Bitcoin yli 19000 € / kpl, tuolla Jossain on paljon kilttejä nörtti miljönäärejä...
Hieman harmittaa, ettei tullut sijoitettua isommin. Mutta kuulkaas mammat, nyt kannattaa lähteä metsästämään nörtti miehiä, ne on painonsa arvoisia kultaa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö oikein, että jos omistaa nyt esim. 5 bitcoinia, niistä saa 5x19000 euroa vain myymällä ne? Eihän niitä kukaan enää osta. Järkevintä siis olisi käyttää ne jossain nettikaupassa, missä ne käyvät, ennen kuin romahtaa.
Jos omistat 5kpl BTC joiden arvo juuri nyt on 12 480€ ($14 937) niin myymällä saat 5x12480=62 400€ miinus verot.
"Eihän niitä kukaan enää osta" Arvo on noussut vuodessa yli 1000% ja kauppa käy kovempaa tahtia kuin koskaan. Arvonnousua ei ole mikään pysäyttämässä, suosio jatkaa kasvamistaan ja yhä useampi ottaa Bitcoinia maksuna verkkokaupoissa. Et taida ymmärtää sijoittamisesta?
AP : Bitcoinin arvo ei ole koskaan ollut 19 000€. Kannattaa varmaan opetella lukemaan ne valuutat, koska se kävi kylläkin $19 000. Nykyinen arvo on $14 937 korjausliikkeen vaikutuksen vuoksi.
eka bitcoinostos taisi olla 2 pizzaa 10 bitcoinilla, siinä on pizzalla hintaa :|
Kertokaa viisaat mikä on seuraava virtuaalivaluutta jonka arvo nousee?
Micky111 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö oikein, että jos omistaa nyt esim. 5 bitcoinia, niistä saa 5x19000 euroa vain myymällä ne? Eihän niitä kukaan enää osta. Järkevintä siis olisi käyttää ne jossain nettikaupassa, missä ne käyvät, ennen kuin romahtaa.
Jos omistat 5kpl BTC joiden arvo juuri nyt on 12 480€ ($14 937) niin myymällä saat 5x12480=62 400€ miinus verot.
"Eihän niitä kukaan enää osta" Arvo on noussut vuodessa yli 1000% ja kauppa käy kovempaa tahtia kuin koskaan. Arvonnousua ei ole mikään pysäyttämässä, suosio jatkaa kasvamistaan ja yhä useampi ottaa Bitcoinia maksuna verkkokaupoissa. Et taida ymmärtää sijoittamisesta?
AP : Bitcoinin arvo ei ole koskaan ollut 19 000€. Kannattaa varmaan opetella lukemaan ne valuutat, koska se kävi kylläkin $19 000. Nykyinen arvo on $14 937 korjausliikkeen vaikutuksen vuoksi.
Otsikosta otin arvon.
Vierailija kirjoitti:
eka bitcoinostos taisi olla 2 pizzaa 10 bitcoinilla, siinä on pizzalla hintaa :|
Tais olla coinit silloin vähän eri arvossa? Nykyisellä kurssilla semmoinen 70 000 pitsa per kipale. Siihen hintaan saa olla jo aivan älyttömän hyvä pitsa.
Arvaa vaan vituttaako niitä kenellä on silloin joskus aikojen alussa ollut kymmeniä bitcoineja tietokoneellaan. Silloin kun ne oli lähes arvottomia ja parhaimmillaan niitä jaettiin ilmaiseksi kenelle tahansa.
Meinaan tosi moni on tässä vuosien saatossa onnistunut hukkaamaan nämä bitcoininsa kun ei ole mitään varmuuskopioita ollut. Niillä kun ei ole ollut mitään arvoa niin mitäpä niistä kukaan olisi välittänyt. Mennyt kaatikselle jonkun vanhan läppärin mukana.
Kiva iltaisin takkatulen ääressä mietiskellä, että tulipa sitä kerran elämässä heitettyä pari miljoonaa roskikseen. Olisi kai niillä rahoilla jotain muutakin voinut tehdä...
Se että bitcoinin hinta pörssissä fiat-valuuttaan noteerattuna tänään on mitä on ei todellakaan tarkoita että markkinoilla olisi tuon verran likviditeettiä. Siksi sanotaan, että bitcoinia ei voi muuttaa oikeaksi rahaksi. Kun syöksy alkaa, piensijoittajat jäävät nuolemaan näppejään.
Tästäkin keissistä huomaa vain sen että edes satojen prosenttien vuosittainen hinnannousu ei yksinkertaisesti tunnu tavan palkansaajan resursseilla oikein miltään. Vapaata alkupääomaa pitää olla paljon, jotta edes bitcoinilla olisi voinut todella rikastua. Nythän se on jo teoriassakin myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Mies kun osti bitcoininsa, niin ne ei maksanu paljon mitään, sil on joku 200 bitcoinii. Jeeeeeeee!
Mulla ei kestäis hermo. Rahastaisin ainakin sen verran, että pystyisin ostamaan osinkosalkun ja elämään osingoilla loppuikäni.
Mikä helvetti on bitcoin ja mistä sitä saa?
Vierailija kirjoitti:
Se että bitcoinin hinta pörssissä fiat-valuuttaan noteerattuna tänään on mitä on ei todellakaan tarkoita että markkinoilla olisi tuon verran likviditeettiä. Siksi sanotaan, että bitcoinia ei voi muuttaa oikeaksi rahaksi. Kun syöksy alkaa, piensijoittajat jäävät nuolemaan näppejään.
Tästäkin keissistä huomaa vain sen että edes satojen prosenttien vuosittainen hinnannousu ei yksinkertaisesti tunnu tavan palkansaajan resursseilla oikein miltään. Vapaata alkupääomaa pitää olla paljon, jotta edes bitcoinilla olisi voinut todella rikastua. Nythän se on jo teoriassakin myöhäistä.
Tämähän se juuri on ongelma näissä spekulatiivisissa sijoituksissa, että ei niihin uskalla laittaa niin paljon rahaa, että sillä olisi merkitystä. Jos huvikseen olisikin tonnin laittanut ja sen arvo olisi kymmenkertaistunut, niin eihän tuo tunnu missään. Mitään kymppitonnia ei todellakaan uskaltaisi laittaa tällaiseen uhkapeliin.
Miehellä on salkussaan osakkeita, joiden arvo on kymmenkertaistunut kolmessa vuodessa. Ei noistakaan ole oikein iloa, kun ei niitä raaski myydä. 85000€ arvonnoususta menisi veroihin 25000€. Suomalaiset on oppineet karttamaan veroja kuin kuolemaa ja jos jostain sijoituksesta tuleekin satumaiset tuotot, niin ei niistä verojen pelossa osata luopua hyvän sään aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mies kun osti bitcoininsa, niin ne ei maksanu paljon mitään, sil on joku 200 bitcoinii. Jeeeeeeee!
No joopa joo...
Mä oon maksanut budipussista puolitoista bitcoinia. Olipa kalliit möyhyt!
Mun mies just vaihtoi 6 bitcoinia rahaksi, aikoo ostaa ihan uuden auton. Vielä sille jäi joku 50 niitä ja ne ei todellakaan maksanu sillon aikoinaan paljoo kun osti ne, 10 sai vieläpä ilmatteeks.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon maksanut budipussista puolitoista bitcoinia. Olipa kalliit möyhyt!
Itse sen sijaan olin koko viime vuoden ilmaiseksi pilvessä bitcoinin arvonnousun ansiosta.
Mulla on yks kaveri jolla oli vanhalla lapsuudenkodin koneellaan about 10BTC. Kone on kryptattu ja kaveri ei muista loginejaan...
Mä laitoin muutaman satasen Litecoiniin kk sitten, arvo on noussut yli 100%. uskon että nousee jonnekin $500 paikkeille ja silloin otan rahat ulos. Euromääräisesti en toki kauheasti rikastu, mutta kyllä niillä tuotoilla yhden etelänmatkan tekee. Ja jos romahtaa niin en jää muutamaa satalappusta itkemään. Ton määrän saa vielä helposti muutettua fiatiksi.
Kyllä nyt muuten moni miettii miten ottaa rahansa ulos bitcoinista ilman että aiheuttavat kauhean putoamisen sen hinnassa.
Eli nyt on aika selvä tilanne, että kukaan ei noita osta, kun ovat kuplansa huipulla. Tai no... kyllähän tyhmiä riittää aina. Niitä, jotka luulevat, että se kasvaa tuosta vielä sataantuhanteen kappaleelta. :D
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt on aika selvä tilanne, että kukaan ei noita osta, kun ovat kuplansa huipulla. Tai no... kyllähän tyhmiä riittää aina. Niitä, jotka luulevat, että se kasvaa tuosta vielä sataantuhanteen kappaleelta. :D
Mihin perustuu arviosi tilanteen selvyydestä?
Jos arvonnousu ei perustu tietoon vaan spekulaatioon niin olisihan se ollut hölmöä sijoittaa rahaa muuten kuin uhkapelimielessä. Parisataa olisi kyllä voinut ostaa ihan varmuuden vuoksi. Olisin varmaankin saanut ne alle tonnilla silloin.
Kyllä, ymmärsit ihan oikein. 5 x 19000 = 95000 € ihan vaan myymällä ne. Mietippä niitä kenel on kymmeniä, satoja tai tuhansia niitä.. Mulle kelpais se viisikin. :D
Hurjimmat meinaa, että arvo nousisi vielä vaan, nähtäväksi jää.