Miksi kaupan kengänkoko mittarit näyttävät aina pienempää kokoa, kuin todellisuudessa?
Väitti, että kegännumeroni olisi 37. No 37 kengät ovat aivan liian pienet.
Kokoni on 39-39.5.
Kommentit (8)
Ainakin täälläpäin siinä mittarissa lukee, että sisältää kasvu- ja käyntivaran. Mulle näytti 35, eikä taatusti mahdu, kun pienin mikä mahtuu riippuen kengän mallista on 37.
Aika hassua, minulla ne ovat näyttäneet aina jopa reilua 38 ja käytän 37 kenkiä.. Vai liekkö kengät sitten pieniä 😂
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen ei tiedä että nuo eivät kerro kengännumeroa vaan jalan koon. Tuohon kuuluu lisätä 1-1.5 kokoa lisää. Eli jos jalan koko on 38 niin kengännumero on 39-39.5...
Ja mikähän ihmeen logiikka tuossa nyt sitten on? luulisi että kenkien koot ilmoitettaisiin nimenomaan jalan koon mukaan että minkä kokoiseen jalkaan ne sopii!
Vierailija kirjoitti:
Aika hassua, minulla ne ovat näyttäneet aina jopa reilua 38 ja käytän 37 kenkiä.. Vai liekkö kengät sitten pieniä 😂
Moni käyttää liian pieniä kenkiä. Voisikohan noita mittareita olla eri malleja lapsille ja aikuisille ja jos käyttää lasten mallia niin näyttää väärin?
Mittasin lapsen jalan kaupassa ja yhtä kokoa liian pientä näytti. Siinäkin mitassa luki, että näyttää kengän koon sisältäen käyntivaran.
Kengät, olettaen jos ei ennen ole käyttänyt sitä merkkiä, kannattaa ostaa kivijalkakaupasta, puhdas sukka mukaan että voi pruuvata.
Vierailija kirjoitti:
Kengät, olettaen jos ei ennen ole käyttänyt sitä merkkiä, kannattaa ostaa kivijalkakaupasta, puhdas sukka mukaan että voi pruuvata.
No esim. Zalandolla on ilmainen toimitus ja palautus että sen kun tilaa muutaman koon sen oman jalan koon molemmin puolin ja kokeilee mitkä sopii parhaiten ja palauttaa loput. Ei tarvetta mennä kivijalkakauppaan sovittamaan.
Moni ihminen ei tiedä että nuo eivät kerro kengännumeroa vaan jalan koon. Tuohon kuuluu lisätä 1-1.5 kokoa lisää. Eli jos jalan koko on 38 niin kengännumero on 39-39.5...