Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisko joku työtön selittää, miksi työn hakemisen edellyttäminen korvauksen saamiseksi on ihmisoikeusrikos?

Vierailija
09.12.2017 |

Kun en meinaa twjuta, mikä siinä nyt on niin hirveää. Oon joskus ollut työttömänä, eikä mun mielestä ollut paha tehdä muutama hakemus viikossa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnhaun velvoite ole mörkö. Rikollista on rangaista siitä, että töitä ei saa vaikka kuinka hakisi.

Vierailija
2/7 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuki on Suomessa niin alhainen, että mielestäni sen saamiselle ei pitäisi asettaa hirveästi ehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain rajallinen määrä sellaisia paikkoja, joita on mitään järkeä hakea. Miksi pitäisi hakea sellaisia paikkoja, joihin ei ole mahdollista päästä, joihin ei ole osaamista tai joissa ei muista syistä pystyisi pärjäämään? Siinä vain tuhlaa aikaa ja nolaa itsensä. Samalla saattaa myös heikentyä mahdollisuudet päästä sellaisiin paikkoihin samalla työnantajalla, joihin olisi mahdollisuuksia. Omalla alallani on keskittymisen takia hyvin pieni määrä työantajia, enkä usko että minulla olisi varaa monta kertaa olla hakevinani johonkin jossa en voi työskennellä.

Vierailija
4/7 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ok, että edellytetään työn hakemista ja osallistumaan johonkin infotilaisuuksiin. Sitä vartenhan t-korvaustakin maksetaan. Se taas ei ole ok, jos pakotetaan ilmaistöihin tai tyhjänpäiväisille pilipalikursseille. Se on ihan natsimeininkiä. Työstä kuuluu maksaa palkka. Useimmat käyvät töissä toimeentulon eli palkan vuoksi. Jos on mt- tai muita terveysongelmia, näiden hoito kuuluu ihan muiden kuin te-keskuksen toimialaan.

Vierailija
5/7 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omatoimisesti hommasin työpaikan ja kieltäydin työkkärin tarjouksista, kun oli hommat alkamassa itse hankitussa työpaikassa, niin työkkäri antoi karenssia.

Vierailija
6/7 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerää pakottaa ihminen hakemaan työpaikkoja tietty määrä. On turhaa hakea paikkoja, joihin ei millään voi työllistyä, vain siksi, että työnhakuvelvoite täyttyisi. 

Vierailija
7/7 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan omatoimisesti hommasin työpaikan ja kieltäydin työkkärin tarjouksista, kun oli hommat alkamassa itse hankitussa työpaikassa, niin työkkäri antoi karenssia.

Minä sain karenssin, kun en ottanut vastaan korkekoulun alkua edeltävänä päivänä alkanutta pätkätyötä.