Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostetaanko teidän suvussa lahjat kaikille?

Vierailija
09.12.2017 |

Jos olette lapsiperhe ja vanhemmilla on sisaruksia, joilla myös perheet ja lapset, ostatteko jokaiselle heille henkilökohtaisen lahjan? Meillä tämä on jonkinlainen odotus ja en jaksaisi tätä. Olen ehdottanut monta kertaa, että vähennettäisiin tätä lahjarumbaa, mutta ei onnistu. Ongelma ei ole mulle taloudellinen. Pieniä lapsia muistaa mielellään ja heille on helppoakin ostaa lahjoja. Kummilapsia muistan ilman muuta, ainakin rippikouluun saakka. Teineille lahjojen ostaminen ei enää ole helppoa ja kun ne lapsetkin on jo aikuisia ja heillä on puolisot, en näe tässä mitään järkeä. Vastustan turhaa tavaraa enkä ainakaan itse halua mitään ylimääräistä kotiini. Ihan mielellään ostan jollekin jotain, jos on hyvä idea tai tiedän, että henkilö tarvitsee tai erityisesti toivoo jotain. Mutta yleensä tilanne on se, että väkisin pitäisi jotain keksiä. En halua käyttää aikaani kaupoissa juosten ja miettien epätoivoisesti jotain lahjaa, joka luultavasti on ihan turhake saajalleen. Ehdotus siitä, että ei tarvitsisi ostaa mitään, menee kuuroille korville. Olen ajatellut muistaa perheitä yhdessä jollain herkuilla tms, mutta tuntuu, että odotetaan enemmän.
Miten teidän suvuissa lahjotaan?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vain selkeästi, että aiot antaa lahjoja vain pienille lapsille tai minkä itse koet sopivaksi rajaksi. Jos joku antaa teille lahjoja vain siksi, että odottaa saavansa itse teiltä lahjan, tietääpähän sitten olla ostamatta teille (mitä luultavasti itsekin toivot, koska et halua turhakkeita itsekään). Ei tuollaisista aina pysty sopimaan yhdessä, joskus on vain tehtävä oma päätös ja vähät välitettävä siitä, mitä muut odottavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi