Miten ihmeessä siivoojalla on vara asua arabianrannassa?
Kyseessä työpaikan siivooja ja tuo asia selvisi kun keskustelin yksi päivä hänen kanssa. Ei kai niillä nyt niin hyvä palkka sentään ole?
Kommentit (15)
Siivooja minäkin olen. En asu missään hienolla alueella, mutta kotini olen sisustanut Artekilla, Muuramella ja Lundialla. Kaikki ostettu omilla rahoilla eikä mitään osamaksulla tai lainalla. Syön paljon luomuruokaa ja käyn ulkomaan matkoilla. Pärjään hyvin tällä palkalla ja säästöjä on. Kotoa löytyy monta hyllyllistä kirjoja ja luen maailmankirjallisuuden klassikoita, vaikka meidän oletetaan lisäksi olevan jotenkin tyhmiä. Raha-asiani eivät kuulu kenellekään muulle. Ihminen minäkin olen.
Arabianrannassa on myös suht paljon hitas- ja kaupungin vuokra-asuntoja.
No minä olen juuri valmistunut ja työtön ja asun Arabianrannassa :O Kyllähän täällä on opiskelijoita pilvinpimein opiskelijakämpissään, kaupungin vuokra-asuntoja jne. Kaikilla ei mene rahaa baareihin, shoppailuun, matkusteluun, autoon, velkoihin jne. rahaa, joten kämpän vuokra voi olla kalliskin.
Täälläkin yksi. Siivosin ammatikseni, kunnes sain asuntolainan maksettua (ei tosin Arabianrannassa). Sen jälkeen vaihdoin alaa, ja valmistun ensi vuonna filosofian maisteriksi. Kävin viikolla sopimassa yhdestä työprojektista, johon liittyvälle väitöskirjalle on alustavasti näytetty laitokselta vihreää valoa. Ei olisi ollut varaa vuosikausien opintoihin, jos olisin mennyt sitä perinteistä putkea pitkin. Nyt on.
Arabianranta on täynnä kaupungin vuokra-asuntoja.
Että ehkä siksi.
Muitakin syitä on: ei siivooja välttämättä ole köyhä.
Itsekin näin viisikymppisenä olen joutunut tyytymään siivoustyöhön. Minulla on silti avioliiton jäljiltä omistusasunto Munkkiniemessä. En sitä halua lyödä lihoiksi ja muuttaa halvempaan eli teen sitä työtä, mitä olen vielä saanut.
No minä olen kaupan kassa ja asuntoni, mökkini ja autoni arvo on yhteensä noin 400000 euroa. Lisäksi tileillä on rahaa kuusinumeroinen luku. Rahaa voi tehdä muutenkin kuin pelkällä päivätyöllä.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen kaupan kassa ja asuntoni, mökkini ja autoni arvo on yhteensä noin 400000 euroa. Lisäksi tileillä on rahaa kuusinumeroinen luku. Rahaa voi tehdä muutenkin kuin pelkällä päivätyöllä.
Miksi käyt vielä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä työpaikan siivooja ja tuo asia selvisi kun keskustelin yksi päivä hänen kanssa. Ei kai niillä nyt niin hyvä palkka sentään ole?[/quote
Syitä voi olla moniakin, esim:
-asuu kaupungin vuokra-asunnossa, niitäkin on Arabiassa paljon
-puoliso tienaa enemmän
-on perinyt rahaa
Vierailija kirjoitti:
Arabianranta on täynnä kaupungin vuokra-asuntoja.
Että ehkä siksi.
Muitakin syitä on: ei siivooja välttämättä ole köyhä.
Itsekin näin viisikymppisenä olen joutunut tyytymään siivoustyöhön. Minulla on silti avioliiton jäljiltä omistusasunto Munkkiniemessä. En sitä halua lyödä lihoiksi ja muuttaa halvempaan eli teen sitä työtä, mitä olen vielä saanut.
Ei ole tullut mieleen myydä,ostaa halvempi ja kerätä 5000e osinkoa vuodessa per 100.000 välisäästöä.
Olen työtön ja asun Kampissa. Mitäs siihen sanot, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyt vielä töissä?
Itsellä aika samanlainen tilanne. Pörssissä 6 lukua, tilillä aina jotain ylimääräistä ja asunto jne
Tosin en käy töissä, vaikka joku tulo ois ihan kiva tuo työttömyysrahan (300e/kk) sijaan. Päälle sitten pientä työtuloa, osinkoa jne. Käteen jää sillai tavallaan 2000e (käytännollisemmoin 1500 + osinkoja kerran tai pari vuodessa), palkan bruttotulon ollessa 850e. Tuota eivät tajua pankissakaan.
Työ ois ihan kiva kunnes sijoitusvarallisuus on mkilli ja voi lopullisesti näyttää kintaat järjestelmälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja asun Kampissa. Mitäs siihen sanot, ap?
Kakskerroksinen yhteensä 35 neliön kämppä? Näitä tullu kateltua siellä päin muutamaa :D
Voisi varmaan 70v papparana sitten muuttaa moiseen...
Sehän ei ole ongelma eikä mitään, ihmettelen vasta sitten kun siivooja asuu Eirassa ja elää vieläpä hyvin.
Kun olin työtön asuin Ullanlinnassa. Nyt eläkkeellä Katajanokalla senioritalossa. Vuokra 1300 euroa.
Öö. Suurin syy rikastumiseen on muu kuin työ. Esim. perintö. Tai voihan sen mies olla lääkäri tai vaikka jopa putkimies, jolla oma firma, ja tulot 70 000 vuodessa. Mutta mitäs sanot meidän firman johtajasta, joka asuu Keravalla?