Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä?! Kai nyt kaikilta onnistuu tämä!?

wtf?!
09.12.2017 |

http://www.iltalehti.fi/kuntoilu/2016040421351290_tj.shtml
Siis nyt oikeasti...mitä ihmettä?! Eikö muka joltakin luonnistu enää nykyään edes ihan tavallinen kyykky?
Siis tottakai ymmärrän ettei ehkä iäkäs henkilö tai raskaana oleva tai sairaudesta johtuen tähän asentoon pääse, mutta kyllä pitäisi onnistua ihan kaikilta muutoin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten artikkelissa oli, ei luonnistu kaikilta, joten miten voit vielä ihmetellä?

Mulla sattuu nilkkoihin aluksi.

Vierailija
2/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän parikin vähän päälle parikymppistä, jotka eivät kyykkyyn pääse ilman että horjahtavat tai kaatuvat, joten ei todellakaan kaikilta onnistu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei puhettakaan että onnistuisi ja 23 vuotias olen. Kun en harrasta liikuntaa ja päivät kuluu istuessa niin selvähän se on että lihakset kiristyy ja liikkuvuus vähenee. Olen miettinyt että pitäisi aloittaa venyttely mutta mikään liike ei onnistu eikä tunnu hyvältä joten sekin on jäänyt.

Vierailija
4/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetin perse näitä lööppejä! Yksi liike johon kaikkien tulisi pystyä!! : Yhden käsen ristiriipunta polvi nenässä ja oikean pottuvarpaan ollessa vasemman lonkan yli kiertäen riippujan vasemmassa korvassa pilkistäen perseestä kynnen verran!! Jos et tähän kykene, niin kuolet joskus ennemmin tai myöhemmin!

Vierailija
5/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei puhettakaan että onnistuisi ja 23 vuotias olen. Kun en harrasta liikuntaa ja päivät kuluu istuessa niin selvähän se on että lihakset kiristyy ja liikkuvuus vähenee. Olen miettinyt että pitäisi aloittaa venyttely mutta mikään liike ei onnistu eikä tunnu hyvältä joten sekin on jäänyt.

Olen muuten ihan samanlainen ja saman ikäinenkin, mutta kyykky ei tuota ongelmia.

Pystyn taipumaan vaikka minkälaisiin asentoihin, mutta muuten olen kyllä ihan rapakunnossa.

Vierailija
6/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, eri ihmisillä on erilaisia fyysisiä ongelmia. Voi olla esim. heikko näkö, heikko kuulo, allergioita, sairauksia, juoksussa kipeytyvät polvet tms. Kai olet tietoinen, että harvalla ihmisellä on täydellinen terveys ja toimintakyky. Yksi monista mahdollisista ongelma-alueista on liikkuvuus. Joillakin ihmisillä on toimintakykyä haittaava fyysinen ongelma nimeltä huono liikkuvuus. Sen kanssa pitää yrittää tulla toimeen kuten muidenkin fyysisten ongelmien kanssa - ja tietysti asian eteen kannattaa tehdä sen verran kuin tehtävissä on. Se puolestaan riippuu yksilöllisesti ongelman alkusyystä.

Vierailija
7/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit eivät pääse kyykkyyn. Syytä aloittaa laihdutus välittömästi lihavat mammulit.🐷🐽

Vierailija
8/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse kyykkyyn? Vähän sama kun ei osaisi lukea. En ymmärrä.

Vierailija
9/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin joutuu kyykkimään, kun on vanha talo ja puilla lämmitys. Joudun myös kiipeileen, että saan pellit auki. Kuperkeikkoja heitän välillä huvikseni. T:51v.

Vierailija
10/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse kyykkyyn, koska polviniveleni ovat kuluneet. Ei olisi kannattanut harrastaa urheilua SM-tasolla, kun olin nuori. Nyt on ikää 32 v ja jonotan leikkaukseen.

Vierailija
11/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysongelmaiset erikseen, mutta jos muuten vain on jäykkis, niin suosittelen lämpimästi joogan ja venyttelyn aloittamista. Ehkä sitten vanhana voi jopa sitoa kengännauhansa itse.

Aiemmin tässä ketjussa joku kommentoi, että mikään venytys ei onnistu ja tunnu hyvältä yms. Se siinä ONKIN ideana - kehittyä. Ei pidä väkisin runnoa itseään, mutta pieni jännite, jonka kohtaa lempeästi, on venyttelyssä hyväksi.

Vierailija
12/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisilläni raskaana ja pääsen kyllä silti kyykkyyn. Jalat pitää kylläkin olla levällään.

Vierailija
13/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ole niin yksinkertainen, että kun vähän venyttelee, asia korjaantuu. On erilaisia tapauksia - liikkuvuusongelmien perimmäiset syyt vaihtelevat. Ja täällä ajatellaan omahyväisesti, että "kun minulla fyysinen toiminto x onnistuu normaalisti, on se ihme ja kumma ja varsinkin ihmisen oma vika, jos joku ei pysty samaan."

Terveisin helposti syväkyykyssä oleskelija

Vierailija
14/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, nytkö pitää huolestua? En ole koskaan päässyt kyykkyyn niin että kantapäät osuis maahan. Nilkat ei taivu. Lapsena jouduin paljonkin kitkemään kasvimaata, oli muuten aika rankkaa kyykkiä varpaiden varassa. Siihen lopetin harjoittelun. Olen normaalipainoinen, hyväkuntoinen, saan kämmenet lattiaan jalat suorana seisten ja jaksan 20 miesten punnerrusta. Olen 46-vuotias, luuletteko että kuolen pian tähän kyykkyongelmaan?

Vierailija
15/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvilumpio ei kestä tuota asentoa, tai kesti aiemmin. Laihdutin 20 kiloa normaalipainoiseksi eikä polvi kestä enää ollenkaan. Ehkä se on ikä, mistä tietää, tosin olen vasta 45. Eikä minunkan kantapäät osu maahan, meitä on niin moneksi. Jotkut eivät tätä näköjään tiedä:D

Vierailija
16/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan päässyt tasajaloin kyykkyyn. En edes päiväkoti-ikäisenä lapsena. Muistan, kun lastenhoitaja taivasteli sitä joskus päiväkodin jumppatunnilla. En vain yksinkertaisesti taivu nilkoista niin paljon, että tuollainen kyykky onnistuisi. Muutenkaan kehoni liikkuvuus ei ole kovin hyvä. Jooga on kyllä auttanut siihen vähän.

Niin, ja lihava en ole, ja lapsena harrastin liikuntaa paljon ja monipuolisesti. Silti en taipunut kyykkyyn.

Vierailija
17/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162 cm ja painan 115 kg (eli ylipainoa on _paljon_), mutta pääsen kyykkyyn ihan helposti ja se tosiaan on minulle sellainen ns lepoasento jos olen joutunut olemaan vaikka pitkään jaloillani. Vastaavasti siskoni on ihan sorja ja harrastaa liikuntaa selvästi minua enemmän, mutta ei taivu oikein mihinkään. Minä taas hyvin notkea ihan yleisestikin. Ei ole siis läskeistä kiinni!

Vierailija
18/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, kai nyt kaikilta onnistuu tämä.

Kahvikakku nimittäin, joulumausteinen. Ihan helppoa ja normi suoritus!

Vierailija
19/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jokin fysiologinen este, kuten polvivika tmv. niin silloin ei tietenkään kyykky tule kyseeseen, mutta ihmettelen jos ei mitään tällaista ole todettu muttei siltikään pääse kyykkyyn. Se kun kuitenkin on ihmiselle erittäin luonnollinen asento (vert. vaikkapa tuolilla istumiseen) tai ainakin oli ennen

T.ap

Vierailija
20/23 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parimetrinen parikymppinen urheilullinen poika, jolta tuo asento ei onnistu millään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän