Jouluapua.fi ja se että pyydetään aikuisille lapsille lahjoja....?!
Siis mitä ihmettä? Oon nähnyt tuolla monta ilmoitusta missä pyydetään lahjoja vielä 18-23v lapsille.
Miten kehtaa? Vaikka ne onkin vanhemilleen lapsia niin ne on silti jo aikuisia jotka varmasti ymmärtää jos eivät saa lahjoja. Outoa että täytyy jossain julkisesti pyytää sen ikäisille vielä jotain lahjoja.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin surullista kuin se onkin, niin ainoa toimiva ja kestävä apu näille ihmiselle olisi jokin elämänhallinnan kurssi.
Pätee osaan, muttei kaikkiin. Omakin jouluni meni viime vuonna perseelleen, kun yllättävä asumus-/avioero, sairastuminen, julkisen terveydenhoidon riittämättömyys ja Kelan "asiantuntijalääkärin" päätökset sotki raha-asiani täysin. Jos mulla olisi ollut lapsia, olisin varmasti pyytänyt jouluapua jotta niiden ei olisi täytynyt kärsiä enempää. Mutta kun mulla oli huollettavana pelkkä koira (jonka hankin silloin kun elämä vielä hymyili), söin kaurapuuroa kaurapuuron perään ja kituutin joulunkin minimibudjetilla.
Joo, olisi pitänyt tarkentaa, etten missään tapauksessa tarkoita "näillä ihmisillä" kaltaisiasi yllättävän epäonnen uhreja, vaan juurikin näitä, jotka on olleet vuosia työttömänä/sairaana/sairaseläkkeellä tms. ja siihen tilanteeseen on silti hankittu lisää lapsia ja/tai lemmikkejä. Näiden jälkimmäisten ongelmia ei valitettavasti mitkään lahjoitukset ratkaise.
Samaa mieltä. Eikä niiden lasten elämää pelasta mitkään viihteelliset tavaralahjat, vaikka ne kuinka sellaisia mankuisi. Niiden lapset tarvitsee hyviä roolimalleja ja turvallisia aikuisia, joiden kärsivällisessä ohjauksessa ne oppii ottamaan vastuuta omasta elämästään sitten kun ne lentää pesästä.
Oli vanhemmat millaisia uusavuttomia idiootteja hyvänsä, niiden lapset on syyttömiä tilanteeseen. Olen siksi avustanut tällaisia perheitä maksamalla lapsille kesäleirejä, käyntejä Heurekassa yms. Ja aina kun kyse ei ole ollut tarpeeksi tutusta perheestä, olen antanut apuni niin, ettei sitä voi myydä eteenpäin ja käyttää rahoja johonkin muuhun.
Onpa hirveä, hirveä ketju! Hävetkää äiti-ihmiset! Millaisia empatiakyvyttömiä hirviöitä olettekaan! Jouluilo kuuluu köyhillekin. Olivatpa sitten vaikka aikuisia.
Joo, olisi pitänyt tarkentaa, etten missään tapauksessa tarkoita "näillä ihmisillä" kaltaisiasi yllättävän epäonnen uhreja, vaan juurikin näitä, jotka on olleet vuosia työttömänä/sairaana/sairaseläkkeellä tms. ja siihen tilanteeseen on silti hankittu lisää lapsia ja/tai lemmikkejä. Näiden jälkimmäisten ongelmia ei valitettavasti mitkään lahjoitukset ratkaise.