Minkälainen ihminen iloitsee toisten potkuista?
Tulipa vaan mieleen noista Nordean yt-ilakointiketjuista.
Itsellä tulee mieleen lähinnä empatiakyvytön, ehkä vähemmän koulutettu, tai sitten pohjattoman katkera tyyppi, jonka mielestä esim. nämä Nordean yt:t ovat hieno ja juhlimisen arvoinen asia.
Oma lehmä ei ole ojassa, sillä en ole kyseisessä puljussa töissä, mutta en muista koskaan olleeni iloinen luettuani yt-uutisia, oli firma mikä tahansa. Ilmeisesti meitä on taas kovin moneen junaan.
Kommentit (18)
Enpä tiedä. Ehkä olisi aika vain lopettaa työttömien syyllistäminen. Ehkä joku työttömyydestä kärsinyt ja siitä halveksittu toivoo halveksiville ihmisille potkuja.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen iloitsee toisten potkuista?
Tulipa vaan mieleen noista Nordean yt-ilakointiketjuista.
Itsellä tulee mieleen lähinnä empatiakyvytön, ehkä vähemmän koulutettu, tai sitten pohjattoman katkera tyyppi, jonka mielestä esim. nämä Nordean yt:t ovat hieno ja juhlimisen arvoinen asia.
Oma lehmä ei ole ojassa, sillä en ole kyseisessä puljussa töissä, mutta en muista koskaan olleeni iloinen luettuani yt-uutisia, oli firma mikä tahansa. Ilmeisesti meitä on taas kovin moneen junaan.
En iloitse pelkästään potkuista, vaan iloitsen kaikesta siitä, missä menoja laitetaan ruotuun sillä ajatuksella, että kotimaan kustannuksia täytyy saada alaspäin, ja suomalaisen työn kysyntää ja siiihen kohdistuvia investointeja ylöspäin.
Eli, vähän kierosti vastailen tässä, mutta joo, jossain tapauksissa, jos kohde on oikea, voi myös toisten potkuista iloita.
Ja oma tarinansa tulee vielä siitäkin, että jos jokin kotimaan kustannuksista tuottonsa saava firma ajautuu konkkaan, siitä se riemu vasta repeääkin kun sen jälkeen sitten asteittain myös korjaillaan em. kustannuksia koska ei ole sitä firmaa joka niitä yrittäisi saada väkisin ylöspäin.....
Kyllä näissä kaikissa asioissa on aina oma vaikutuksensa myös meidän omaan työllisyyteen, että ihan ajatuksen kanssa vaan nämä iloitsemisetkin.
Jos maan hallitus laittaisi omia menojaan ja palkkojaan alaspäin tuntuvasti, voisin vaikka nostaa lasilliset sen kunniaksi.
Ei sellaista ihmistä oikein voi ymmärtää, eikä edes pidäkään ymmärtää.
Sellainen jota työllinen on kohdellut aiemmin töykeästi. Moni työllinen AV:lläkin haukkuu päivittäin työttömiä joten toivottavasti kosahtaa jollain omaan nilkkaan :) Ei riittänyt heillä empatia työttömälle joten miksi heille pitäisi osoittaa empatiaa?
Varmasti ainakin sellainen, jolle joku on sanonut, että työttömyys on oma vika. Varsinkin, jos se joku on nyt noiden 6000 joukossa. Vahingonilo on paras ilo.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen jota työllinen on kohdellut aiemmin töykeästi. Moni työllinen AV:lläkin haukkuu päivittäin työttömiä joten toivottavasti kosahtaa jollain omaan nilkkaan :) Ei riittänyt heillä empatia työttömälle joten miksi heille pitäisi osoittaa empatiaa?
Kovin menee nettipalstat sitten tunteisiin, jos pitää ilakoida viidensadan henkilön irtisanomisista ja kun niistä irtisanotuista ei välttämättä yksikään ole ollut AV:lla kommentoimassa työttömiä negatiiviseen sävyyn. Mutta ei siinä mitään, jatkakaa katkeroitumista ja toisille pahan toivomista. Ehkä kosahtaa omaan nilkkaan ;)
Ap.
Minä aloitin ketjun omista potkuistani, ja samaa ilakointia tuli. Olen hajalla, oksettaa, huimaa ja pyörryin suihkussa, ruoka ei maistu. Olen pyjamassa kun en jaksa pukea. Itken usein. Saan nukuttua unilääkkeillä, lapsille en kykene olemaan läsnä. Sitten joku ilkkuu, että oma vikasi. Jos maailmassa on oikeutta (ei ole), pilkka osuu joskus omaan nilkkaan. Täytyy olla tunteeton psykopaatti, jos nauttii lyödyn lyömisestä. Eli ei terve ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin menee nettipalstat sitten tunteisiin, jos pitää ilakoida viidensadan henkilön irtisanomisista ja kun niistä irtisanotuista ei välttämättä yksikään ole ollut AV:lla kommentoimassa työttömiä negatiiviseen sävyyn. Mutta ei siinä mitään, jatkakaa katkeroitumista ja toisille pahan toivomista. Ehkä kosahtaa omaan nilkkaan ;)
Ap.
Tässähän työttömille kosahti ensin syyttömänä omaan nilkkaan jolle työlliset nauroivat jonka jälkeen he antoivat samalla mitalla takaisin...
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin ketjun omista potkuistani, ja samaa ilakointia tuli. Olen hajalla, oksettaa, huimaa ja pyörryin suihkussa, ruoka ei maistu. Olen pyjamassa kun en jaksa pukea. Itken usein. Saan nukuttua unilääkkeillä, lapsille en kykene olemaan läsnä. Sitten joku ilkkuu, että oma vikasi. Jos maailmassa on oikeutta (ei ole), pilkka osuu joskus omaan nilkkaan. Täytyy olla tunteeton psykopaatti, jos nauttii lyödyn lyömisestä. Eli ei terve ihminen.
Jos et ole eläissäsi sitä ennen sanonut yhtään pahaa sanaa työttömistä ja huono-osaisista niin otan osaa ja toivotan jaksamista. Jos olet puhunut pahaa niin ilakointi oli ansaittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Kovasti menee tunteisiin? No, oletko lukenut niitä monia ketjuja, joissa meitä työttömiä syyllistetään omasta työttömyydestä? Kyllä se alkaa menemään tunteisiin. Joten kosahtanut on ja huolella, suakin asia hymiöstä päätellen huvittaa. Missä se empatia?
Toivottavasti sinä et joudu työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole eläissäsi sitä ennen sanonut yhtään pahaa sanaa työttömistä ja huono-osaisista niin otan osaa ja toivotan jaksamista. Jos olet puhunut pahaa niin ilakointi oli ansaittua.
Itse asiassa lapsuuttani varjosti äitini työttömyys 90-luvun syvimmän laman aikaan. Korkeakoulutettu ja pätevä äitini tosin sai yh:na jotenkin rahat riittämään. Minua ei myöskään kasvatettu pilkkaamaan vähäosaisia. Joten ei, en ole pilkannut. Tunne-elämältään normaalin ihmisen ei tarvitse, jos vielä sivistynytkin on.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä sanoa, mutta kuvailit juuri tutkimustenkin mukaan suomalaisen kansanluonteen. Tämän verenhimoisempaa, toisten epäonnesta voimansa saavaa kansaa saa etsiä, eikä siltikään välttis löydä.
Voisin kuvitella, että yrityksestä saatu huono asiakaspalvelu tai muut huonot kokemukset, joiden johdosta vaihtanut palveluntarjoajaa tai lakannut käyttämästä yrityksen palveluja.
Vastaan vain kysymykseesi, en mitenkään Nordea caseen liittyen. Minulle olisi voinut aiheuttaa lievää ilon tunnetta jos potkut olisi annettu entiselle pomolleni joka työpaikkakiusasi minua. Syy: en halunnut hänen kanssaan romanssia. Olin tullut töihin vain töiden vuoksi. Ilmeisesti hän sitten katkeroitui tästä ja siitä alkoi syrjintä ja pieni kiusanteko työpaikalla, vaikka sitä ei suoraan sanottukaan päin naamaa. Mielestäni hän käytti vahvempaa asemaansa väärin ja tilanne oli kannaltani todella ahdistava. Mutta tarvitsin itsekin rahaa, joten nielin ahdistukseni. Jäi se hyvin mieleeni silti vaikka tästä on jo vuosia.
En minä kyllä pidä jokaista työssä olevaa ilkeänä työttömien haukkujana joten en iloitse tuntemattomien potkuista.
Yksi Anja kyllä ansaitsisi kyllä potkun persuuksiin sillä haukkuu työttömiä surutta ja työtävieroksuviksi.
Juuri sellainen ihmishirviö joka niitä mollauksia latelee. Itse sählää senverran, että potkut olisi aiheen. Peittelee selkeesti omia puutteita mustamaalamalla toisia systemaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että yrityksestä saatu huono asiakaspalvelu tai muut huonot kokemukset, joiden johdosta vaihtanut palveluntarjoajaa tai lakannut käyttämästä yrityksen palveluja.
Nämä Yt:t eivät taida koskea juurikaan asiakaspalvelua. Sehän on jo pitkään ollut minimimiehityksellä. Potkittavat ovat mm. hallintoa, viestintää, Hr:ää, markkinointia.
Vähemmän koulutettu? Kyllä minä olen elämässäni saanut tylyintä kohtelua korkeasti koulutetuilta. Enkä ole koskaan iloinnut toisten potkuista, vaikka olenkin käynyt vain toisen asteen koulutuksen.
Saattaisin iloita työkaverin potkuista jos työkaveri on joku lusmu joka on vain lisännyt minun työtaakkaani olemassaolollaan.