Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen reissutyö ja aina puolet viikosta poissa. Tulevaisuutta ?

Muita samassa tilanteessa ?
07.12.2017 |

Muutoin meillä on asiat mallikkaasti, mutta miten suhteen käy pidemmän päälle kun toisinaan jo nyt välillä tympäisee :(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totut pian ja kohta ajattelet, että vitsin kun mies on noin paljon kotona. 

Vierailija
2/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tympäisee, sekö, että mies on puolet viikosta pois vai puolet viikosta kotona? Mitä mies tekee kotona ollessaan, pitääkö hänen "rentoutua" koko aika, kun työssä on ollut niin raskasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 20 vuotta liittoa takana ja mies ollut lähes koko ajan matkahommissa, viimeksi ulkomaan komennus lähes kaksi vuotta. Sopii meille. 

Vierailija
4/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kohalla toimisi.

Vierailija
5/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet viikosta? Eli pari kolme päivää pois kotoa viikottain? Mitä ongelmia tästä voisi muka tulla? Jos on pieniä lapsia, niin hoitokuvioista voi tietysti tulla jotain ongelmaa, jos myös toisen työ on epäsäännöllistä. Mutta jos toisen työ on säännöllistä, niin eihän toisen työn epäsäännöllisyys ole mikään ongelma.

Vierailija
6/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä koko ajan yhdessä tiiviisti olla?

Vierailija
7/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin vajaavaltainen, jos etä pärjää muutamaa päivää ilman miestä?

Vierailija
8/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies 4 päivää toisessa kaupungissa, mikään muu ei siinä harmita kuin se, että tuon ajan vastaan yksin lasten pyörityksestä. Häntä harmittaa se, että sitten kun on kotona, ei malta viettää aikaa kavereitten kanssa, ja toki myös se, että ne illat Hesassa on aika turhia, joten tuolloin tulee tehtyä aika paljon extra-työtä, mutta siltikään ei käytännössä pysty sitä perjantaita pitämään vapaana, vaikka työnantajallekin se olisi Ok, mutta kun asiakkaat pirut ei ymmärrä jos vastausta spostiin pitäisi odottaa maanantaihin.

Ps. Minusta on aika kivaa ja selkeää että nuo ma-to voin aikatauluttaa kaiken ihan itsekseni ja esim olla tekemättä meille aikuisille illaksi ruokaa!

Vierailija
9/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yli kolme päivää poissa. Yhteinen vapaa aika menee liian nopeaa, tavallaan suren että jään yksin kotiin..

Ap

Vierailija
10/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka vastailee ilkeään sävyyn "etkö pärjää muutamaa päivää yksin", miltä teistä tuntuisi kun parisuhde on vuosia sellaista missä mies on puolet ajasta poissa, toinen hoitaa kotona yksin lapsia jne.ei se helppoa ole. Mitä sellainen parisuhde on .. sitten mies käy vain kotona hengähtämässä ja taas lähtee.

Vierailija
11/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi moiseen suhteeseen. Mulle parisuhteessa on tärkeetä toisen tuki arjen pyörteissä, ja jos mies olisi noin paljon poissa niin olisin mieluummin yksin.

Joillekin toisille tuollainen kuvio toki sopii mainiosti.

N25

Vierailija
12/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka vastailee ilkeään sävyyn "etkö pärjää muutamaa päivää yksin", miltä teistä tuntuisi kun parisuhde on vuosia sellaista missä mies on puolet ajasta poissa, toinen hoitaa kotona yksin lapsia jne.ei se helppoa ole. Mitä sellainen parisuhde on .. sitten mies käy vain kotona hengähtämässä ja taas lähtee.

Niin lastenhoidon kannalta tuo voi olla ongelma, mutta parisuhteen kannalta en näe ongelmaa. Jos mies on kuitenkin puolet viikosta kotona niin on se nyt vähän enemmän kuin "käy kotona vain hengähtämässä".

Vierailija
13/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ketutuksen, jos pikkulapsiaikana toinen on paljon pois ja joutuu yksin hoitamaan kaikki lasten kuskaamiset ja kaupassa käynnit yms. ja varsinkin jos toinen ei sitten myöskään pysty ottamaan perheasioiden hoidossa suurempaa roolia kun on kotona.

Jos toisen poissaolo on säännöllistä tai etukäteen hyvin tiedossa ja tämä reissulainen hoitaa perhevastuut kun on kotona, niin silloin tuo ei estä myöskään puolison harrastuksia tms.

Pelkästään parisuhdemielessä minusta tuntuu sairaalta, jos ei pysty olemaan toisesta erossa kolmea päivää.

Vierailija
14/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan minkälainen mies on muuten. Mä seurustelin 10v reissaavan miehen kanssa. Se oli todella rassaavaa, koska mies oli epäluotettava muutenkin. Ja heti kun mies tuli kotiin, alkoi järjestellä kavereiden kanssa ohjelmaa vapaapäiville. Mä olin siinä suhteessa pitkälti pelkkä osoite, johon käydään dumppaamassa likapyykkikassi ja onhan se silleen ajatuksena kiva, että joku kotona odottaa kun on itse menossa koko ajan.

Se parisuhde kesti aivan liian pitkään. Miljoonien riitojen jälkeen mies oli aivan ällikällä lyöty kun halusin erota. 

Nyt olen nykyisessä suhteessa itse se, jolla on enemmän reissuja. Mutta kun tulen kotiin, ollaan yhdessä ja me ollaan sitouduttu toisiimme. Mieheni on mulle muutenkin tärkeä, kuin vain joku paikka jossa säilytän tavaroitani. 

Vierailija
15/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisten toteamusten sanojilla varmaan on kokemusta siitä että toinen reissaa paljon. Oma mies on hyvin harvoin koko viikkoa töissä kotipaikkakunnalla. Hän on hyvin usein työmatkalla siten että tulee vasta yöksi kotiin tai on koko viikon pois. Pisimmillään on ollut pois noin kolmen viikon matkoja ja pitkiäkin aikoja säännöllisesti niin että on kotona vain joka toinen viikonloppu pidennetyn viikonlopun.

Vierailija
16/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kovin paljon eroa vuorotyöstä. Toista ei näe juuri ollenkaan joka toinen viikko.

Vierailija
17/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina kayn yhden viikonlopun kuussa kotona.

Vaihdan tyota sen takia ja sitten saan olla kaksi viikonloppua ja sen valisen ajan kotona.

Ehka palkka kompensoi osan 12 000€/kk vero 15%

Vierailija
18/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä vähän nämä "etkö muka voi olla miehestä erossa 3 päivää, sairasta" -kommentit. Minä ainakin olen miehestäni erossa ajoittain pari viikkoa kerrallaan kun matkustan. Ei ole kummallekaan mikään ongelma. Ap puhuu kuitenkin tilanteesta jossa mies on pois ainakin 156 päivää vuodessa. Se on vähän eri asia mielestäni.

Ja ei, minäkään en ole miehestäni riippuvainen vaikken reissumiehen vaimokkeeksi suostuisikaan. Yhdessä 3 v eikä aiota muuttaa yhteen sillä molemmat tarvitsemme omaa tilaa. Yöt vietetään tosin aina saman katon alla.

/11

Vierailija
19/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yli kolme päivää poissa. Yhteinen vapaa aika menee liian nopeaa, tavallaan suren että jään yksin kotiin..

Ap

Jotku työt vaan ovat sellaisia. Esimerkiksi rakennusmiehet tekee aika yleisesti neljän päivän työviikkoa siten että ovat ma-to toisella paikkakunnalla ja tekevät siellä pitkiä työpäiviä. Tai rekkamies voi tehdä töitä niin että on joka toisen yön kohdepaikkakunnalla yötä.

Voitte keskustella ja ehkä toinen voisi hakeutua toisenlaiseen työhön, tai sitten pistätte lusikat jakoon.

Vierailija
20/32 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ois unelma! Ei ukko notkus nurkissa jatkuvasti. Ehkä se pieni jännityskin säilyis ja se odotuksen tunne..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän