Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puolison saunakaljat on niin paha asia?

Vierailija
07.12.2017 |

Vähä nautintoa suotakoon elämään.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ekana tulee mieleen, että se saunakaljoittelija sen varjolla juo vähän enemmän tai on muutenkin vähän viinaanmenevä. Moni osaa juoda varmaan sen yhden, kaksi olutta, mutta kun itse on elänyt juopon kanssa koko lapsuuden, niin ajatus tapajuoposta on luonnollinen.

Ilmeisesti. Omalla kohdallani pahimman nillittäjän oma isä on kaappijuoppo. En kyllä miestä tuomitse, niin suurta viinamäärää ei olekaan, että kestäisin entistä anoppiani puolisonani.

Vierailija
42/54 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ekana tulee mieleen, että se saunakaljoittelija sen varjolla juo vähän enemmän tai on muutenkin vähän viinaanmenevä. Moni osaa juoda varmaan sen yhden, kaksi olutta, mutta kun itse on elänyt juopon kanssa koko lapsuuden, niin ajatus tapajuoposta on luonnollinen.

Et osaa päästää irti menneisyyden traumasta ja olet täysin epäluuloinen.

Suosittelen terapiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisella joulusaunalla ja pikku kaljoilla joulutunnelma on koko perheelle taattu. 

Vierailija
44/54 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuisella joulusaunalla ja pikku kaljoilla joulutunnelma on koko perheelle taattu. 

Sangen leppoisaa :)

Vierailija
45/54 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parrakas nainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalja haisee kuvottavalle, joten kaljanjuojat haisevat kuvottavalle.

Ratkaisu: älä valitse kaljottelijaa. 

Kalja on herkullista.

Ratkaisu: älä ota tosikkoa kitisijää.

Teitpä alkeellisen päätelmän, jonka syynä lienee kaljajuoppoutesi.

Ehkä alkeellinen, mutta melkein kahden vuosikymmenen empiirisen kokemuksen perusteella. Jos akka valittaa parista saunakaljasta tai kesälomareissulla päiväoluesta, niin kyllä joku perkele on päin honkia. Kyse on vain oluesta, ei mistään kännäämisestä.

Kyse ei oikeastaan ole nalkuttajan kohdalla siitä alkoholista. Jos lopetat juomisen, niin sitten nalkuttaja keksii jonkin toisen asian, josta nalkuttaa ja syyllistää sinua. Parasta on heivata moinen akka jo alkuvaiheessa.

Vierailija
46/54 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalja on herkullista.

Ehkä alkeellinen, mutta melkein kahden vuosikymmenen empiirisen kokemuksen perusteella. Jos akka valittaa parista saunakaljasta tai kesälomareissulla päiväoluesta, niin kyllä joku perkele on päin honkia. Kyse on vain oluesta, ei mistään kännäämisestä.

Kyse ei oikeastaan ole nalkuttajan kohdalla siitä alkoholista. Jos lopetat juomisen, niin sitten nalkuttaja keksii jonkin toisen asian, josta nalkuttaa ja syyllistää sinua. Parasta on heivata moinen akka jo alkuvaiheessa.

Olisi pitänyt, mutta oli lapsi tulossa.

Vierailija
47/54 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin miehen joka ei käyttänyt alkoholia kuin harvoin. Ensimmäisen 10 vuotta yhdessä aikana näin miehen kerran humalassa.

Sitten tuli rankka pikkulapsivaihe perheeseen. Ja sitten rupesi työasiat painamaan. Ja itse sanoo että ei nauti enää mistään muusta kuin saunomisesta (ja saunassa pitää tietty juoda kaljaa melkein aina). Jos ei ota kaljaa saunassa niin ei jaksa olla siellä kuin vartin. Kaljan kanssa viihtyy siellä tunnin tai pari kanssani. Aina välillä keskustelen aiheesta alkoholin kulutus. Mielestään ei ole ongelmaa. Alussa joi ehkä kerran viikossa saunakaljan. Nyt juo kolme kertaa viikossa ja aina vähintään kolme kaljaa ja kolme väkevää paukkua. Ja jutut kiertää työasioissa ja niihin liittyvässä katkeruudessa aina kun on juonut. Omasta mielestään ei ole humalassa eikä ole ongelmaa. No olen ruvennut lähtemään saunasta aina kun mies alkaa humaltua. En vaan jaksa kuunnella sitä jankkausta ja puheita jotka eivät enää päde seuraavana päivänä.

Minulla ei ollut mitään yhtä saunakaljaa vastaan mutta kun määrät kasvaa ja kasvaaa... muuten niin huippu mies että toivon että herää itsekkin tajuamaan liian juomisen. Ainakin olen kannustanut vaihtamaan työpaikkaa tai jäämään vaikka työttömäksi jos työt stressaa jatkuvasti (ja meidän talous sallisi myös miehen työttömyyden).

En tiedä mitä tehdä...

Vierailija
48/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalja on herkullista.

Olisi pitänyt, mutta oli lapsi tulossa.

Miten näihin nalkuttaviin vaimoihin havahdutaan vasta lasten tullessa? 

Vierailija
49/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi valita puolison jolla ei ole tarvetta saunakaljoihin. Niin minä  tein.

Missä niitä valintatilaisuuksia järjestetään?

Vierailija
50/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä jouluna ei juoda yhtään saunakaljaa. Sen sijaan ryypitään pääläreittäin sahtia koko perhe. Heti aattoaamusta aljetaan. Saas nährä jääkö pukille mitään.

Vierailija
51/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa valinta kirjoitti:

Jos pitää saunakaljoista, ei kannata valita puolisoksi alkoholistivanhempien traumatisoimaa ihmistä. Niiden mielestä kun saunakalja on usein varma askel katuojaan.

Alkoholistivanhempien lapset ovat itse usein alkoholisteja.

Ei voi sanoa. Oman sukuni pohjalta 5/9 sisarusta juoppoja + toiselta puolelta 3/5 juoppoa. Näillä 8 juopolla yhteensä 16 nyt jo aikuista lasta josta yhdestäkään ei tullut juoppoa. Osa 16 lapsesta käyttää alkoholia ja osa ei. Vain 1 eli minä olen "traumatisoitunut" enkä siedä edes kaljan hajua. Siideriä olen antanut kaverien meillä lipittää koska siiderin haju ei triggeröi. Kaljan ja terävien haju triggeröi ja ne ovat kiellettyjä. Joten meidän suvun kokemuksen mukaan lapsista harvemmin tulee niitä alkoholisteja tai edes traumatisoituneita.

Vierailija
52/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen terapiaa.

Olen eri henkilö, mutta traumataustainen ja evoin kertoa 10 vuoden terapian jälkeen, että terapia ei auta. Terapia ja terapeutti ovat lähinnä vain tukeneet ja vahvistaneet niitä ajatuksia, että alkoholia tai sen hajua ei tarvitse sietää. Alkoholi ei ole perustarve, ei välttämätön elämälle, eikä se kuulu millään lailla normaaliin elämään. Miksi siihen edes pitäisi yrittää sopeutua? Ystävänsä voi valita myös alkottomista ja itse asiassa moni ihminen kunnioittaa alkottoman talon tapoja.

Vierailija
53/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsin miehen joka ei käyttänyt alkoholia kuin harvoin. Ensimmäisen 10 vuotta yhdessä aikana näin miehen kerran humalassa.

Sitten tuli rankka pikkulapsivaihe perheeseen. Ja sitten rupesi työasiat painamaan. Ja itse sanoo että ei nauti enää mistään muusta kuin saunomisesta (ja saunassa pitää tietty juoda kaljaa melkein aina). Jos ei ota kaljaa saunassa niin ei jaksa olla siellä kuin vartin. Kaljan kanssa viihtyy siellä tunnin tai pari kanssani. Aina välillä keskustelen aiheesta alkoholin kulutus. Mielestään ei ole ongelmaa. Alussa joi ehkä kerran viikossa saunakaljan. Nyt juo kolme kertaa viikossa ja aina vähintään kolme kaljaa ja kolme väkevää paukkua. Ja jutut kiertää työasioissa ja niihin liittyvässä katkeruudessa aina kun on juonut. Omasta mielestään ei ole humalassa eikä ole ongelmaa. No olen ruvennut lähtemään saunasta aina kun mies alkaa humaltua. En vaan jaksa kuunnella sitä jankkausta ja puheita jotka eivät enää päde seuraavana päivänä.

Minulla ei ollut mitään yhtä saunakaljaa vastaan mutta kun määrät kasvaa ja kasvaaa... muuten niin huippu mies että toivon että herää itsekkin tajuamaan liian juomisen. Ainakin olen kannustanut vaihtamaan työpaikkaa tai jäämään vaikka työttömäksi jos työt stressaa jatkuvasti (ja meidän talous sallisi myös miehen työttömyyden).

En tiedä mitä tehdä...

Niin, niin kuin alussa kirjoitin, jonkun saunakaljat on yksi olut, jollekin "kaljat" tarkoittaa sitten laatikollisen tyhjentämistä ja sen päälle tiukkaa viinaa reilusti. Tämä jälkimmäinenhän ei enää ole mitään muuta kuin juopottelua humaltumistarkoituksessa. "Kaljat" tarkoittaa lähtökohtaisesti olutta, pulloa tai paria. Samoin kuin "kahvit" tarkoittaa kupillista tai paria kahvia. Muu on sitten jotain muuta.

On harhaanjohtavaa puhua "saunakaljoista", jos sillä tarkoitetaan koko illan ja yön jatkuvaa juopottelua.

Vierailija
54/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen terapiaa.

Olen eri henkilö, mutta traumataustainen ja evoin kertoa 10 vuoden terapian jälkeen, että terapia ei auta. Terapia ja terapeutti ovat lähinnä vain tukeneet ja vahvistaneet niitä ajatuksia, että alkoholia tai sen hajua ei tarvitse sietää. Alkoholi ei ole perustarve, ei välttämätön elämälle, eikä se kuulu millään lailla normaaliin elämään. Miksi siihen edes pitäisi yrittää sopeutua? Ystävänsä voi valita myös alkottomista ja itse asiassa moni ihminen kunnioittaa alkottoman talon tapoja.

Olen huomannut, että ihmisillä jotka puhuvat "alkosta" tarkoittamatta kuitenkaan Oy Alko Ab:tä, on jotenkin traumaattinen suhde alkoholiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän