Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvani saa ihmeellisiä allergisia reaktioita!

Vierailija
11.04.2006 |

Muuttuu yhdenäkin punaiseksi (kuin nokkosten pieksämä), korvat turpoavat ja itkee (varmaan sattuu). Ei aina noin voimakkaana, joskus vain posket tulipunaiset tai punaisia kuumottavia läiskiä. Isovanhemmilla koira, mummo myös polttaa (salaa), ja aina heillä ollessa yötä vauvalla on näitä oireita. Mutta hassua kyllä, kun itse ole myös kylässä niin vauvalle ei tule mitään oireita. Kun mummo vahtimassa meidän kotona vauvaa (esim. eilen kun kävin kampaajalla) niin silloinkin oireilee. Mikä mummossa voi olla?? (heh)! Antaa tuttelia vauvalle, mutta myös minä annan joskus -silloin ei tule oireita.

Minä en käsitä mikä aiheuttaa tämän!

Testasin myös pyyinpesuaineemme, se e aiheuta.

Onko jollain samantapaisia oireita, mitä on selvinnyt allergiaksi?? Olen ihan toivoton.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö mummu hajuvettä? Monet tupakoitsijat käyttävät voimakkaita hajuvesiä hajun peitoksi, voisi olla myös yksi syy.

Vierailija
2/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin mysteeri. Mummokin menee paniikkiin (syyllisen oloinen...tai sitten vaan kuvittelen) Voiko savuallergia aiheuttaa noin voimakasta reaktiota? Onko kellään kyseistä allergiaa? Jamummotunkeesormiaan vauvan suuhun ja lässyttää" älä syö mummon sormia" HYI! Miten sanoa siitä ystävällisesti, ettei tupakki sormiaan tunkisi sen suuhun..

Vauvalla on muutenkin hirveän kuiva iho, halkeilee käsitaipeista-toivoisin niin selvittäväni tämän allrgian tm. huoli on kova!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa ettei käyttäisi..MITEN?? olen kiltti ihminen, en halua pahaamieltä kellekään, en osaa sanoa tällaisia asioita. Kyseessä mieheni äiti.

-ap

Vierailija
4/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tekee sitä vielä enemmän kun olet poissa, se voisi selittää

Vierailija
5/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesee kyllä kätensä ennen vauvan " käsittelemistä" , mutta ajatus niistä tupakan kellastamista sormista..

Voi kun en saa miestänikään sanomaan. Ja toisaalta jos hän sanoo äidilleen, niin tämä ei usko. Pitää miestäni niin avuttomana, mitään tietämättömänä mamman poikanaan.

-ap

Vierailija
6/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu yhdenäkin punaiseksi (kuin nokkosten pieksämä), korvat turpoavat ja itkee (varmaan sattuu).

Selvästi allerginen oire, omalla pojallani vauvana vastaavaa, aiheuttaja banaani. Myös koira- ja kanamuna-allergia todettiin testeillä. ikä silloin n5-6kk. Kananmunan valkuaista kulkeutui rintamaidon mukana...

Vierailija
7/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika jo varattu. Toivottavsti laittaa alergia testeihin. Haluan löytää syyn. Siis maito voi aiheuttaa ihossa tuollaista??? En ole tiennytkään. No nyt tiedän sitten.

-ap

Vierailija
8/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata? Pullaa? Yms. mitä 60-70 luvulla oli tapana tarjoilla lapsille...

Vierailija
9/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paits yhdeksi yöksi, haluan varmistaa että tuleeko allergia sieltä. Eihän se muuten selviä, vaankun kokeilemallaeri juttuja.

Vierailija
10/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan juuri tuo iho-oireinen. Koko tyttö oli varpaista päähän täynnä punaista ihottumaa. Vein tytön lasten ihotautilääkärille & allergologille tutkittavaksi ja lehmänmaitoallergiaksi sitten testillä paljastui. Ikää hänellä oli silloin 4 kk.

Vierailija
11/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan puhuttu kyllä siitä, että mitään ei anneta äidinmaidon ja -korvikkeen lisäksi.

Vierailija
12/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vauvalla vaikka maito tai muna allergia tms. Niin äidiltäkin kielletään ko tuotteiden syöminen kokonaan.

Vierailija
13/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
14/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva yksin yökylässä, niin se selittää jo aika paljon.

Ihan pakko kysyä, että miksi noin nuori on yökylässä noin usein, siis jos vauva syö vain maitoa, niin ikää ei ole paljoa?

Vierailija
15/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin tuoremehua kun hänenkin aikanaan sitä lapselle juotettiin tms. Ensi kerralla jätä hoitolaukkuun tai jonnekin muualle kännykkä auki niin että kuulet mitä mummu puuhaa (kuuntelet itse sitten toisesta päästä). Palaat sitten vaikka puolen tunnin päästä hakemaan unohtunutta kännykkää, jos ei mitään kiellettyä tapahdu.

Tai jätä itkuhälytin auki kun seuraavaksi olette mummun luona ja mene itse nukkumaan, kun vauva valvottanut ja olet saanut migreenin.

Vierailija
16/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä toivon eniten että asia selviää- se olisi jo puoli voittoa!

-ap

Vierailija
17/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään ne kestää kerrallaan? Entäs jos lapsi vaan itkee, hikoilee tms. ja muuttuu siksi punaiseksi ja turpeaksi, ja mummo sitten hätäpäissään tulkitsee sen allergiaksi?

Vierailija
18/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu kaikista hajusteista, vaan just noista halvoista hajuvesistä ja partavesistä.

Vierailija
19/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kesti noin puoli tuntia. Niin ja ei ole usein yötä pois..joku kysyi.

-ap

Vierailija
20/21 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin antoi lapselle soijajuomaa vaikka olin kieltänyt. Kuulin vaan sattumalta kun mummo oli lapsenvahtina kun olin lähdössä elokuviin, kun jutteli lapselle että sitten saat kun isi ja äiti on lähteneet. Mummo luuli etten ollut kuulemassa. Sanoin suorat sanat. Sanoin että täällä kyllä pätee ihan samat säännöt silloinkin kun isi ja äiti eivät ole paikalla, kuin silloinkin kun isi ja äiti ovat paikalla. Mummo vaan pyöritteli silmiään vaikeena. En usko että oli ensimmäinen kerta kun teki vastoin mun ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä