Miksi minulla on huonot hampaat?
Hampaat täynnä reikiä, oon "vasta" 25. Tunnen ihmisiä, jotka syövät samankaltaisesti kuin minä, mutta hampaissa ei reiän reikää. Johtuuko se siitä karies-bakteerista? Hammaslääkärikin ihmetteli, että miten voi olla mahdollista.. :( mä olin muutama vuosi sitten todella laiha ja elin vähällä ravinnolla, voikohan sekin vaikuttaa..
Kommentit (5)
Emmident kirjoitti:
Hei keskustelijat. Edustan saksalaista Emmi Ultrasonicia joka on tehnyt kuluttajan omaan, säännölliseen käyttöön ultraääniharjan hampaille sekä ihonhoitolaitteen. Ultraääni on tehokas ja turvallinen tapa hoitaa sekä suun että ihon ongelmia.
Hammaskivi poistetaan hoitoloissa useimmiten ultraäänellä mutta se on kauan ollut vain ammattilaisille tarkoitettu laite. Nyt kuluttajilla on mahdollisuus saada ultraääni myös omaan hyötykäyttöönsä sillä teholla ja taajuudella joka on tutkitusti turvallinen myös kotikäytössä.
Emmi Dent ultraäänihammasharja ehkäisee säännöllisessä käytössä hammaskiven muodostumista ja reikiintymistä. Se tuhoaa bakteereja, hoitaa ientulehdusta,raikastaa hengityksen useiksi tunneiksi ja poistaa hampaan värjäytymät.
Laitetta on kuitenkin käytettävä säännöllisesti, muutaman kerran käyttö ei pitkälle riitä. Voitte lukea nettisivulta www.dentia.fi lisätietoa ja ottaa yhteyttä jos jokin asia ei sieltä selviä.
Hei edustaja. Miten laitteenne poistaa sen ikenen alle jäävän hammaskiven? Miten kotioloissa saadaan myös ne ikenen alaiset hammaskivet poistettua kaikkialta hampaistosta, myös takahampaiden takapinnoilta?
huonot hampaat voi tulla geeneistä. Monien hammasluusto on erittäin helposti reikiintyvää.
Siinä ei auta hampaiden pesu.
Asia riippuu hammasluustosta ja kariesbakteerista?
Huono hammasluu on myytti. Jos hammasluu on heikkoa, samoin pitäisi myös muiden kehon luiden olla heikkoja. Toki hampaissakin voi esiintyä kehityshäiriöitä, mutta ne ovat nyt vähän eri asia. Lisäksi reiän alku on aina kiilteessä, sen pitää siis päästä kiilteen läpi ennen kuin ulottuu siihen "heikkoon hammasluuhun" asti. Enkä ole kenenkään kuullut perustelevan reikiintymisherkkyyttään huonolla kiilteellä, aina se on se luu :D
Reikiintymiseen vaikuttaa ruokailutottumukset (kuinka paljon hiilihydraatteja ja kuinka usein), omahoitotottumukset (harjaus, välien puhdistus, fluori, ksylitoli), syljen koostumus (pH, mineraalipitoisuus) ja suun mikrobisto. Näistä perinnöllisiä ovat syljen koostumus ja suunhoitotottumukset (ns. sosiaalinen perintö). Jos vanhemmat ovat heikkoja harjaamaan, niin lähes aina lapsetkin ovat. Kariesbakteeri (S. Mutans) tarttuu useimmiten vanhemmilta tai sisaruksilta pikkulapsuudessa.
En osaa sanoa, itsellä vähän samaa ongelmaa. Olen epäillyt hampasluuni olevan pehmeää tai sylkeni poikkeuksellisen hapanta (syljen happamuus vaihtelee, en kuitenkaan ole omaani mitannut). Vältän sokeria ja happamia ruokia/juomia, huuhdon suun aina kun mahdollista syömisen jälkeen.
Joillain ihmisillä kai hampaiden mikrobisto on sellainen, että se edesauttaa reikiintymistä.