Karvaturrimiesten määrä triplaantuntu, katsoneet liikaa historiallisia fantasiasarjoja?
Luuleeko ne olevansa jotain fantasiasankareita, kun selvästi lisääntynyt parrakkaat miehet, samaan aikaan kun muodissa historialliset fantasiasarjat. Yhteys on selvästi nähtävissä.
Kommentit (36)
Tosimuhamettilaiset ovat parrakkaita. Tietynlaista fudementalismia. On aika kääntää kehityksen pyörää takaisin päin.
Ajatus pusikosta naamassa on yhtä vastenmielinen kuin naisen alapäässä.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö ap kuinka rasittavaa on jatkuvasti ajella naamaansa? Sitä joskus ihan vaan antaa kasvaa kun ei viitsi ajella. Mä en ainakaan ole koskaan ajatellut muotia tai mitään ilmiöitä parran suhteen. Tai minkään muun sen puoleen.
Ohis. Minulla on ollut periaate, että joskus harvoin voi olla päivän pari ilman ajamista mökillä, tai hieman pidempään lomalla, kertausharjoituksia tai vastaavassa, mutta julkisesti esiintyminen maantierosvon sängellä ei tulisi kysymykseenkään. Eikä profeetanparta linnunpesällä tai ilman ole todellakaan cool.
Sitäpaitsi parran pitäminen siistinä on työläämpää kuin sen ajaminen pois kokonaan. Jos parranajo on mielestäsi vaikeaa tai työlästä, niin sää et vaan osaa sitä tehdä vielä. Osaaminen ja nopeus paranee vuosien myötä, kun sitä tekee.
Olen ajanut partani päivittäin, noita lyhyitä poikkeuksia lukunottamatta vuotta vaille neljäkymmentä vuotta, joskus useamman kerran päivässä tilaisuuden vaatiessa.
Usein miten ajan kuokalla, sähkökoneita olen kokeillut vuosien mittaan useita, mutta palannut aina kuokan käyttöön. Sen lisäksi tarvitaan vain, hyvä suti, saippua joka ei kuivata liikaa (Marseille saippua on OK, jossei halua hifistellä), lämmintä/kuumaa vettä ja pyyhe. Myös alunapala tai -puikko on hyvä olla pienten vahinkojen varalta. Eikä tarvita mitään kallista kuokkaa, halvimmat Bic terät ajaa hyvin, mutta ekologisempi vaihtoehto on käyttää kuokkaa johon vaihdetaan pelkkä terä.
Mitään tripla hypersuper taittuvilla kärkiosilla ei tarvita, ne on rahat pois hölmöiltä pelleilyä.
Myös partaveitsellä ajo sujuu minulta hyvin, pitää vain olla hyvät välineet, oppia niitä käyttämään, teroittamaan oikein ja hoitamaan niitä välineitä hyvin, että ne pysyvät kunnossa. Aika harvoin kuitenkaan partaveitsellä jaksan ajaa, jälki on todella hyvää aikaa menee enemmän ja pelkästään katsomalla eroa kuokkaan ei tunne, kädellä toki tuntee heti ajon jälkeen, mutta ei enääparin tunnin päästä.
Oi, ne karvaturrimiehet on just niitä ihanimpia 😍
Jos olisin mies, en taatusti ajaisi partaa. Kuka jaksaa joka aamu raakata naamaansa ja samalla kuoria osan ihosta pois. Ei kiitos.
Toisaalta, se karsii tehokkaasti pinnalliset naiset pois. Oma äitini on juuri sellainen, että hyi yök, parta. Inhottavaa. Hänelle merkitsi vain tällaiset ulkoiset asiat jotain ja niinpä hän kärsikin kymmeniä vuosia paska-avioliitossa. Turpaan sai komealta ja ajellulta isältäni säännöllisin väliajoin.
Itse menin naimisiin nallekarhumiehen kanssa, kenellä on iso parta. Äitini oli ihan järkyttynyt, että hyi kauhea, kuinka ruma.
No ihanan ja lempeän miehen sain ja turpaan ei ole tarvinnut ottaa kertaakaan, kuten äitini.
kaikenhuippu, kun tuomas enbuskellakin on muhkea parta.
seuraavaksi varmaan antti tuiskulla.
Kasvattaisivat sitten tukankin sen parran seuraksi, typerän nököstä kun kaljulla tai muuten klanipäällä on muhkea parta. Ketä ne sillä luulee matkivansa, viikingeilläkin oli paljon tukkaa. (huom, se sarja siileineen on hölynpölyfantasiaa ja suomalaiset EI ees ole viikinkien jälkeläisiä).
Kavattakaa tukka, se on miehekästä parran kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, ap! Olen tehnyt saman huomion, miesten täyspartoja näkee aina vaan useammin. Pitkään jatkunut sänkileukatrendi on nyt vaihtunut oikeaan partaan. Mielenkiintoinen näkemys, että tämä uusi trendi juontaisi noista suosituista historiallisista sarjoista. Ehkäpä tosiaan on niin. Jostainhan se muoti aina kumpuaa.
Eikö muut muka ole ajatelleet tätä teoriaa, minusta se on aika selvä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehellä pitää parta olla.
Kyllä naisellakin pitää kainalokarvat olla. Ja kunnon puska pillussa. Tämä siis jos arvostaa "luonnollisuutta".
Jostain syystä luonnollisuus vain unohtuu aina kun puhutaan naisista. Kaikki karvat ajeltu, naama maalattu ja täyteaineita tungettu paikat pullolleen. Miksei sitten miehetkin? Kummallisia kaksoisstandardeja teillä.
Treenatkaa leukaperät esiin kirjoitti:
Pyöreäposkisiset miehet yrittävät peitellä pullanaamojaan parralla. Yököttävän näköistä.
Mitenhän se treenataan? Naisilta saa aina välillä kommenttia, että pitäisi naamaakin treenata, mutta en ole vielä keksinyt miten se toimii
Vihasin aiemmin partoja. Kai sitten totuin kun niitä alkoi näkyä enemmän ja enemmän ja nyt sanoisin, että sellainen kunnollinen parta on ihan hyvä. Liian pitkät, trimmaamattomat tai häpykarvat naamassa ei edelleenkään viehätä,
Pitäkööt partansa, kierrän miehet kaukaa muutenkin. Muutoin inhoan partaa.
Kyllähän fantasiasarjoilla on varmasti ollut vaikutus tämän hetken partamuotiin. Tosin parta tulee ja menee muodista aina uudestaan ja uudestaan. Silti molemmat vaihtoehdot ovat aina vahvoja. Minusta lyhyt parta komistaa oikeastaan miestä kuin miestä jos parta kasvaa hyvin. Iso parta ei mielestäni komista komeaa miestä, koska se peittää liikaa kasvonpiirteitä.
Jos mulla on vaikka viikon parta ajamatta kun olen esim mökillä, niin tunnen itseni lähinnä likaiselta spurgulta.
Mä kierrän kaikki parrakkaat kaukaa, en voi sietää partoja.