Suomen kansallissymbooli leijona on ruotsalainen, Maamme-laulu on saksalainen kapakkalaulu
...Porilaisten marssi on alunperin Bonaparte-marssi ja siniristilippukin otettiin Skandinaviasta.
Kommentit (59)
No, nyt luovuutta peliin ja uusia, aitoja suomalaisia lauluja ja symboleja kehiin!
Se leijona on muuten jerusalemista.
Tässä olisi suomalaisille sopivampi juomalaulu kansallislauluksi
Vierailija kirjoitti:
...Porilaisten marssi on alunperin Bonaparte-marssi ja siniristilippukin otettiin Skandinaviasta.
Koko Suomi on armonpala, pienelle etniselle ryhmälle, äiti Venäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomi on armonpala, pienelle etniselle ryhmälle, äiti Venäjältä.
Äiti Venäjä huomasi että tulee liikaa ruumiita jos koettaa miehittää tuon pienen etnisen ryhmän.
Mun lapsuuden yksi suurinmmista mysteereistä oli se, miksi Suomen vaakunassa on juuri leijona. Kukaan ei osannut selittä sitä uskottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuuden yksi suurinmmista mysteereistä oli se, miksi Suomen vaakunassa on juuri leijona. Kukaan ei osannut selittä sitä uskottavasti.
Jep. Eihän täällä voi edes nähdä leijonaa, saati muodostaa sidettä siihen??? Miksi minun tunnuseläimeni on sellainen jota esiintyy vain ulkomailla O.o
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset keksi leijonan?
Kyllä se keksijä oli evoluutio.
Vierailija kirjoitti:
Se leijona on was-suvun vaakunasta ja kopioitu Uppsalan tuomiokirkosta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_vaakuna
Lippu taas toki mukailee skandinaavisia lippuja mutta muitakin vaihtoehtoja olisi aikanaan ollut.
Ei suomi ennenkään immuuni ulkopuolisille vaikutteille ollut ja siksi onkin naurettavaa että moni tuntuu pitävän jotenkin outona tai hävettävänä sitä tosia asiaa että olemme monessa suhteessa niin suomalaisia, ruotsalaisia, venäläisiä kuin jopa saamelaisiakin ja teollisuudessa porukkaa on tullut muualtakin euroopasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Eihän täällä voi edes nähdä leijonaa, saati muodostaa sidettä siihen??? Miksi minun tunnuseläimeni on sellainen jota esiintyy vain ulkomailla O.o
Ruoholahden metroasemalla oli leijona :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se leijona on was-suvun vaakunasta ja kopioitu Uppsalan tuomiokirkosta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_vaakuna
Lippu taas toki mukailee skandinaavisia lippuja mutta muitakin vaihtoehtoja olisi aikanaan ollut.
Ei suomi ennenkään immuuni ulkopuolisille vaikutteille ollut ja siksi onkin naurettavaa että moni tuntuu pitävän jotenkin outona tai hävettävänä sitä tosia asiaa että olemme monessa suhteessa niin suomalaisia, ruotsalaisia, venäläisiä kuin jopa saamelaisiakin ja teollisuudessa porukkaa on tullut muualtakin euroopasta.
Mielestäni suomalaisilla oli vain turhan kiire saada luotua kokoon "oma identitteetti" itsenäisyydelle. Laulut ja symbolit ovat juosten kustuja (sanonta). Nyt olisi rauhan aikaa istua luovuuden ääreen pohdiskelemaan mitä Suomesta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Siniristilipun värit tulevat Venäjän laivaston lipusta.
Kuunnelkaa se väitetty kapakkalaulu YouTubesta. Papst und Sultan. Se on polkka.
Maamme -laulultako kuulostaa?
Uudeksi vaakunaeläimeksi valittiin jo 2011 citykani.
Siitäkin löytyy dokumenttia netistä.
Olen aina ajatellut suomalaisten kopioineen "suomenleijonan" saksalaisilta. Saksassa on kaupunkeja ja osavaltioita joiden vaakunassa on hyvin samannäköinen leijona.
Tässä Heppenheimin kaupungin vaakuna.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Heppenheim
Tässä Hessenin osavaltion vaakuna.
Tuliko ap:lle yllätyksenä, että maailma on globaali?
Kaikki kaikkialla ja aina ovat kopioineen mm. leijonaa vaakunoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ap:lle yllätyksenä, että maailma on globaali?
Siltä näyttää, ilmeisesti hän on luullut että ruotsalaiset syntyivät hermeettisesti Ruotsiin sienieläimistä ja kehittivät itse kaiken.
Aloittaja luulee sitten leijonan kuuluvan Ruotsin alkuperäiseen eläimistöön vai? Ei me tässä olla toimittu mitenkään poikkeavalla tavalla globaalissa mittakaavassa.
Ja saamelaisetkin oli täällä ennen meitä muita.
Pointtisi?