Onko linnan juhlissa aina haastateltu noin paljon ruotsiksi?
Suomi 100 juhlat ja keskusteltiin paljon ruotsin kielellä. Kyllä hävettää!
Kommentit (5)
Aikaisemmin Yle Fem hoiti kaikki haastattelunsa ruotsiksi, koko illan. Nyt oli vain todella lyhyitä haastatteluita, sekä suomeksi että ruotsiksi.
Mielestäni saisi olla enemmän haastatteluita, ja myös jotain kansainvälisiä vieraita, esim joku suurlähettiläs.
Hävettää että suomalaisten identiteetti on noin heikko ja alistettu ruotsalaisuuden alle. Edes juhlavuonna emme saa omaa lähetystä joka lähetettiin suomalaisten kanavalta. FEM lähetti omat vakio-ohjelmansa eikä suomen kieltä FEMalle tuotu.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin Yle Fem hoiti kaikki haastattelunsa ruotsiksi, koko illan. Nyt oli vain todella lyhyitä haastatteluita, sekä suomeksi että ruotsiksi.
Mielestäni saisi olla enemmän haastatteluita, ja myös jotain kansainvälisiä vieraita, esim joku suurlähettiläs.
Aivan sairasta suomalaisten alistamista oli kun presidentti Niinistö joutui puhumaan ruotsia täysin suomenkielisten kanssa. Suomenkieliset oli pantu puhumaan keskenään ruotsia kuin jotkut orjat.
Hävettää....!
Vierailija kirjoitti:
YLE fem ja Teema laitettiin säästösyistä yhteen ja samasta syystä haastattelut näytettiin molemmilla kotimaisilla. Ainakaan minulle ei ollut mikään ongelma kuulla haastattelua molemmilla kielillä. Kuulen muutenkin joka päivä vieraita kieliä eli se ei ole minulle mikään ongelma.
Säästösyistä. Niin YLE FEM lähetti omat ohjelmansa mutta suomenkielisten kanavalta säästettiin ja ohjelmat poistettiin linnanjuhlien alta.
Ylen pääjohtaja on syyllinen tähän pakkoruotsin tuputukseen suomenkieliset kanavilla.
Ongelma on se että Ylen ei tarvitse miettiä mitä se lähettää koska Ylen rahoitus ei riipu katsojamääristä. Yle vero takaa tulot aina.
YLE fem ja Teema laitettiin säästösyistä yhteen ja samasta syystä haastattelut näytettiin molemmilla kotimaisilla. Ainakaan minulle ei ollut mikään ongelma kuulla haastattelua molemmilla kielillä. Kuulen muutenkin joka päivä vieraita kieliä eli se ei ole minulle mikään ongelma.