Paljonko Suomi maksaa ostamistaan valoesityksistä ympäri maapallon?
Kommentit (35)
Siis luulitteko te oikeasti että jotkut Kanada, Portugali, Italia, Mosambik sun muut ihan omasta halustaan juhlistavat Suomen 100-vuotispäivää ja maksavat siitä?? :D Tai että niissä edes tiedetään milloin Suomen itsenäisyyspäivä on? Oltaisiin aika huonoja vastalahjan antajia, kun ei täällä koskaan juhlisteta muiden maiden juhlapäiviä :D
Uskomatonta ja jotenkin hellyttävää tuo usko siihen että tämä olisi noin iso asia koko maapallon väelle :)
Kyse ei ole siitä, mitä kukakin uskoi, vaan siitä kuinka verorahoja törsättiin ja kansalle valehdeltiin.
Juuri nämä samat kohteet valaistaan vihreiksi joka talvi St. Patrick's dayn kunniaksi.
Hornetit maksaa 20 000000 000e ja sen takia lapsilisät lopetetaan 20 vuodeksi.
Pakko säästää jostain kun NATO-jäsenyys ei ole 2000-luvulla vielä ajankohtainen.
Asevelvollisuusperinne jatkuu ikuisesti vaikka nykyään vain puolet menee kasarmille leikkimään.
Voin vain kuvitella, minkälainen huuto täällä olisi jos Suomi maksaisi penniäkään jonkun muun maan itsenäisyyden juhlistamisesta. Silti omahyväisen tyytyväisinä ja yhtään ihmettelemättä oletetaan ja pidetään täysin uskottavana, että muut maat olisivat innoissaan järjestämässä ja maksamassa Suomen kunniaksi tehtyjä juhlallisuuksia :D
Kyse on siitä kuinka kansalle valehdeltiin ja kansa maksoi. Se ei typerillä hymiöillä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä kuinka kansalle valehdeltiin ja kansa maksoi. Se ei typerillä hymiöillä muuksi muutu.
Kuka on valehdellut? Minulle ei ole valehdeltu. Olen lukenut vaikka kuinka paljon kyseisiin valoihin liittyviä uutisia eikä mikään niistä ole väittänyt että muut maat järjestäisivät tai maksaisivat ne. Ja koska en elättele kuvitelmia Suomen maailmanlaajuisesta tärkeydestä muille maille, en ole myöskään mennyt rakentelemaan päässäni sellaisia kuvitelmia, että koko maailma nyt valaisee maamerkkejään ihan oma-aloitteisesti kun kerran Suomi täyttää 100.
Verovaroista maksetaan muutkin juhlallisuudet, ei niistä kansalta sen enempää kysellä tapahtuivat ne ulkomailla tai kotimaassa.
Aivan sama, mutta ois kai noillekin rahoille ollut muuta käyttöä? Olisin iloinen, jos 100-v Suomi pitäisi edes hiukkasen parempaa huolta vanhuksistaan. Mun lähes 90-v äiti ei saa kotihoitopalvelua kuin kerran päivässä, vaikka tarvetta olisi 3 kertaan päivässä. Siellä vanha mummo yksin ja muistamattomana yrittää selvitä, vaikka ei paljon kävelemäänkään pääse. Ei juhlituta, ei sitten pätkääkään. Ällöttää ennemminkin.
"Upea ele" "Kunnianosoitus Suomelle" Tosi upeaa kun Suomi itse maksaa. Haistakaa pee. Ja samoin tuo virkamiesten rahantuhlausta puolusteleva av-pelle. "Kansan vika kun uskoivat"
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella, minkälainen huuto täällä olisi jos Suomi maksaisi penniäkään jonkun muun maan itsenäisyyden juhlistamisesta. Silti omahyväisen tyytyväisinä ja yhtään ihmettelemättä oletetaan ja pidetään täysin uskottavana, että muut maat olisivat innoissaan järjestämässä ja maksamassa Suomen kunniaksi tehtyjä juhlallisuuksia :D
Suomalaiset aivopestään jo ala-asteella tyhmiksi idiooteiksi.
"Upea ele" on se, että muut maat antavat Suomen juhlistaa omaa itsenäisyyttään myös heidän maamerkeillään. Eihän me voida sinne kävellä valaisemaan jotain Colosseumia omin lupinemme?
Mulla vaan menee yli käsityskyvyn nämä jotka on luulleet, että muut maat olisivat itse järjestäneet yhdessä jonkun yllätyslahjan Suomelle. Varsinkin kun en vaan pysty uskomaan että näin luulleet itse seuraavat muiden maiden itsenäisyyspäiviä ja olisivat tippaakaan valmiita juhlistamaan Suomen rahoilla kenenkään muun juhlallisuuksia.
Mutta toki tämä on täyttä rahan tuhlausta minunkin mielestäni, samoin kuin uudenvuoden ilotulitukset jne.
Osa valoista oli maksettu ja osa ei. Suomen värejä nähtiin ympäri maailmaa. Lienee päivän selvää, että kyseisestä mainostapahtumasta on jotain kuluja, koska sen toteuttamiseen tarvittiin työntekijöitä. 100 000 euroa ei ole kovin paljon mielestäni kyseisestä pr-tempauksesta. Joitakin ihmisiä näyttää sapettavan KAIKKI asiat maailmassa ja varsinkin Suomessa. Milloin jollekin annetaan liikaa rahaa ja milloin jollekin liian vähän. Joidenkin ihmisten elämäntehtävä näyttää olevan valittaminen ja yleinen tyytymättömyys kaikkeen mahdolliseen. Linnan juhlatkin maksavat, samoin ilotulitus. Neuvoni valittajille on, että löysätkää sitä pipoa edes kerran vuodessa. Jooko? Ja nauttikaa itsenäisyyspäivästä.
Kuka tästä nolouden huipentumasta on vastuussa? Nimi esiin ja kansan eteen kertomaan neronleimauksestaan.