Miksi niin moni uskoo huuhaa hömppään?
Eletään kuitenkin vuotta 2017 ja silti moni ihminen uskoo taikavarpuihin, enkeleihin yms. soopaan. Onko ihmiset todella noin yksinkertaisia?
Kommentit (6)
Onhan noita.. rokotukset eli homeopatiaa, tarjontapohjainen talous, me tienataan tällä, maahanmuutto on rikkaus jne huuhaata.
Uskon. Se tekee elämän mielenkiintoisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Se tekee elämän mielenkiintoisemmaksi.
Ei tarvi ihmetellä, miksi ihmiset lähettää kymmeniä tuhansia rahaa, joillekin nigerialaishuijareille. Sehän tekee elämästä tosi mielenkiintoista, kun kaikki rahat meni, niin omat kuin lainatut.
Kyseessä taitaa tavallisimmin olla halu uskoa, että hömpän avulla elämä tai jokin asia elämässä muuttuisi paremmaksi. Joskus se jopa toimii (nk. plasebo-vaikutus). Mä olen jo kokeillut kaikki kivunhoitoon tarkoitetut "hömpät". Joskus on alussa jopa toiminut. Miksi sitten olen kokeillut "hömppiä"? Koska ei ole muuta vaihtoehtoa. Lääkärit eivät määrää kunnollisia kipulääkkeitä, koska ne aiheuttavat riippuvuutta. Leikkaukseen en kuitenkaan vielä pääse, vaikka lääkärit ovat röntgenkuvista katsoneet, että se on seuraava hoitomuoto. Jotenkin siis on koitettava kestä alati pahenevat kivut siihen asti, että pääsen leikkaukseen.
Huomattavasti yli puolet ihmiskunnasta uskoo johonkin sellaiseen, mistä ei pysty hankkimaan todisteita.