Miten perua sukujoulu?
Alunperinkään en ole mikään jouluihminen, menin kuitenkin kutsumaan sukua meille jouluksi, koska tiesin ettei heillä ole muutakaan paikkaa ja tulisi yksinäinen joulu. Oikeastaan vihaan joulua ja sitä hössötystä. Nyt on vielä niin että jouluksi suunnitellut rahat menivät auton korjaukseen. En tiedä mitä tehdä kun kaikki jo odottavat sitä joulua. Tekisi mieli vaan kadota jälkiä jättämättä.
Kommentit (8)
Nyyttikestit ja käskyjä mitä tuovat, kilo graavilohta, mätiä ja viiniä, toinen tuo pihvit 2 kiloa ja perunalaatikkoa kermoineen, jne. Lapselliset tuokoot limuja ja lapsiruokia.
Itse voi tarjota ruokailupaikan, leivät, aterimet, mausteet ja hapanviilin.
Toinen on tietty hankkia itselleen autoimmuuniuuden, sitten ei tapaa ketään tai poistu kodistaan puoleen vuoteen ainakaan.
Itse kutsuit. Tässä vaiheessa et voi enää perua.
Ehdota, että kaikki tuovat jotain. Paras sinun suunnitella työnjako ja ilmoittaa/pyytää kuka mitäkin tuo.
Ensi vuonna voit sitten tehdä mielesi mukaan.
Kerrot suoraan että ruokaa haluavat tuovat jotain tullessaan, koska autosi vei rahasi.
Jos eivät tuo, tarjoat riisipuuroa ja joulutorttuja, hymyilet kauniisti, etkä enää ikinä lupaa sukujoulua.
"Autoni hajosi, ja siihen menivät yhteiseen jouluun varaamani rahat. Jos edelleen haluatte tulla meille jouluna, toivon teidän tuovan mukananne ruokalajin X, sillä minä en nyt sattuneesta syystä pystykään taloudellisesti kustantamaan teidän syömisiänne. Olette kuitenkin lämpimästi tervetulleita, vaikka joulu muuttuikin nyyttärimuotoiseksi."
Meidän perhe, minä ja mies ja kolme lasta, kaikki +-18v, kokoonnutaan mun äidille. Ei tulisi pieneen mieleeni, että mentäisiin kahta kättä heiluttaen, vaan hommataan suurin osa ruoista, meitä kun on viisi ja äitini on yksin. Pyhinä tulee vielä vaihtelevalla kokoonpanolla pari miniäkokelasta syömään. Nyt ap vaan kaikille viestiä, että tuovat ruokia mukanaan, että sulla ei ole tarjota kaikkia tarjottavia. Nyyttäriperiaatteella. Siinä se. Jos et saa suutasi auki, niin se on sitten voi voi.
No pyydä muita osallistumaan kuluihin myös. Sovitte kuka ostaa ruuat, juomat, suklaat, joulukuusen yms. Jokaiselle jotakin. Kukin lahjoo itse omat lapsensa, aikuisille ei paketteja.