Miten pystyisin siivoamaan siivouskohteeni nopeammin?
Siivoan iltaisin yhtä toimistoa, johon on annettu siivousajaksi 3 tuntia. Olisi kiva kuulla muilta siivoojilta vinkkejä, miten saisi nopeutettua omaa siivoustaan, jottei menisi ihan niin kauaa? Voiko asioita yhdistellä tms?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Onko siis tarkoitus lintsata töistä? Kyllä kulunvalvonta paljastaa kauanko kohteessa ollaan. Teet ja oot rehdisti sen mitä on sovittu.
Käsittääkseni paikassa ei ole mitään kulunvalvontaa. Ainakin meillä on ihan tavallinen avain (ei mitään lätkiä tms.) enkä ole kyllä missään nähnyt valvontakameroitakaan. Pieni toimisto kyseessä. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pölyjen pyyhintä on kerran viikko, jaa se osiin. Älä yritä tehdä samana päivänä.
Jaottele työt niin, että siivoat osan hyvin aina tiettynä päivänä, niin, että kaikki tulee hyvin tehtyä. Mitä siistimpää on, sen nopeampaa siivous on.Siivoan kohdetta 2 kertaa viikossa. -AP
No miten siivous on ohjeistettu? Jos pöytiä yms. Pyyhintään yhden kerran viikossa, puolita se.
Varsinaisesti ei ole mitään ohjeistusta, ainakaan kirjallisena. Silloin kun aloitin, niin sanottiin muistaakseni että "kunhan on siistiä" tms.
Vierailija kirjoitti:
Paljon sä tienaat ja onko sulla sinne pitkä matka? Olen miettinyt siivous hommaa, juuri tuollaista iltakohdetta.
12e/h. Ei ole kovin pitkä matka kun metrolla kulkee. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis tarkoitus lintsata töistä? Kyllä kulunvalvonta paljastaa kauanko kohteessa ollaan. Teet ja oot rehdisti sen mitä on sovittu.
Käsittääkseni paikassa ei ole mitään kulunvalvontaa. Ainakin meillä on ihan tavallinen avain (ei mitään lätkiä tms.) enkä ole kyllä missään nähnyt valvontakameroitakaan. Pieni toimisto kyseessä. -AP
Pieni toimisto ja 3h aikaa? Kuulostaa kyllä ylimitoitetulta tuo aika tai sitten meillä on täysin eri käsitys pienestä toimistosta.
Mäkin siivoon urheilukauppaa iltatyönä. Mulla myös reilu 3h aikaa tehdä työt. Yleensä menee reilusti yliaikaa. On mattoja eri puolilla liikettä, roskisten tyhjennykset, pahviroskat erikseen ja niitä pahvilaatikoita tulee kiitettävästi, muoviroskat erikseen, liike jaoteltu 5 osaan, yksi osa pitää ottaa aina paremmin, tiskit koneeseen puhtaat kaappiin, 7 toimistopistettä, kahvihuone, taukotilat, 4 vessaa ymymym.....
Siinä sitä saa juosta. Sulla on kyllä ruhtinaallisesti aikaa jos 3h on varattu pelkkiin toimistoihin. 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pölyjen pyyhintä on kerran viikko, jaa se osiin. Älä yritä tehdä samana päivänä.
Jaottele työt niin, että siivoat osan hyvin aina tiettynä päivänä, niin, että kaikki tulee hyvin tehtyä. Mitä siistimpää on, sen nopeampaa siivous on.Siivoan kohdetta 2 kertaa viikossa. -AP
No miten siivous on ohjeistettu? Jos pöytiä yms. Pyyhintään yhden kerran viikossa, puolita se.
Varsinaisesti ei ole mitään ohjeistusta, ainakaan kirjallisena. Silloin kun aloitin, niin sanottiin muistaakseni että "kunhan on siistiä" tms.
Eli silloin ei olisi mitoitettu ja laskutus asiakkaalle miten sattuu. Taidat höpööppötellä, etkä edes siivoa pientä toimistoa, jossa iso siivousaika 3h.
Vaikea sanoa, kun ei tiedä mitä kohteessasi pitää tehdä ja kuinka iso se on. Ja miten nykyään sen siivoat.
Itse ruiskin aina ensimmäiseksi wc-pönttöihin aineet. Tämän jälkeen siivoan pöydät/tasot ja mahdolliset tahrat seinistä. Sitten jynssätään wc, seuraavaksi imurointi ja lopuksi lattian pesu.
Ja tietysti järjestäen joka huoneesta samat asiat, eli ei siivota kerralla yhtä huonetta vaan ns. sarjatyönä.
Olen törmännyt sellaisiinkin siivoajiin jotka siivoavat huone kerrallaan, mutta se on paljon hitaampaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, kun ei tiedä mitä kohteessasi pitää tehdä ja kuinka iso se on. Ja miten nykyään sen siivoat.
Itse ruiskin aina ensimmäiseksi wc-pönttöihin aineet. Tämän jälkeen siivoan pöydät/tasot ja mahdolliset tahrat seinistä. Sitten jynssätään wc, seuraavaksi imurointi ja lopuksi lattian pesu.
Ja tietysti järjestäen joka huoneesta samat asiat, eli ei siivota kerralla yhtä huonetta vaan ns. sarjatyönä.
Olen törmännyt sellaisiinkin siivoajiin jotka siivoavat huone kerrallaan, mutta se on paljon hitaampaa hommaa.
Puhtaammasta likaisempaan. Vältä turhia askeleita. Lattianpesu ja nihkeäpyyhintä eivät tarkoita samaa, ei edes moppaus.
Siivoukseenkin on koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli silloin ei olisi mitoitettu ja laskutus asiakkaalle miten sattuu. Taidat höpööppötellä, etkä edes siivoa pientä toimistoa, jossa iso siivousaika 3h.
En ole millään siivousfirmalla töissä. Takoitin pienellä toimistolla sitä, ettei kyseessä ole toimistotalo, jossa olisi täydet työtunnit. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten asiallisesti neuvottu, mutta miksi ostaa työvälineitä omilla rahoilla? No way, se on työnantajan homma.
Mutta tässähän nyt oli kyse siitä, että miten saisi siivottua nopeammin ja lähdettyä aiemmin kotiin. Ehkä siitä hyvästä voi omasta pussistaan pulittaa parin euron ilmanraikastimen.
Juu ei voi. Oletko koskaan siivonnut työksesi?
Kyllä.
Millaisessa firmassa, jos olet ostanut omat raikastimet?
Ymmärrän että työpaikan vessaan hankitaan itse, niin meilläkin tehdään, mutta ethän ostanut omia pesuaineita ja liinojakaan?
Lähdin joskus aikaisemmin kotiin, joten siitä hyvästä ostin tuon "raikastimen" että saa huoneisiin vain puhtaan tuoksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten asiallisesti neuvottu, mutta miksi ostaa työvälineitä omilla rahoilla? No way, se on työnantajan homma.
Mutta tässähän nyt oli kyse siitä, että miten saisi siivottua nopeammin ja lähdettyä aiemmin kotiin. Ehkä siitä hyvästä voi omasta pussistaan pulittaa parin euron ilmanraikastimen.
Juu ei voi. Oletko koskaan siivonnut työksesi?
Kyllä.
Ymmärrän että työpaikan vessaan hankitaan itse, niin meilläkin tehdään, mutta ethän ostanut omia pesuaineita ja liinojakaan?Lähdin joskus aikaisemmin kotiin, joten siitä hyvästä ostin tuon "raikastimen" että saa huoneisiin vain puhtaan tuoksun.
Sinun käsityksesi puhtaasta ei välttämättä vastaa muiden käsitystä.
Kaukojunissa haisee nykyisin jonkin kaamean hajusteen vuoksi kuolemalta.
Jos sulla on tarpeeksi hyvä kunto ja työ sujuu rutiinilla vaikka silmät kiinni, niin tee vain työsi nopeammin. Eli pidät sykkeen korkealla ja siivoat niin nopeasti kuin pystyt. Näin itse toimin ollessani siivooja, vaikka eihän sitä joka päivä jaksanut... Jos tämä ei onnistu niin sitten teet vaan työsi kolmessa tunnissa, siitähän sulle maksetaan. Tuo on itse asiassa hyvä tilanne, kun ehdit siivota kaiken annetussa ajassa.
Miksi pitää päästä lähtemään aiemmin? On pian entinen asiakas jos hommat jätetään tekemättä.
Tee työt sarjatyönä, itse tekisin huone kerrallaan jos toimistot on erillisiä huoneita, avokonttorin niin että loossi kerrallaan. Eka roskat (tarviiko pussin vaihtaa joka kerta ihan välttämättä?), sitten pöydät, sitten lattiat. Jos pölyt pyyhitään kahdesti viikossa, tässä asiassa voi melko varmasti oikaista vähän. Joka toinen viikko nihkeällä pyyhkeellä, joka toinen viikko pölyhuiskalla näyttöjen takaa ja listojen päältä. Joka toinen kerta lattiat nihkeällä mopilla, joka toinen kerta kostealla pyyhkeellä. Tarvitseeko matot imuroida ihan joka kerta? Itse otan ne lattiakuivain+pyyhe yhdistelmällä jos ei ole kovin paljon irtolikaa. Täydennä siivousvaunut valmiiksi ennen kuin lähdet kotiin, pääset heti hommiin eikä tarvitse juosta eestaas jos unohdit jotain.
Mä oon tehnyt näin: et imuroi vaan vedät kuivalla mopilla lattiat. Ja jos tulee roskia, lakaiset ne.
Jos siltä näyttää, vedät kostealla mopilla nopeasti lattiat myös.
Sitten vauhdilla pyyhit pinnat jos tarvii.
Tyhjäät roskakorit etc.
Mä en imuroinut aina kun tein kotisiivouksia vaan tein noin.
Säästin tunnin ajassa ja sitten lähdin jumppaan.
Jos joku näyttää puhtaalta kannattaa jättää silleen.
Vierailija kirjoitti:
Helppo juttu
Lakkaat penkomasta laatikoita ja lukemasta papereita jotka eivät sinulle kuulu
Tämä nauratti.
Laikkari kirjoitti:
Tee työt sarjatyönä, itse tekisin huone kerrallaan jos toimistot on erillisiä huoneita, avokonttorin niin että loossi kerrallaan. Eka roskat (tarviiko pussin vaihtaa joka kerta ihan välttämättä?), sitten pöydät, sitten lattiat. Jos pölyt pyyhitään kahdesti viikossa, tässä asiassa voi melko varmasti oikaista vähän. Joka toinen viikko nihkeällä pyyhkeellä, joka toinen viikko pölyhuiskalla näyttöjen takaa ja listojen päältä. Joka toinen kerta lattiat nihkeällä mopilla, joka toinen kerta kostealla pyyhkeellä. Tarvitseeko matot imuroida ihan joka kerta? Itse otan ne lattiakuivain+pyyhe yhdistelmällä jos ei ole kovin paljon irtolikaa. Täydennä siivousvaunut valmiiksi ennen kuin lähdet kotiin, pääset heti hommiin eikä tarvitse juosta eestaas jos unohdit jotain.
Ei tartte pusseja vaihtaa joka kerta, jos on vaan paperiroskaa. Mä otan toimistoissa aina yhden roskakorin ja sen kanssa kierrän kaikki toimistopisteet läpi ja kippaan vaan ne paperiroskat joka pisteeltä siihen yhteen ja samaan roskikseen jota kannan kokoajan mukana ja sitten lopuksi kippaan roskiskärryissä olevaan roskasäkkiin.
-se urheilukauppaa siivoava.
Ymmärrän että työpaikan vessaan hankitaan itse, niin meilläkin tehdään, mutta ethän ostanut omia pesuaineita ja liinojakaan?