Meidän pitäisi pelastaa suhde ja mennä pariterapiaan, mutta tuntuu ettei miehellä ole motivaatiota
Ei olla nähty 3 viikkoon nyt ollenkaan. 5 vuoden suhde on täysin solmussa. Pariterapiaan aika oli varattuna ensiviikon maanantaille. Tänään miehen oli tarkoitus tulla minun luokse juttelemaan kunnolla ennen terapian alkamista. Mies tulikin, mutta tylysti ilmoitti, että "Mitä asiaa sulla on? Jos ei mitään niin lähden kotiin, kun on kiire." Noh, mies oli 5 minuuttia. Pyysin sitä riisumaan ulkovaatteet ja istumaan alas niin keskustellaan. Ei suostunut.
Meillä on 6 kk suloinen tyttö vaaveli. Mies ei ole nähnyt lasta moneen kuukauteen. Tänään lapsi on mummolassa hoidossa, joten sen takia kutsuin miehen minulle juttelemaan, kun meillä olisi ollut 100% rauha jutella.
Minulle jäi paha maku suuhun tuosta mitä juuri tapahtui. Sellainen olo, että mies oikeasti ole kiinnostunut saamaan meidän parisuhdetta kuntoon. Tekisi mieli perua koko pariterapia :(
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko naisen kanssa muka keskustella kun eivät ole kykeneviä näkemään itsessään mitään vikaa, senkun haukkuvat ja pyrkivät alistamaan. Jäljelle ei jää mitään positiivista saavutettavaa joten parempi vain kävellä pois. Ihan turha puhua ku toinen vaan huutaa.
Omalla huikean laajalla kokemuksellasiko puhut?
Kyllä mun parisuhteissa keskustelut on pääsääntöisesti olleet rakentavia eikä mitään riitelyä, huutoa tai syyttelyä. Yksi mies halusi keksiä musta vikoja ja ne "keskustelut" olikin sitten monologeja joissa kaikki vika oli aina minussa, mutta noin muuten on mennyt ihan hyvin.
Mitä ovat nämä "rakentavat keskustelut" ?
Pahalta kuulostaa. Ei niinkään nuo miehen sanat, vaan eniten se että mies ei ole kuukausiin nähnyt vauvaa, omaa lastaan ja se että sinä ap vietit aikaa yhdessä miehen kans viimeksi 3 viikkoa sitten.
Rakastunut mies joka tuntee kiintymystä jälkikasvua kohtaan ja haluaa perheen, hän ei käyttäydy noin - vaan itseasiassa hän käyttäytyisi juuri päinvastoin.
Mun arvioni on että mies haki sinusta lähinnä panoseuraa ja on nyt vaikeassa jamassa. Miehellä on ehkä toinen ns. se varsinainen perhe toisaalla?
Miksi haluat edes yrittää korjata suhdetta sellaisen miehen kanssa, joka on valmis hylkäämään vauvansa? Ei tuollainen mies mikään isä ole, ainakaan puolivuotiaalle vauvalle, joka on ehtinyt koko tyypin jo unohtaa kuukausien erossaolon jälkeen.
Omalla huikean laajalla kokemuksellasiko puhut?
Kyllä mun parisuhteissa keskustelut on pääsääntöisesti olleet rakentavia eikä mitään riitelyä, huutoa tai syyttelyä. Yksi mies halusi keksiä musta vikoja ja ne "keskustelut" olikin sitten monologeja joissa kaikki vika oli aina minussa, mutta noin muuten on mennyt ihan hyvin.