Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, kamala outo, ärsyttävä vaiva!

Vierailija
09.12.2017 |

Huomasin tämän ekan kerran 16 -vuotiaana (ja olen nyt 22) eli joskus pitäessäni kädessä jotain esim kännykkää tai mitä tahansa muuta, käteni päästää siitä irti tahtomattani. Ei tapahdu joka viikko eikä edes joka kuukausi (kumminkin muutamia kertoja vuodessa)

Vasen käsi tekee tätä useammin kuin oikea käsi. Yritin päästä lääkäriin tämän takia mutta naurettiin ulos.....
Ärsyttää kun tavaroita hajoaa/tulee sotkua tämän takia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa xc

Vierailija
2/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös, eiköhän ole täysin normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko stressiä, ahdistusta tai väsymystä?

Vierailija
4/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
5/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko stressiä, ahdistusta tai väsymystä?

Ei, ei ole mitään näistä. En ole ollut ahdistunut mistään yli neljään vuoteen, nukun 8-9h vuorokaudesta enkä koe väsymystä. En ole kärsinyt stressistäkään useampaan vuoteen.

Vierailija
6/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitä unohtaa, että on kauan pitänyt vaikka kännykkää kädessä ja ote herpoaa. Väsyyhän siinä jo hermotkin. 

Vierailija
7/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitä unohtaa, että on kauan pitänyt vaikka kännykkää kädessä ja ote herpoaa. Väsyyhän siinä jo hermotkin. 

Ei. Ei ole kytköksissä siihen kuinka kauan olen esinettä kädessä pitänyt. Saattaa tapahtua melkein heti kun olen sen käteeni ottanut. Aivan sama onko puhelin, kuppi, omena tai mikä tahansa.

Vierailija
8/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia

Vierailija
9/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä olet vähän kömpelö ja mietit onko se normaalia? Mulla ainakin lasit kaatuu ja tavart tippuilee välillä ihan omaa hutilointia. Ei mulla sentään kävellessä ja staattisesti jotain pitäessä tavarat tippuile.

Vierailija
10/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan normaalia

Jos on normaalia, miksi koko mun lähipiirini+muut ihmiset joita kohtaan sitten ihmettelee "mitä riehut" ja kun kerron tästä ongelmasta niin sanotaan "niin varmaan" "höpö höpö" eli minä muka pelleilen.

Vierailija
11/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sä olet vähän kömpelö ja mietit onko se normaalia? Mulla ainakin lasit kaatuu ja tavart tippuilee välillä ihan omaa hutilointia. Ei mulla sentään kävellessä ja staattisesti jotain pitäessä tavarat tippuile.

Ei kömpelyyttä. Kuvittele itsesi tähän: pidät kädessäsi esimerkiksi omenaa ja kätesi yhtäkkiä ikäänkuin tärähtää ja päästää siitä irti.

Vierailija
12/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kömpelyyttä. Kuvittele itsesi tähän: pidät kädessäsi esimerkiksi omenaa ja kätesi yhtäkkiä ikäänkuin tärähtää ja päästää siitä irti.

Hermoissa vikaa ja yhteys lihaksille katkeilee aina välillä.

Vierailija
13/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tärähtää on vähän huono sana.. nytkähtää ennemmin 1-2x.

Vierailija
14/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko tätä jos oikein keskityt pitämään esinettä kädessäsi? Vai vaan silloin kun huomiosi on samalla muualla? Onko käsissäsi normaali puristusvoima?

Jos et pysty keskittyneestikkään pitämään kättäsi nyrkissä/puristusotteessa haluamaasi aikaa tai puristusvoimassasi on selkeästi puutoksia suosittelisin sinua varaamaan ajan neurologille.

Vierailija
15/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko tätä jos oikein keskityt pitämään esinettä kädessäsi? Vai vaan silloin kun huomiosi on samalla muualla? Onko käsissäsi normaali puristusvoima?

Jos et pysty keskittyneestikkään pitämään kättäsi nyrkissä/puristusotteessa haluamaasi aikaa tai puristusvoimassasi on selkeästi puutoksia suosittelisin sinua varaamaan ajan neurologille.

Tätä tapahtuu vain kun pidän kädessäni jotain, ei silloin kun pidän nyrkissä. Eikä ole väliä olenko keskittynyt siihen vai ei, tapahtuu jos tapahtuu.

Vierailija
16/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan ole normaalia, miten kaikki muut tuntuvat olevan eri mieltä?

Vierailija
17/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla on myös vasemmassa kädessä sormien keskinivelet jäykähköt ja etenkin keskisormi menee helposti lukkoon jos on pitkään suorassa (jotain pidellessäni)

Vierailija
18/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Kuulostaa vahvasti tältä. Ei vaarallinen, helppo ja nopea leikata.

T. Sairaanhoitaja

Vierailija
19/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Kuulostaa vahvasti tältä. Ei vaarallinen, helppo ja nopea leikata.

T. Sairaanhoitaja

Sormeni eivät ikinä tunnu puutuneilta, ja kaikki sormeni päästävät irti. (Paitsi peukalo ei liiku mihinkään)

Vierailija
20/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt kerran sama. 

Tämä tapahtui baarissa kun olin saanut drinkin kouraan. Juttelin seisten ystäväni kanssa, ja ihan yhtäkkiä ote herpaantui niin, että melkein täysinäinen juoma tippui lattialle ja lasi meni sirpaleiksi. 

En ollut humalassa sillä kyseessä oli illan ensimmäinen juoma. Muistaakseni en myöskään ollut väsynyt tms, mutta keskustelin kyllä hyvin keskittyneesti. Josko sitä sitten käsi vaan unohti pitelevänsä juomaa.