Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies peri setänsä ja haluaa ottaa asunnosta meille kaiken käyttökelpoisen. Ei mahdu!

Vierailija
08.12.2017 |

Tästä on nyt iso riita. Asunto on kolmio ja sinne on kertynyt vuosien varrella kaikenlaista käyttökelpoista.

Tarkoitus on lopuksi ottaa sinne osto- ja myyntiliike hakemaan huonekalut ja muut jämät.

Minulle olisi ok, jos mieheni ottaisi sieltä meille kaiken muistorikkaan, kuten henkilökohtaisia tai sukuun kuuluvia esineitä, suvussa kulkeneita tauluja, koruja, kirjeitä, kortteja, kahvilusikoita yms.

Mutta mieheni haluaa ottaa sieltä kaikenlaista käyttöesinettä, jotta sellaisia ei tartte pitkään aikaan/koskaan ostaa, kuten: valaisimet, lamput, kynttilälyhdyt (esim mun sinne ostama), kynttilät, tyhjät lehtiöt, kynät, arkiastiat, putkitelkkari, taulujen kehykset (taulut voi heittää pois ja jos joskus tarttee, on kätsysti kehykset), iso halpa kukkaruukku, kukka-alusia, kaikkea keittiötavaraa, mikroaaltouuni, kahvinkeitin, keittiön kello ym.

Meillä on noita kaikkia tällä hetkellä aivan tarpeeksi.

Kun sanon, että älä täytä kotiamme tuollaisella arkirojulla, hän sanoo vievänsä ne pihavarastotoomme. Katsoo sitten pikku hiljaa. Tiedän, miten siinä käy. Hän peri enonsa 8 vuotta sitten ja siellä ne rojut on vieläkin paitsi että ujuttaa sieltä pikku hiljaa kaikenlaista kotiimme ja mökillemme. Siis tyyliin metalliaterimia ilmestyy pikku hiljaa mökin kaappeihin ja ummehtunutta vanhaa sokeria keittiökaappiimme jne.

Mitä tehdä esineille, jotka ovat periaatteessa käyttökelpoisia, mutta tavallaan ylimääräisiä?

Asunto on vuokrattu, joten pakko tyhjentää nopeasti.

Periaatteessahan minun tarttis antaa hänen päättää, mutta en haluaisi, että tuo käyttöroinaa meille seisomaan. Kiukkuaa, että minä yritän määrätä hänen perinnöstään. Riita on, miten tehdä.

Voisitteko ystävällisesti neuvoa?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että käyttämätön käyttötavara on yhtä hyödytöntä kuin pölyäkeräävät sisustusesineet.

Ongelma on vain se, että mieheni ajattelee, että on hyvä olla varalla, että jos joskus oma menee huonoksi, niin ei tarvitse ostaa uutta tilalle. Vaikka varakahvinkeitin tai mikroaaltouuni odottamassa mahdollista käyttöä. Eipä se haittaisi, jos olisi vain nuo kaksi, mutta kun hän ajattelee kaikista esineistä samoin.

Vierailija
42/42 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaako mieheni minua henkisesti aikomalla nyt antaa kaiken vanhaintavarainliikkeelle? Siis väittää, ettei aio katsoa edes kaappeihin. Jos tekee noin, syyttelee mua sitten vuosikaudet, miten ei saanut itse perata pesää.

Mietin, onko miehen niin vaikeaa heittää käyttökelpoista pois, että se ahdistus siitä on helpompi siirtää minun kannettavakseni siten, että keksii tavan syyllistää minut kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla