Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tunne-elämän häiriö tai persoonallisuushäiriö miehellä??? OV.

Vierailija
09.12.2017 |

Mies 40v. joka on edellisessä suhteessaan pettänyt omien sanojensa mukaan 5-6 kertaa. Ei ollut naimisissa, ei ole koskaan ollut. Kaksi lasta aiemmasta suhteesta jossa nämä pettämiset.

Toisena päivänä voi olla täysin hurmaava, rakastava, kiihkeä, ja toisena päivänä voi huutaa/ tulistua ja lähteä menemään ja kohdella kuin roskaa. Täysin kylmä käytös, vetäytyy, lopettaa kommunikoinnin, pakenee, ei saa yhteyttä mitenkään.

Normaalisti vastaa hitaasti viesteihin, joskus ei ollenkaan, ei jousta yhtään, vaan melkein kaikki tehdään hänen tavallaan. Tuntee koko ajan alemmuutta, tämä on selvästi havaittavissa ja ei pysty kommunikoimaan sujuvasti, kuten edellä.

Mietin mm näitä pettämistensä määriä, tunnekylmyyttä, mielialan vaihteluita ja nopeita raivokohtauksia, että tuleeko tai juontaako tämä käytös häneltä lapsuudesta? Vanhempien välinen suhde, siellä ollut jotain pettämistä tms vuorovaikutussuhde puutteellinen? Hänessä on kaksi täysin erilaista ihmistä, hymyilevä ja lämmin rakastava ja sitten tämä toinen tunnekylmä, kova, johon ei saa mitään kontaktia ja johon ei voi luottaa.

Mitä tämä on?? En ole koskaan tavannut tälläistä ja tosi pahalta tuntuu, kun ihminen muuttuu täysin normaalista ihan raivoksi sekunneissa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes tapailet tuollaista miestä?satutat vaan itseäsi.Etsi mies joka haluaa sinun kanssasi kunnollisen parisuhteen,eikä mene miten huvittaa.

Vierailija
2/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sinä tuolle ilmiölle nimeä tarvitse? Olisiko helpompi kestää, jos käytökselle olisi selitys?

Aiotko tosissasi jatkaa miehen kanssa, joka kohtelee sinua noin? Vai aiotko parantaa hänet rakkaudellasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä haluaisitko itse olla ihmisen kanssa kun tietää että on noin paljon pettänyt. Tai ainakin sitten ei kannattaisi yllättyä jos niin käy.

Vierailija
4/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, emme ole yhdessä tosiaankaan. Olen korkeasti koulutettu ja kommunikoiva, sosiaalinen normaali nainen, ja kuten tosiaan sanoitte niin ei ole normaalia käytöstä mieheltä, edes 15v teini ei ole näin oikukas ja tuntuu että ihan hullu välillä. Mitä koulutukseen tulee, niin voi kokea alemmuutta koulutukseni takia, että tuon esille sen etten hyväksy em käytöstä, ailahtelevuutta ja alhaista käytöstä. 

Haluaisin tosiaankin jonkun selityksen tai ymmärtä tätä lääketieteellistä puolta, jos on sen alan ihmisiä tai saman kokeneita paikalla. Mistä johtuu valtava määrä pettämisiä, ja tunnekylmyys?

Torstaina voi olla mitä hurmaavin, hymyilevä, luvata maat ja kuut ja perjantaina aggressiivinen, täysin kylmä, sama henkilö.. Itse jotenkin vahvasti ajattelen, että tämä käytös kumpua hänen lapsuudestaan ja että hänellä on tosiaankin joku tunne-elämän häiriö, mutta mikä? Helpompi olisi ymmärtää häntä, että ei vaan ole normaalin ihmisen käytöstä. 

Vierailija
5/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko epävakaa persoonnallisuushäiriö? Heillä (meillä) tuppaa olemaan vaikeuksia ihmissuhteissa, juuri tuollaista "vihaan sua-tule tänne"-päästä toiseen vetämistä. Impulsiivisuus, mielialojen äkillinen vaihtelu... vaikeus suunnitella pitkäjänteisesti (esim koulunkäynti, työ). Käsitys omasta itsestä vaihtelee herkästi, välillä ollaan mitättömiä paskoja, välillä tunnetaan että pärjätään hienosti. Kuulostaako tutulta?

Vierailija
6/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuus. Ja samaa mieltä edellisten kanssa, että vaikka diagnosoit miehen niin ei se oikeuta häntä huonoon käytökseen.  Tuon ikäisenä ja mahd.persoonallisuushäiriötä sairastavana sanoisin, että tuskin paremmaksi muuttuu.

Vierailija
7/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes psykologi tai psykiatri ei tee diagnoosia noilla tiedoilla. Persoonallisuushäiriö ilmi selvästi mutta mikä, se pitää jättää asiantuntijan päätettäväksi.

Ketään ei voi diagnosoida yhdeltä istumalta. Persoonallisuushäiriöitä on monia, ja ne voivat yhdellä ihmisellä sekaantua toisiinsa. Välttämättä ei ole puhtaasti tätä tai tuota.

Se kannattaako sitä nyt jäädä pähkäilemään on toinen asia. Viisainta olisi mennä siitä missä on viis hirttä poikki eikä katsoa taakseen.

Vierailija
8/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tunne-elämän häiriö sinulla on? Miksi et koe ansaitsevasi parempaa ihmistä?

Vierailija
9/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 40v. joka on edellisessä suhteessaan pettänyt omien sanojensa mukaan 5-6 kertaa. Ei ollut naimisissa, ei ole koskaan ollut. Kaksi lasta aiemmasta suhteesta jossa nämä pettämiset.

Toisena päivänä voi olla täysin hurmaava, rakastava, kiihkeä, ja toisena päivänä voi huutaa/ tulistua ja lähteä menemään ja kohdella kuin roskaa. Täysin kylmä käytös, vetäytyy, lopettaa kommunikoinnin, pakenee, ei saa yhteyttä mitenkään.

Normaalisti vastaa hitaasti viesteihin, joskus ei ollenkaan, ei jousta yhtään, vaan melkein kaikki tehdään hänen tavallaan. Tuntee koko ajan alemmuutta, tämä on selvästi havaittavissa ja ei pysty kommunikoimaan sujuvasti, kuten edellä.

Mietin mm näitä pettämistensä määriä, tunnekylmyyttä, mielialan vaihteluita ja nopeita raivokohtauksia, että tuleeko tai juontaako tämä käytös häneltä lapsuudesta? Vanhempien välinen suhde, siellä ollut jotain pettämistä tms vuorovaikutussuhde puutteellinen? Hänessä on kaksi täysin erilaista ihmistä, hymyilevä ja lämmin rakastava ja sitten tämä toinen tunnekylmä, kova, johon ei saa mitään kontaktia ja johon ei voi luottaa.

Mitä tämä on?? En ole koskaan tavannut tälläistä ja tosi pahalta tuntuu, kun ihminen muuttuu täysin normaalista ihan raivoksi sekunneissa.

Jos sinä aloitat suhteen miehen kanssa, joka on edellisessä suhteessaan pettänyt 5-6 kertaa, on kysymyksesi asettelu täysin väärä. Olet alusta asti tiennyt että miehesi on mätä puu! Nyt täällä ihmettelet että miten on mahdollista että se onkin mätä!!! Sinun koko oletusarvo on väärä, kun sinä oletat että voisit saada läpimädästä puusta tehtyä hyviä klapeja takan lämmittämiseen. 

Kysyt että mitä tämä on? No minäpä vastaan sinulle. Sinä olet tietoisesti valinnut täyspask*n miehen itsellesi. Kuvittelitko todella että voisit saada suolaisesta lähteestä makeaa vettä? Älähän nyt tyttö unta näe.. Nyt vain makaat niin kuin olet pedannutkin, ei siinä sen kummempaa. Jos viillät puukolla tahallaan käteesi, niin tuhraa siitä on itkeä, kun tuli haava.

Vierailija
10/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa se on. Mä olen, ja kuulostaa ihan mun käytökseltä, ikävä kyllä.

Vierailija
11/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää ja idiootti. Siinä sulle diagnoosi.

Vierailija
12/37 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tuo OV tuossa otsikossa? Miksi pitää laittaa noin?

Vierailija
13/37 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Epävakaa on ja ehkä myös huonosti kasvatettu,  ja mietin tässä että koska on tosiaan kyse huonosta ala-arvoisesta moukasta käytöksestä ja koska tämä tunne-elämän epävakaus saa vallan? Tosiaan ihan päivittäin kun ollaan tekemisissä puhkeaa huutamaan ja raivomaan.

- Huutaa mm että olen aina parempi kuin hän, selkeästi tuntee alemmuutta. 

-  Häntä ja hänen käytöstään ei saa kommentoida eikä puhua siitä mitään, hän on tottunut tekemään tietyllä tavalla ja HÄN ei jousta siitä yhtään.

- Huutaa mm. ota tai jätä, että hän on juuri tälläinen. Tosi pinttyneitä tapoja. Sikakäytös välillä. Jättää astiat ym kaikki niille sijoilleen. 

- Lisäksi normaalissa keskustelussa saattaa huokailla todella ärtyneesti, pyöritellä silmiään- ilmehtiä törkeästi/ loukkaavasti ja kun mainitsen tästä että onko normaali matkia tai pyörittää silmiä kun toinen puhuu, niin ei koskaan pahoittele tai pyydä anteeksi tai tunne myötätuntoa.  

- Saattaa olla Facebookissa chatissa mutta ei vastaa viestiin, viivyttää sitä ja voi vastata esim seuraavana päivänä. 

En ole tosiaan koskaan tavannut tälläistä miestä. Jotenkin vaivaa tämä käytös niin paljon, että oli pakko kysyä, että mistä tässä on kyse? Pakko olla muutakin kuin vain huonoa käytöstä! Ap

Vierailija
14/37 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Epävakaa on ja ehkä myös huonosti kasvatettu,  ja mietin tässä että koska on tosiaan kyse huonosta ala-arvoisesta moukasta käytöksestä ja koska tämä tunne-elämän epävakaus saa vallan? Tosiaan ihan päivittäin kun ollaan tekemisissä puhkeaa huutamaan ja raivomaan.

-  Häntä ja hänen käytöstään ei saa kommentoida eikä puhua siitä mitään, hän on tottunut tekemään tietyllä tavalla ja HÄN ei jousta siitä yhtään.

- Huutaa mm. ota tai jätä, että hän on juuri tälläinen. Tosi pinttyneitä tapoja. Sikakäytös välillä. Jättää astiat ym kaikki niille sijoilleen. 

- Lisäksi normaalissa keskustelussa saattaa huokailla todella ärtyneesti, pyöritellä silmiään- ilmehtiä törkeästi/ loukkaavasti ja kun mainitsen tästä että onko normaali matkia tai pyörittää silmiä kun toinen puhuu, niin ei koskaan pahoittele tai pyydä anteeksi tai tunne myötätuntoa.  

- Saattaa olla Facebookissa chatissa mutta ei vastaa viestiin, viivyttää sitä ja voi vastata esim seuraavana päivänä. 

En ole tosiaan koskaan tavannut tälläistä miestä. Jotenkin vaivaa tämä käytös niin paljon, että oli pakko kysyä, että mistä tässä on kyse? Pakko olla muutakin kuin vain huonoa käytöstä! Ap

Narsisti, plussana vielä epävakaa....onneksi rakkaus parantaa :) Pidä kiinni arteestasi.

Vierailija
15/37 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusipää ja idiootti. Siinä sulle diagnoosi.

Tuollaista ei olekaan, kyse on aina jostain mt-ongelmasta. Nuo on sata vuotta vanhoja diagnooseja, vähän kuin tyyliin "hysteerinen" tai "laiska".

Vierailija
16/37 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa tai sosiopaatti.

Vierailija
17/37 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä MT ongelmasta tässä voi olla kyse? 

Miten pystyn vastaamaan tuohon käytökseen?

Tähän asti olen aina ollut itse kohtelias ja kun tekee jotain törkeää tai pyörittelee silmiään yms olen sanonut että "ei tunnu kovin kivalta kun puhun kun ilmehdit kuin 15-vuotias". Kun ei vastaa viestiin, olen sanonut että "ei ole kohteliasta tai ei tunnu kivalta kun odotutat pitkään". Kun tekee jotain vielä pahempaa, olen sanonut että tuntuu uskomattoman pahalta että käyttäydyt noin, ja ei jotenkin tunne myötätuntoa yms. ollenkaan. 

Ei niinkuin muka tajua jotain asioita, aina sanoo ettei tee tahallaan, mutta tätä en tiedä voiko uskoa vai valehteleeko? Ystävilleen on mitä kohteliain mutta ilmeisesti minä jotenkin laitan hänet paineeseen- stressaan häntä, joten tuntee alemmuutta ja käytös on sitten tuollaista. Voi mm viime hetkellä perua sovittuja menoja, asioita, raivostua ja vetäytyä kuoreensa. 

Vierailija
18/37 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella tutlta. Olen juuri pääsemässä irti tuollaisesta miehestä...Jos ette ole vielä yhdessä, niin JUOKSE!!! Jos taas olette työkavereita, niin PIDÄ ETÄISYYTTÄ!!! Älä edes yritä ymmärtää häntä vaan pyri olemaan mahdollisimman riippumaton kyseisestä ihmisestä.

Vierailija
19/37 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Voisit kertoa mun ex-appiukosta.

Lopun uupunut vaimonsa piti häntä narsistina.

On itse asiassa ”terapioimaton” ja siksi ihan kieroon kasvanut asperger.

Eksäni, eli poikansa on assi, diagnosoitu. Toivoton parisuhteissa, mutta tunne-elämältään terve, jos niiden äijään vertaa.

Kaikki sisarukset (neljä) nepsydiagnosoituja. Tunne-elämä heikolla tolalla tytöillä. Heillä myös masennusta.

As, add, ADHD, hahmotushäiriöt jne. vilahtelevat diagnooseissa.

Mutta vain tuo ent. appeni on persoonaltaan noin... hirveä.

Vierailija
20/37 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on jokin lapsuuden tai varhaisnuoruudessa koettu trauma. Terapiassahan se selviäisi, mutta jos ei itse osaa myöntää ongelmaa niin juokse karkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi