Onko tämä luomi normaali vai vaarallinen?
Kommentit (8)
Onko se edes luomi? Näyttää vähän kummalliselta. Ootko ajellut viiksiä tylsällä terällä?
Näyttää rasvaluomelta. Näytä lääkärille, tarkastaa samalla muutkin luomet.
Mulla on rinnassa yksi tasainen vaaleanruskea läntti jonka sisällä on tummempi piste, sitten vielä ohimossa kohollaan oleva ruskea luomi joka alkoi yhdessä vaiheessa vähän paisumaan. Palautui kuitenkin normaaliksi enkä ole jaksanu stressata asiasta. Plus hartioissa muutamia joista kasvaa karvoja, sinällään vähän ärsyttäviä kun niitä karvoja pitää olla katkomassa vähänväliä. Selästä leikkautin tuollaisen samanlaisen 2-värisen kuin rinnassa, mutta oli ilmeisesti vaaraton (en ole muistanut soitella ja kysyä eikä minullekaan ole soitettu). Rentoa asennetta ehkä auttaa se, ettei se niin kauheasti haittaisi vaikka lähtö tulisikin ja sehän on vissi että kun loppua oikein odottaa niin sitä ei kuitenkaan tule.
Mulla on aina ollu tuossa kohtaa luomi, nyt se on mun mielestä kasvanut. Vähän ehkä kutiaa. Mut ei oo kipeä tai mitään. Koitin selata vanhoja kuvia että miltä se o aiemmin näyttänyt.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Näyttää rasvaluomelta. Näytä lääkärille, tarkastaa samalla muutkin luomet.
Muut luomet.on enemmän ja vähemmän ruskeita, ja niitä on kasvoje lisäksi mm.käsissä ja vähän siellä sun täällä. -ap
Luomen ulkonäöstä ei voi koskaan sanoa 100% varmaksi onko se vaaraton tai vaarallinen. Sitä varten täytyisi ottaa koepala. Tosin ulkonäkö antaa kyllä viitteitä ja sanoisin että hyvin todennäköisesti vaaraton, koska vaalea ja selkeärajainen. Kutiaako? Onko kipuja? Onko ilmestynyt yhtäkkiä?
En ole lekuri mutta itsellä on satoja luomia ja tällä hetkellä suurin noin 20x20cm enkä erityisemmin panikoi.