Lääkäri väitti, että sikiön sydämen syke on h-i-d-a-s rv 7 ja neuvolatäti toista mieltä...
Jouduin sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi vähän aikaa sitten.. Syke ja sikiö löytyivät oikeasta paikasta. Syke oli todella hidas, mutta neuvolan mukaan sikiön syke pitäisi olla JO nyt 120->... Kellään kokemusta..
Kommentit (16)
mulla ultrassa rv 6+5 syke oli kans hidas, sen näki ruudulta, SELVÄSTI alle 100 kuitenkin (jopa 60???). Lääkäri vaan onnitteli raskaudesta, ei kommentoinut sykettä. Sittemmin neuvolassa normaalit sykkeet myöhemmillä viikoilla, joten kyllä taitaa asiaan kuulua.
mun viesti siis meni ihan ohi aiheen, pahoittelen
11
Sikiö ei nimittäin vastannut oletettuja viikkoja yhtään.. voiko toi sydänvika hidastaa sit kasvunkin.. Voi viulu....
ap
ikävä kyllä sikiöllä jotain pahempaa häikkää. Tuossa vaiheess jos kasvu jo hidastunut, niin yleensä jotain on tosiaan pahemmin vialla. Mutta toivotaan että raskaus on alkanut myöhemmin, sehän voi olla hyvinkin todennäköistä. Heitot alkamisen suhteen tekevät ison muutoksen sikiön tai oikeastaan alkion kokoon.
7-9 viikolla. Tai siis sen sydämen värinän näkee jo aiemmin, mutta sykkeen pystyy tsekkaamaan yleensä vasta 7-9 viikolla. En olisi vielä ap huolissani. Olethan menossa uusintaultraan ? Sitten pitäisi jo selvitä asia. Katsottiinko syke siis ultralla vai dopplerilla? Joskus nimittäin dopplerkone voi laskea äidin sykkeen, eikä vauvan.
T terkkari
Ja viikot meni jopa kolme taaksepäin. Nyt vähän surullinen olo. En saanut aikaa uusintaultraan, kun lääkärin mielestä kaikki " ok" . Omat vibat on kyllä nyt huonot...
ap
4, vai oliko niin,e ttä viikot oli ekaksi 10 ja meni 3 vkoa taaksepäin?
Sykettä ei pysty laskemaan vielä noilla alle 7 viikoilla, ja joskus tosiaan vasta yli 8-9 viikkoiselta saadaan oikea syke, eikä esim äidin
Tosiaan vielä kerran. Syke katsottiin ultralla, eli siinä pienessä se syke näkyi eli ei voi sekoittaa mun sykkeeseen
ap
Odottele muutama viikko neuvolan Dopleria.
Noilla viikoilla ei asialle voida tehdä vielä yhtään mitään ja toisaalta vielä moneen viikkoon ei ultralla nähdä onko kyse jostain kehityshäiriöstä vai onko sikiä vaan nuorempi kuin tässä ekassa ultrassa nähtiin. Kun se sikiö on tuossa vaiheessa niin mikroskooppisen pieni mytty, että kyllä ne arviot voi heittää hyvinkin vielä viikkojen suhteen. Älä murehdi etukäteen.
Vierailija:
Ja viikot meni jopa kolme taaksepäin. Nyt vähän surullinen olo. En saanut aikaa uusintaultraan, kun lääkärin mielestä kaikki " ok" . Omat vibat on kyllä nyt huonot...ap
Tylsää epätietoisuutta, pakko päästä ultraan uudestaan :-(
ap
oli koko ajan alussa hidas syke ja joka kerta laskettua aikaa siirrettiin ettenpäin, joten viikot ei vastanneet. Sit viikolla ehkä jotain 14 ei sykettä enää ollut... Mulla itselläni oli viikolla 9 sikiö vain kuusiviikkoinen ja lääkäri oli ihan varma, että raskaus vain alkoi myöhemmin. Kyl mä tiesin testin tehtyäni koska mun raskaus alkoi! Joten tiesin heti mitä tuleman pitää. Menin kahden viikon kuluttua muka mahakivuissa että pääsin ultraan eikä sikiö enää ollut elossa. Syke oli silloin kait 90 kun ekan kerran kävin.
Silti lapsi ei vastannut viikkoja ekassa ultrassa, mutta ihan normaali lapsi tuossa vieressä lauleskelee. Ikää nyt 2v.
Tuo alkuviikkojen sykkeen nopeus johtuu kuulema siitä että itse sydänlihas on niin julmetun pieni.
Näin minulle infottu synnärin gynekologin taholta.
vahingossa sun pulssia?