Huvittaa tämä kohkaaminen Suomen 100 -vuotispäivästä
Huvittaa tämä kohkaaminen Suomen 100 -vuotispäivästä. Yleensä suurin osa ihmisistä ei itsenäisyyspäivästä noteeraa juuri muuta kuin vapaapäivän ja Linnan juhlat telkkarista. Nyt jokaikinen tyyppi hehkuttaa somessa innoissaan 100 -vuotista Suomea aivan kuin oikeasti olisi ylpeä omasta maastaan tai tiedostaisi mitä itsenäisyys on tältä kansalta vaatinut.
Sukumme on aina arvostanut itsenäisyyttä ja demokratiaa (äidin isä oli sotaveteraani ja isän äiti yhtäläisen äänioikeuden kannattaja) ja juhlinut itsenäisyyspäivää. Tässä valossa hieman tosiaan hymyilyttää tämä koko Suomi 100 -vuotta tohina josta kaikki nyt kohkaavat. Veikkaan että suurin osa innokkaista herännäisistä unohtaa koko itsenäisyyden ensi vuonna.
Kommentit (12)
En todellakaan ole ylpeä maasta jossa saan pelätä yksin kävellessä Helsingin katuja pitkin pimeällä.
N23
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole ylpeä maasta jossa saan pelätä yksin kävellessä Helsingin katuja pitkin pimeällä.
N23
Ikävä kyllä demokratiassa enemmistö ja sen edustajat tekee joskus huonoja päätöksiä, esim. tunnontuskissaan kun halutaan shoppailla itselle hyvä omatunto.
Aktiivisuudesta päätellen taisi monelta koko itsenäisyys jo unohtua...
Ennole koskaan välittänyt mistään paraatipatsastelukeekoilusta, mutta tällä kertaa sain oikeit haukut tekstarilla paikallisen kerhon puheenjohtajalta "reservinupseerina et voinut edes 100v itsenäisyyspäivänä osallistua yhdistyksen toimintaan. Miksi siis olet jäsen jos ei kiinnosta meidän toimintamme?"
V: "Siksi, koska RUL:n jäsenyys paikallisosaston kautta antaa erittäin edukkaat ampumaratavuorot (metsästystä varten pidän yllä ampumataitoa). Ilman tuota tarvetta olisin todnäk jo käynyt täydennyssivarin..."
Taisi tulla soihdutettua välit tuohon porukkaan pysyvästi.
Minä hehkuttelin tuota 100- itsenäisyysvuotta.
Nyt kun tämä päivä tuli huomasinkin, että olen vihaa täynnä. Salaa toivoin 100 ohjusta Pohjois-Koreasta jotka räjäyttäisivät tämän maan.
Tajusin, että minulla ei ole tässä maassa oikeasti mitään realistista mahdollisuutta parantaa elämänlaatuani.
Vierailija kirjoitti:
Minä hehkuttelin tuota 100- itsenäisyysvuotta.
Nyt kun tämä päivä tuli huomasinkin, että olen vihaa täynnä. Salaa toivoin 100 ohjusta Pohjois-Koreasta jotka räjäyttäisivät tämän maan.
Tajusin, että minulla ei ole tässä maassa oikeasti mitään realistista mahdollisuutta parantaa elämänlaatuani.
:D Oletko maanisdepressiivinen
Sinäkö tiedät, ettei kenenkään niiden hehkuttajien suvussa arvosteta ja juhlita itsenäisyyttä tai osallistuttu sotaan? Teidän sukunneko yksin oli sotimassa?
Ajatuspoliisit tietenkin yrittävät tuomita, mutta tosiaan rehellisesti toivon, että Kim Jong-un lyllertäessään ohjustukikohtaan sekoilee ja lähettää ohjukset suomeen Yhdysvaltojen tai Japanin sijaan.
Tajusin minulle on valehdeltu kokoikäni.
Suomi on sairastunut maa jossa omien kansalaisten uhraaminen kuuluu asiaan.
Valtiovallan propagandaa. Rahvaan huomio pois oikeista ongelmista.
No voi lumihiutale.