Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapua.fi ja se että pyydetään aikuisille lapsille lahjoja....?!

Vierailija
08.12.2017 |

Siis mitä ihmettä? Oon nähnyt tuolla monta ilmoitusta missä pyydetään lahjoja vielä 18-23v lapsille.

Miten kehtaa? Vaikka ne onkin vanhemilleen lapsia niin ne on silti jo aikuisia jotka varmasti ymmärtää jos eivät saa lahjoja. Outoa että täytyy jossain julkisesti pyytää sen ikäisille vielä jotain lahjoja.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo kuullutkaan koko sivustosta. Enkä käy vilkaisemassa. Auttelen paria henk.koht. tuttua ihmistä toisinaan, jos omat rahkeet riittää. Siinä on mun hyväntekeväisyys, tuntemattomien nyykytarinat taas voi olla totta tai sitten ei. 

Ei siellä enää ole kuin muutama perhe. Kartta oli täynnä pyyntöjä (jo) joskus lokakuussa. Ajattelin tuolloin että auttaisin mutta luettuani niitä tarinoita alkoi tuntumaan että ei taida apu auttaa. Jos ei saa lapsilleen edes pesuaineita hankittua niin on kyllä ongelma ihan jossain muualla kuin rahan riittämättömyydessä.

Vierailija
22/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Oon nähnyt tuolla monta ilmoitusta missä pyydetään lahjoja vielä 18-23v lapsille.

Miten kehtaa? Vaikka ne onkin vanhemilleen lapsia niin ne on silti jo aikuisia jotka varmasti ymmärtää jos eivät saa lahjoja. Outoa että täytyy jossain julkisesti pyytää sen ikäisille vielä jotain lahjoja.

Joo ja tuon ikäiset jo tienaa itsekkin ja saa veronpalautuksia. Nämä ovat ahneita, jotka pilaavat hyvän tarkoituksen. Tai sitten kiusan tekoa. Aikuiset eivät enää tarvitse lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten oli eräs perhe johon oli syntymässä taas uusi lapsi. Kaksi aikaisempaa asuivat jossain muualla. Veikkaisin että mahdollisesti päihde/muita elämänhallinan ongelmia tällä perheellä.

Vierailija
24/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli joskus sellainen missä perheessä taisi olla 12 lasta, äiti työtön tottakai ja isä pienipalkkainen ja ihmetellään miten talous on tiukilla.

Oli jostain Pohjanmaa/ Oulun seutu joten todennäköisesti lestadiolaisia.

12 lapsilisät noin 1200, äidin työttömyyskorvaus noin pienenä 400 ja isän tili olisi 2000 kuukaudessa.

Tuo katras tarvii ison asunnon, miten menee tuolle porukalle asumislisät. Toimeentulotuen luulisi olevan myös iso, paljon se oli yhtä henkilöä kohtaan? Noita on 14

Vierailija
25/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Molemmat pojat toivovat myös vaatteita, mutta koska ovat aistiyliherkkiä heillä on tietyt värit/mallit/materiaalit joita voivat käyttää."

Mitenköhän tämä perhe hoitaa nämä vaateasiat muulloin kuin jouluna?

Listassa oli kolme poikaa, ketkä näistä ovat ne molemmat?

Materiaalin voin vielä jotenkin ymmärtää mutta että malli?

Vierailija
26/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotihoidontuella ja mies kelan sairaspäuvärahalla, kallis vuokra ja kolme lasta. Joulu silti pystytään järjestämään ilman apuja.

Mutta ymmärrän perheitä, jossa ollaan kotihoidontuella ja isä työtön, tiukkaa on varmasti.

Vierailija
27/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia kerjäläisiä! Mua pistelee vihaksi ,olen nähnyt eräänkin kerjäysviestin tekeytymällä sairaaksi ja yksinhuoltajaksi vaikkei sitä ole. Kuinkahan moni näistä on samanlaisia. Joillekki ei vaan mikään riitä!

Vierailija
28/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli joskus sellainen missä perheessä taisi olla 12 lasta, äiti työtön tottakai ja isä pienipalkkainen ja ihmetellään miten talous on tiukilla.

Oli jostain Pohjanmaa/ Oulun seutu joten todennäköisesti lestadiolaisia.

Lestoilla on kylläkin joku rahasto mistä jakelevat rahaa omilleen. Ei siellä kovin pineituloista porukkaa muutenkaan ole, saavat töitä jonkun sukulaisen kautta aina. En tarkoita että rikkaita kaikki olisivat mutt varmasti aika vähän työttömyyttä heissä. Miten muuten lestadiolaisilla voisi olla merkkivaatteet ja jokainen lähtee vaihto-oppilaaksi, aupairiksi tai muuten vaan reissailee ulkomailla?

Vierailija
29/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirillekin on varmaan oma lahjakeräys. Miksi monilla huonosti pärjäävillä on vielä lemmikkielukoitakin?

Vierailija
30/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirillekin on varmaan oma lahjakeräys. Miksi monilla huonosti pärjäävillä on vielä lemmikkielukoitakin?

Ainakin oli ruokajono.

Vierailija
31/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää välillä niin paljon nuo joulukeräykset ja vähävaraisten ryhmät, ettei ole tosikaan. Jotkin toiveista ovat täysin kohtuuttomia. Jos apu menee oikeasti tarvitsevalle, niin ihan fine, mutta tuntuu että osa avunpyytäjistä ei välttämättä edes apua tarvitsisi. Usein kyse on omasta elämänhallinnasta ja rahankäytöstä. Lisäksi ehkäisyvalistus ei ilmeisesti ole Suomessa tarpeeksi korkealla tasolla, kun katsoo miten paljon työttömillä ja vähävaraisilla on pieniä lapsia.

Eräs äiti pyyteli meidän kaupungin "annetaan"-ryhmässä Facebookissa 6-vuotiaalle tyttärelleen älypuhelinta, ja kirjoitti pitkän vuodatuksen vähävaraisuudesta, työttömyydestä ja ties mistä yksinhuoltajuudesta. Joku oli hyvää hyvyyttään kommentoinut, että lahjoittaa mielellään vuoden vanhan ja täysin toimivan LG-merkkisen älypuhelimen. Siihen äiti oli kommentoinut: "Haemme kyllä iPhonea tai uudemman mallin Samsungia jos joltain löytyy ylimääräisenä. :)" Moukkamaista. Tyttö oli kuitenkin vasta 6-vuotias, mihin sen ikäinen tarvitsee tuliterää muotipuhelinta? Olisi tehnyt mieli kommentoida, että eipä näytä olevan oikeasti tarvetta, jos on varaa kieltäytyä ystävällisestä tarjouksesta ja toimivasta puhelimesta.

Vierailija
32/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jouluapu ja muu hössötys on muutenkin hyvinvointikansan häpeällistä höpötystä täysin turhasta asiasta.

Vierailija
33/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää välillä niin paljon nuo joulukeräykset ja vähävaraisten ryhmät, ettei ole tosikaan. Jotkin toiveista ovat täysin kohtuuttomia. Jos apu menee oikeasti tarvitsevalle, niin ihan fine, mutta tuntuu että osa avunpyytäjistä ei välttämättä edes apua tarvitsisi. Usein kyse on omasta elämänhallinnasta ja rahankäytöstä. Lisäksi ehkäisyvalistus ei ilmeisesti ole Suomessa tarpeeksi korkealla tasolla, kun katsoo miten paljon työttömillä ja vähävaraisilla on pieniä lapsia.

Eräs äiti pyyteli meidän kaupungin "annetaan"-ryhmässä Facebookissa 6-vuotiaalle tyttärelleen älypuhelinta, ja kirjoitti pitkän vuodatuksen vähävaraisuudesta, työttömyydestä ja ties mistä yksinhuoltajuudesta. Joku oli hyvää hyvyyttään kommentoinut, että lahjoittaa mielellään vuoden vanhan ja täysin toimivan LG-merkkisen älypuhelimen. Siihen äiti oli kommentoinut: "Haemme kyllä iPhonea tai uudemman mallin Samsungia jos joltain löytyy ylimääräisenä. :)" Moukkamaista. Tyttö oli kuitenkin vasta 6-vuotias, mihin sen ikäinen tarvitsee tuliterää muotipuhelinta? Olisi tehnyt mieli kommentoida, että eipä näytä olevan oikeasti tarvetta, jos on varaa kieltäytyä ystävällisestä tarjouksesta ja toimivasta puhelimesta.

Olisit kommentoinut! Oisin peukuttanut viestiäsi :D

Vierailija
34/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin surullista kuin se onkin, niin ainoa toimiva ja kestävä apu näille ihmiselle olisi jokin elämänhallinnan kurssi.

Pätee osaan, muttei kaikkiin. Omakin jouluni meni viime vuonna perseelleen, kun yllättävä asumus-/avioero, sairastuminen, julkisen terveydenhoidon riittämättömyys ja Kelan "asiantuntijalääkärin" päätökset sotki raha-asiani täysin. Jos mulla olisi ollut lapsia, olisin varmasti pyytänyt jouluapua jotta niiden ei olisi täytynyt kärsiä enempää. Mutta kun mulla oli huollettavana pelkkä koira (jonka hankin silloin kun elämä vielä hymyili), söin kaurapuuroa kaurapuuron perään ja kituutin joulunkin minimibudjetilla.

Vierailija
35/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että tyttärensä varjolla etsi puhelinta itselleen. Törkeää! ”Joo hei, mulla on tää vuoden vanha iPhone, voin antaa sen sulle” Mitä ne ajattelee?

Vierailija
36/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kotihoidontuella ja mies kelan sairaspäuvärahalla, kallis vuokra ja kolme lasta. Joulu silti pystytään järjestämään ilman apuja.

Mutta ymmärrän perheitä, jossa ollaan kotihoidontuella ja isä työtön, tiukkaa on varmasti.

Ei kai äidin tarvitse olla kotihoidontuella, jos perheessä toinen on työttömänä kotona. Itse aiheutettu ongelma tuokin.

Vierailija
37/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että tyttärensä varjolla etsi puhelinta itselleen. Törkeää! ”Joo hei, mulla on tää vuoden vanha iPhone, voin antaa sen sulle” Mitä ne ajattelee?

Niinpä. Meni maku näistä joulukeräyksistä, kun lapset muka toivoivat lahjakortteja ja joulun jälkeen niitä käyttikin äiti. Perheen teini-ikäiselle tyttärelle paikallinen yrittäjä antoi lahjakortin kampaamoon, koska koskaan aiemmin ei ole ollut mahdollisuutta päästä. Äiti varaakin ajan itselleen ja vasta työn jälkeen ilmoittaa maksavansa lahjakortilla. Pojat toivoivat uusia vaatteita, äiti hommasi lahjakorteilla vaatteita itselleen.

Tietenkään ei ole periaatteessa joulukeräyksen vika, vaan sen, että kaikkien ihmisten ei kuuluisi olla vanhempia. Maku meni silti, kun ei voi tietää, että mihin lahjoittamani jutut menee. Ihan varmaan joku joissakin tapauksissa myy eteenpäin niitä lahjoja tai vastaavaa.

Vierailija
38/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt maku koko sivustoon, eniten vituttaa ne isot perheet joissa molemmat vanhemmat työttömiä ja lapsia tehdään vaan lisää, vaikkei edellisiäkään ole varaa elättää. Noita ihmisiä pitäisi auttaa jotenkin muuten kuin viemällä heille kaikki valmiina nenän eteen.

Osallistumme harrasteryhmän kesken tällaiseen keräykseen. Eli otimme perheen ja ostamme heille jouluruoat ja lahjatoiveet. Minun kontolle jäi se äidin lahjan osto. Ostin konvehtirasian ja sujautin pakettiin kondomipaketin.

Kyseessä on perhe, missä toinen työtön, toinen sairaseläkkeellä ja lapsia 5, joista kolme erityislasta ja lisäksi kaksi koiraa.

Vierailija
39/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava idea tuo äidin lahja!

Vierailija
40/44 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on ollut hauska lukea näitä kommentteja! Meillä on mieheni kanssa lähipiirissä 16 lasta joille hankimme joululahjat ja synttärilahjat ympäri vuoden. Toki muistamme myös heidän vanhempiaan. Lisäksi lahjat sisaruksille ja ystäville. Kalliita lahjoja ei kukaan saa, mutta jo reilulla kympillä saa mukavaa muistettavaa. Vanhempiamme muistamme kutsumalla jouluksi kylään ja kestitsemällä. Saamme kiittää luojaamme tästä ihanasta ja antoisasta lapsettomuudestamme! Muuten ei olisi varaa ja aikaa kaikille tärkeille ihmisille. <3