Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jakakaa kaikki kikat laihdutuksen seurauksena löystyneen ihon palautumiseen?

Vierailija
07.12.2017 |

Olen pudottanut painoa 30 kg. Haluaisin pudottaa vielä n. 10 kg. Ihoni on kestänyt yllättävän hyvin mukana, vain pieniä löystymisen merkkejä on vatsassa havaittavissa. Pelkään kuitenkin, että viimeinen kymppi jättäisi enemmän jälkiä, jonka vuoksi haluaisin edetä järkevästi ja maltilla. Tämän hetkinen vaatekoko on 38/40, joten senkään takia en koe hirveää kiirettä ja paniikkia laihduttaa mahdollisimman nopeasti.

Mitä kaikkea voisin tehdä, jotta iho jaksaisi seurata perässä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti laihduttaminen. Ei välttis tepsi sekään. Kirurgin veitsi. Tai voisit jättää tähän. 38/40 on ihan hyvä.

Vierailija
2/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palaudu.. synnytys vie kaiken kauniin mukanaan.

Jää vaa vitutus. Armoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta yli 25-vuotiaana.

Vierailija
4/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas noita Cityklinikan vartalohoitoja. Tepsi ainakin raskausvatsaan ja -arpiin hyvin.

Vierailija
5/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että aika. Laihduit sitten vauhtia nopeasti tai hitaasti, niin ihon palautumisnopeus on todennäköisesti aina ihan omansa. Minulla putosi synnytyksen jälkeen itsestään paino 20kg 9kk:ssa ja vatsan alue jäi tosi löysäksi ja roikkuvaksi. Muutaman vuoden päästä vatsa näytti kuitenkin jo ihan erilaiselta, oli palautunut omaan tahtiinsa kiinteämmäksi.

Vierailija
6/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää ees synnyttäny :D

Vierailija
7/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuuri siitä että on hyvät geenit. Olen synnyttänyt ja laihduttanut eikä jäänyt mitään. Mitään en tehnyt joten se on vaan ne geenit.

Vierailija
8/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää ees synnyttäny :D

Sitä en tiedä ja varmaan iho toimii vähän eri tavalla synnytyksen, kuin normaalin laihdutuksen jälkeen. Itselläni putosi yli 10kg alle lähtöpainon synnytyksen jälkeen ihan vaan, kun en ehtinyt syömään. Kuvittelisin kuitenkin, että iho toimii siinäkin tilanteessa niin, että sen palautumiseen auttaa parhaiten aika. 

Vierailija
9/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nopeammin ja useammin laihduttaa, sen enenmmän tulee arpia ja roikkuvaa ihoa, Sopiva ja pysyvin laihtuminen on 10 kiloa vuodessa, silloin se ei käy maksankaan päälle niin paljon. 

Tulos riippuu paljon ihon rakenteesta ja meillä suomalaisissa on yleensä aika ohut nahka (miehillä on paksumpi ja heille ei niin pahoja ryppyjä jää). 

Aika rumia jälkiä voi jäädä myös, jos lähtee niitä nahkoja leikkauttamaan, kaikki ei näytä ihan siltä kuin Hollywoodissa.

Lihoessa tai raskaana ihon pitäminen joustavana jollain voiteella säännöllisesti voi auttaa, mutta tulokset on aina yksilölliset.

Ja ei kannata missään tapauksessa mennä yli, eli jos on ollut lihava, niin ei ole järkevää laihduttaa laihaksi, vaan jäädä johonkin terveelliseen painoon. Muutamankin kilon pudotus on aina poissa esimerkiksi raajoihin kohdistuvalta rasitukselta.

Niihin löysiin täytyy vain tottua ja jos ei liho takaisin, niin jonkun verranhan iho kiintetytyy sitten vuosien mittaan, mutta ei siinä mitään ihmeitä tapahdu.

Mutta kyllä ne roikot on helpompi kantaa kuin suuri ylipaino. Hyvät alusvaatteet auttavat paljon, eikä niitä nahkojaan ole pakko esitellä kaikille ihmisille, kun vaatetus on keksitty. Ja elämässä on ihan muita tärkeämpiä asioita kuin ulkonäkö.

Vierailija
10/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkipojalla.

Vierailija
11/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkipojalla.

Ei toimi vaatteiden alla. Hakaneula parempi.

Vierailija
12/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on rahaa niin Bakelin voiteet ovat parhaat, joihin itse olen törmännyt. Hydrabody, Jalbody ja Efabody.

Vierailija
13/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iho kiinteydy kotikonstein jos jää kovin löysäksi, kannattaa katsella tuolla edelläkin mainitun kaltaisia plastiikkakirurgisten klinikoitten tarjontaa.

Vierailija
14/18 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen muu auta kuin aika, jos auttaa. Itse laihdutin 5 vuotta sitten Cambridgella 32 kg, todella nopeasti ja yli nelikymppisenä. Heti laihdutuksen jälkeen olin karmea näky erityisesti vatsan seudulta: häpykummun päällä roikkui veltto, tyhjä ihosäkki. Mutta eipä tuollaista enää ole, nykyinen ihan pieni velttous ei näy vaatteet päällä ollessa ollenkaan eikä tulisi mieleenkään alkaa sitä leikkauttamaan. Raskausarvet joita jäi lihomisesta on isompi kiusa.

Vierailija
15/18 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yeah

Vierailija
16/18 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtenyt 6 kg aika nopsaan (2kk) ja mietin et pitääkö syödä ne takas ja ottaa pois hitammin, vai mukautuuko iho samassa ajassa kuitenkin...  Tein muutoksen elintapoihin, niin et oletan ja toivon et ois pysyvä muutos myös painon kertymiseen (vika vuos tullu painoa lisää 1kg/kk).

Tän keskustelun perusteella jatkan salilla käyntiä että kroppa kiinteytyy ja yritän vaan hidastaa kilojen pudotuksen tahtia - vähän lisää herkkuja iltoihin :)

Vierailija
17/18 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/18 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kaivataan kokemuksia löysään nahkaan. Vatsapoimu paitsi hautuu, myös heiluu ikävästi liikunnan aikana. Joskus tuntuu että koko rötjäke repeää hypyissä tai juostessa. Käsivarsien allit kipeytyy ja usein niitä palelee tai sillain erikoisesti "jäätää" vaikka muu käsivarsi olisi lämmin. Onko kukaan käyttänyt kompressoivia vaatteita tai esim. Irtohihoja löysään nahkaan? Jos yritän juosta, takaosaston löysä iho rytkyy ihan omassa tahdissa, eikä hölkkä siten enää ole mielekästä vaikka kunto sen jo alkaisi mahdollistaa...nahanpoistoon on vielä vuosia matkaa kunnes paino on vakiintunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme