Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset kirjoittavat arvosteluja nettiin (esim. Google Maps) englanniksi?

Vierailija
07.12.2017 |

Miksi kommentoida tai arvostella esim. helsinkiläisen pieneläintarhan tai vastaavan tarjonta/palvelut englannin kielellä?

Ymmärrän kyllä turistikohteiden kohdalla, etenkin jos englanniksi arvosteluja on vähän.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit juuri itse omaan kysymykseesi.

Vierailija
2/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan arvosteluja Tripadvisoriin. Jos arvosteluja on hyvin vähän, kirjoitan englanniksi. Jos taas paljon, kirjoitan suomeksi. Mietin aina, kummastako on lukijoille enemmän hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen ei-suomalaisen turistin kuvittelet eksyvän ko. paikkaan, mikä on kaukana keskustasta ja tarkoitettu lähinnä lapsiperheille?

Vierailija
4/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen ei-suomalaisen turistin kuvittelet eksyvän ko. paikkaan, mikä on kaukana keskustasta ja tarkoitettu lähinnä lapsiperheille?

Niistä voi olla apua myös sellaisille Suomessa asuville perheille, joissa ainoat suomea puhuvat ovat esim. alle kouluikäiset lapset.

Vierailija
5/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä voi olla apua myös sellaisille Suomessa asuville perheille, joissa ainoat suomea puhuvat ovat esim. alle kouluikäiset lapset.

Antakoot lasten sitten lukea ne.

Vierailija
6/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kirjoittaa englanniksi, joku turisti voisi joskus mennäkin sinne ihan eksymättä. Reissuilla on kiva käydä muitakin kuin suurimpia turistirysiä.

Vierailija
7/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni netin lingua franca on englanti. Rasittavaa jos vaikka jossain youtube -videossa on suurin osa kommentoijia molottamassa venäjäksi tai espanjaksi. Tai suomeksi että "torilla tavataan".

Mielestäni on selkeämpää kommentoida englanniksi.

Vierailija
9/9 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos Helsinkiin suuntaava turisti yrittää nimenomaan etsiä vaikkapa pienempiä, rauhallisia lapsiperheille sopivia kohteita? Suomenkielisestä arvostelusta ei silloin ole mitään apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi