa miinus on se ettei flambeerauksessa voi ottaa alusliekkiä. Muutoin se on joka kokin unelma.
Induktio, oliko tämä joku kompakysymys?
Annan muiden tehdä millä haluavat. Itse luotan kaasulieteen missä lämpö on parhaiten kontrollissa.
Meille tulee Mielen induktioliesi vääntimillä.
En halua mitään pieniä nappeja, haluan vääntämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta vai tarua?Jos kattilan tai pannun pohja on kovin märkä niin silloin levy ei toimi. Mutta jos pientä kosteutta on pohjassa niin se ei haittaa.
Ja kyllä meillä useinkin on kylmällä liedellä pannu tai muuta roinaa. Mikäköhän tämän pointti on?
7 /11 kiittää! Juuri tuota "roinaa" olen pohtinut,minullakin kun on tapana valurauta liedelle välillä pitää pannua ym.Pelkäsin,että tuhoan induktion huolimattomuuttani välittömästi.
En muista syitä kieltoon,tod.näk liittyi lieden lasipintaan.Myös paistoastian heilutus pintaa pitkin olisi ei suositeltavaa.
Kattila kun putoaa, niin uutta ostamaan.
induktio ilman muuta. En keksi mitään huonoa sanottavaa induktiosta, paitsi surkeat kattilat eivät toimi siinä.
On kaikilla muilla mittareilla ylivoimainen.