Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30v ja hormonaalinen akne :(

Vierailija
08.12.2017 |

Noniin, kuulin että tämä olisi aika tavallistakin tässä iässä... mutta ikää siis 30v, raskaudet ja imetyksen takanapäin... juuri kun kuvittelin että saan rauhan hormooniheittelyiltä vaihteeksi, niin sainkin ilmeisesti hormonaalisen aknen.

Näppyjä tulee leukaperiin ja ohimoille. Isoja, syviä, tosi kipeitä. Niihin ei auta mikään. Etenkin n. viikko ennen kuukautisia iho räjähtää aivan kamalaksi.

Hormonaalista ehkäisyä en käytä.

Mistä apu? Pelkään että ongelma pahenee. Eikä ole varaa sokkona kokeilla kalliita hoitoja tai aineita yms. Itsetunto ihan nollissa, melkein itkettää peiliin katsoa eikä mihinkään huvita enää edes lähteä :,(

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fitness" auttaa hormonaaliseen akneen EI YHTÄÄN.

Vierailija
22/22 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin siinä pisteessä leukani kanssa, että olin jo varaamassa aikaa ihotautilääkärille. E-pillereiden syönnin aloituksen jälkeen (6kk sitten) auttoi kyllä nopeaa, kasvojen iho siistiytyi muualta paitsi leuan ja poskien alaosan iholta. Kipeitä, suuria ihonalaisia paiseita.

Päätin kuitenkin vielä kokeilla jättää juuston ja maidon pois ruokavaliosta ja jo viikon jälkeen kasvojen iho on aivan loistavassa kunnossa verrattuna aiempaan. Käytän Aqualan L -voidetta, pitää ihon sopivan kosteutettuna. Käytössä myös maitohappokuuri ja monivitamiinit. Uskon, että juusto on suurin syy ihon huonoon kuntoon. Toivottavasti tästä selostuksestani olisi apua jollekin muulle samasta vaivasta kärsivälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla